מלחמת המטענים: הרובוט של פולקסווגן ימלא עבורכם את הסוללה

ב-VW מסיימים את ההכנות האחרונות לקראת השקת רובוט-הטענה אוטומטי לרכב חשמלי

ניר בן טובים  29.12.20 - 08:22

תגיות: פולקסווגן

תחילת כתבה

בשנה הלועזית החדשה, בשאיפה שנגיף הקורונה יעלם מהרדאר והמטוסים יחזרו להופיע בו, נוכל לחוות או לראות בחלקים מסוימים באירופה (בעיקר בגרמניה) סוג של רובוט-אוטומטי חכם מופעל אפליקציה שמוקדש כולו לשירות הרכב החשמלי. לחובבי סאגת 'מלחמת הכוכבים' המיתולוגית הוא עשוי להזכיר את R2D2 בהופעתו, ואולי זו גם הייתה כוונת המשורר, אולם לרוב האנשים להם רכב חשמלי יהיה זה סייען מתוחכם שיהפוך את חייהם לקצת יותר קלים וגמישים, ואולי גם נטולי חרדת טווח.

ממש בימים אלה מסיים פולקסווגן את פיילוט הרובוט שנמשך קרוב לשנה. ברבעון הראשון של 2021 הוא יחל לנוע בחניוני רכב בגרמניה, פארקים מוסדרים, אצטדיונים ואזורי מנוחה שבהם לא הותקנו עמדות טעינה/עמודים לרכב חשמלי, או שאלה במיעוט ביחס למקומות החניה במתחם. במקום זאת, לרובוטים כפי שניתן להתרשם בסרטון, יוקצה שטח תפעול נפרד בו הם מחוברים לתשתית החשמלית, יוצאים וחוזרים ממנו ומבצעים שירותי טעינה עבור הנהגים וכל זאת ללא צורך בשמרטפות וללא הגבלת מרחק (כלומר הרכב יכול שיהיה רחוק מאוד מהרובוט ועדיין לנהל איתו התקשרות).   

עקרון ההפעלה די פשוט וישיר: נהג שמעוניין שרכבו יוטען מפעיל את האפליקציה הייעודית ו"מזמין" את הרובוט להטעין את רכבו. הרובוט עוזב את עמדת העגינה שלו, בוחר את הסוללה מתוך בנק ה"חיילים" שעומדים לרשותו ומגיע לרכב בכוחות עצמו, בעוד הנהג יכול לשוטט בקניון או לעשות כל פעילות אחרת. בפולקסווגן מדברים על מתח של כ-50 קילוואט, כלומר טעינה במהירות גבוהה שתביא סוללה של רכב משפחתי (250-300 ק"מ טווח) לקיבולת מלאה בערך בחצי שעה או קצת יותר.

 

אחרי שהסוללה חוזרת ל-100%, הרובוט שב אל המכונית, אוסף את הסוללה ומחזיר אותה לעמדת הטעינה עבור הלקוח הבא. הנהג בינתיים מקבל אף הוא התרעה בטלפון החכם על סיום השירות ומוזמן בכל עת לצאת לדרך.  בפולקסווגן מדווחים כי מספר חברות וציי רכב החלו לבחון את הרובוט לאחרונה ועד כה זה נחל הצלחה גדולה עם רכבי משפחת ה-ID.3. התחזית היא כי בתחילת שנת 2021 הוא יהיה זמין גם לציבור הרחב, אם כי לא ברור עדיין באיזו מכסה תייצר פולקסווגן את הרובוטים המטעינים ואם יופץ מעבר ליבשת המערבית לפני 2022. 

"מדובר בפתרון זול הרבה יותר מהקמת עמדות טעינה", אומר ראש מחלקת הפיתוח הטכנולוגי בפולקסווגן מארק מולר. "מעבר לכך, פתרנו בעיה נוספת שנובעת מחסימת עמודי הטעינה על ידי רכב אחר. אתה פשוט מחנה את הרכב איפה שאתה רוצה והרובוט כבר יפתור לך את הבעיה הזו בעצמו, כל עוד לא מדובר במשהו באמת חריג".