$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מערכות בלימה אוטומטיות נכשלו במבחן

כך עולה ממחקר שבוצע בארה"ב לפיו מערכות בלימה אוטומטיות לא מצליחות למנוע פגיעה בהולכי רגל באחוז גדול מהמקרים. בלילה - המצב אף גרוע יותר

ניר בן טובים  07.10.19 - 11:20

סרטון: ניסוי AAA

מחקר שבוצע בארה"ב על יד ה-AAA, ארגון התחבורה הלאומי אולי מאשר את מה שרובנו מרגישים מדי פעם - מערכות הגנה חכמות עדיין לא הגיעו לבשלות ואינן בהכרח פועלות כהלכה. המחקר מצא כי מערכות בטיחות מתקדמות שאמונות על צמצום מהירות התנגשות או בלימה מוחלטת לפני התנגשות, אינן מסוגלות למנוע פגיעה בהולכי רגל בחלק גדול מהמקרים בהם הטכנולוגיה נדרשת להתערבות במצב חירום. בניסויים שבוצעו במתחם נהיגה מבוקר המדמה מצבי נהיגה מציאותיים, עולה כי המכוניות פגעו בבובות הניסוי ב-60% מהמקרים. המבחנים בוצעו בשעות היום ובמהירות של 32 קמ"ש, כלומר בהתאם לתנאי הנהיגה בשטח עירוני.

יתרה מכך, מארגני המחקר מדווחים כי ככל שהחמירו את מתכונת המבחן ועברו לבדיקות בשעות הלילה וביצעו החלפות תדירות בין בובת ילד לבובת מבוגר, כך הציונים של המערכות הופחתו ויעילותן הוטלה בספק. "רצינו להבין איך הן בדיוק עובדות ולקבל תחושה לגבי רמת האפקטיביות שלהן. קיווינו שהן תהיינה טובות בכל התחרישים האפשריים, אבל הממצאים בשטח הפריכו את מה שחשבנו", כך אומר גרג באנון, נשיא ה-AAA. "הבעיה ש-75% ממקרי התאונות הקטלניות בהן מעורבים הולכי רגל הם בלילה, וזה מדאיג כי המערכות אפילו לא הפחיתו מהירות נסיעה בתנאי חשכה", מוסיף באנון.

לצורך המבחן גוייסו מכוניות מתוצרת שברולט (מאליבו), טויוטה (קאמרי), טסלה מודל 3 והונדה אקורד. בכל אחת מהן המערכת אמנם מבחינה בילדים במהירות של עד 32 קמ"ש, אך ב-89% מהמקרים לא הצליחה למנוע התנגשות. במהירות גבוהה יותר של כ-48 קמ"ש, המערכת כלל לא הצליחה למנוע תאונה ולא נרשמה כל תגובה של הורדת מהירות הנסיעה. עוד דווח במהלך הניסוי על ממצא מדאיג לא פחות: "ברגע שהמכונית מבצעת פניה ימינה ומולה עומד אדם מבוגר - תרחיש אופיייני שבדרך כלל גורם לתאונות קטלניות, אף אחת מהמכוניות לא הפחיתה את מהירות הנסיעה או בלמה", מעירים הבוחנים.    

בארה"ב מתמודדים עם עליה תלולה בכמות הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים. שנת 2018 היא הקטלנית ביותר אחרי 1990 אז נהרגו בכבישים 6,482 הולכי רגל. למרות זאת, ועל אף שהמערכות עבדו רק ב-4 מתוך 10 מקרים במהלך המבחן, באנון אומר שמותר להפגין שביעות רצון מהמצב הנוכחי. "אפילו אם היא מצילה רק בן אדם אחד, ההשקעה משתלמת. יש להן פונצטיאל להשתפר וזה תחום שיצרני הרכב חייבים להשקיע בו משאבים".