$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סוף לסינוור של פנסי LED

פיתוח טכנולוגי חדש של פנסוניק ימנע הסחות דעת ולא מעט עצבים

בועז קורפל
בועז קורפל  09.09.20 - 07:42
מערכת ה-LED של DS. תאורה אדפטיבית, אבל לא תמיד מונעת סינוור בתוך הרכב
מערכת ה-LED של DS. תאורה אדפטיבית, אבל לא תמיד מונעת סינוור בתוך הרכב

טכנולוגיית תאורת LED בפנסים הקדמיים נמצאת פה כבר מזמן ובשנתיים האחרונות היא צוברת תאוצה ומגיעה לכל דגם חדש שעולה לכביש. אמנם, רוב המכוניות שנעות בכבישי ישראל אינן מצוידות בתאורה הלבנה שבוהקת למרחקים, אבל בכל יום שחולף עולים לכבישים עוד ועוד כלי רכב לרבות אופנועים ומשאיות עם פנסי חזית שכאלה. יצרניות הרכב שהחלו להשתמש בטכנולוגיה הזאת בשם הבטיחות, הפכו את הפנסים הקדמיים ל"תכשיטים" מיוחדים שבהם משובצים גופי תאורה בעיצוב מיוחד שיוצר שפת עיצוב אחידה לכל מותג ומותג. קל מאוד היום לזהות את המכוניות החדשות של סיאט, מרצדס, רנו ופיג'ו לדוגמא והרשימה הולכת ומתארכת. אבל לצד השיקול הבטיחותי והאופנתי התעוררה גם בעיה. התאורה הלבנה החזקה הזאת יוצרת הסחות דעת על הכביש וגם מסנוורת בצורה משמעותית את המכוניות שנוסעות מלפנים גם כשמדובר באורות דרך ולא באורות גבוהים.

חברת הטכנולוגיה היפנית פנסוניק החליטה לטפל בסוגיה ולאחרונה היא מודיעה כי היא השלימה את הפיתוח של מראה חדשה שמונעת סינוור של תאורת LED והמראה תותקן לראשונה במכוניות מדגם ניסאן קיקס. הפיתוח נקרא high-performance electronic mirror for driver safety והוא כולל שני אלמנטים חשובים בנסיעה בלילה. האחד הוא רמת איכות ברזולוציה סופר גבוהה למראה בעצמה והאלמנט השני הוא ניטרול תופעת הסינוור של פנסי LED ממכוניות שנוסעות מאחור. מדובר במצלמה ברזולוציה של 2 מגה פיקסל עם טכנולוגיית הפרדה ועיבוד תמונה גבוהה במיוחד שמצליחה לשפר במידה רבה את השימוש במראה האחורית.

בשנה האחרונה הגיעו גם לישראל כמה דגמים של מכוניות עם מראה שהיא מצלמת וידאו אך מדובר בדגמי פרימיום כמו לנדרובר וקדילאק עם זליגות לשברולט (בלייזר וטרווארס), אך דומה שהמראה החכמה החדשה של פנסוניק עשויה למצוא את דרכה לדגמים נוספים גם במותגים עממיים יותר.