$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מנכ"ל אופל: "מי שיחרוץ את גורל מנוע הבערה הוא רק הלקוח"

אופל מתמודדת עם שינויים מורכבים בתוך סטלנטיס שמשפיעים על החלטות אסטרטגיות. לצד זאת הם מבטיחים, לא נסתום את הגולל על המנוע הקונבציונלי כל כך מהר

ניר בן טובים  05.05.21 - 14:17
מנכ"ל אופל מייקל לוהלר ופרס רכב העבודה המסחרי של השנה בקטגוריית חשמל
מנכ"ל אופל מייקל לוהלר ופרס רכב העבודה המסחרי של השנה בקטגוריית חשמל

תגיות: אופל

מנכ"ל אופל, מייקל לוהלר, מקדיש חלק ניכר מזמנו להמרה "דתית" של המותג שכרוכה בהתנעת מהפכה חשמלית ופרידה הדרגתית ממנועי בערה. בתוך זה, להולר אינו רוצה להתחייב למועד ספציפי וחושב שהעניין תלוי בעיקר בנהגים ולכן החברה מציעה כיום פתרונות חלופיים לא יקרים, כולל חשמל לדגמים כמו אופל קורסה. "מנקודת מבטי זה כרגע עובד טוב מאוד. אנחנו מוגדרים בצורה גמישה, "אמר לוהלר בראיון ל- Business Insider. "לאופל יש קו ייצור מודרני במפעל, ובהתאם לאופן שבו ההזמנות משתנות, אתה בונה בדיוק את מה שהלקוח רוצה. בפרספקטיבה רחבה יותר, לוהלר רואה את "המגמה לחשמול, כמובן, בצורה מאוד ברורה", אך הוא מתנגד לקביעת מועד בו החברה לא תבנה עוד מנועים רגילים. "בבוא העת, זה ייקבע בסופו של דבר על ידי הלקוח".

לוהלר מצפה כי הניידות החשמלית תתחזק משמעותית, אך רוצה לשמור על אופל פתוחה לעוד כמה שנים, מכיוון שדלקים סינתטיים יכולים גם הם למלא תפקיד גדול יותר בעתיד להמשך פעולתם של דגמי הבערה. נכון לשנה זו, אופל חווה עליה תלולה בהתעניינות במכוניות חשמליות בתחום רכבי הנוסעים, בנוסף לקורסה-אי, עם גרסת סוללה לקרוסאובר הקומפקטי מוקה. יש גם טנדרים וטנדרים חשמליים שנותנים להם דחיפה בצד המסחרי אבל הנתח העיקרי הוא ביבשת המערבית ובאדם הפרטי. "אנו רואים כי הספקנות פוחתת בבירור. בשנה שעברה מכרנו 35,000 כלי רכב על הנעה חשמלית, שהם כמעט שישה אחוזים מכלל המכירות", הסביר לוהלר. "השנה האחוז בהחלט יהיה בערכים כפולים מכך".

הניידות מתחזקת, ויותר ויותר אנשים רואים שלמכוניות חשמליות יש גם ערך מוסף בתחום ההנאה, הוסיף לוהלר. "למרבה הצער, הבעיה הגדולה היא עדיין תשתית הטעינה. זה צריך להשתפר במהירות, ואז הניידות החשמלית תצא סוף סוף מהנישה שלה", כך הוא מוסיף. אופל כידוע, חולקת את הבסיס למכוניות הקלאסיות והמחושמלות שלה עם כמה מתחרות: המותג הגרמני המסורתי נכנס לשותפות בתוך קבוצת PSA בשנת 2017, מה שהפך אותה למותג אחות של סיטרואן, DS ו-פיג'ו. מאז המיזוג של PSA עם פיאט-קרייזלר בתחילת 2021, אופל היא רק אחד מתוך כתריסר מותגים בתוך תאגיד הרכב החדש סטלנטיס. הפלטפורמות המשותפות של הקבוצה, התומכות בכמה סוגים של מערכות הינע, דורשות פשרות, אך לוהלר כיוון עד כה רק לטווחי מכוניות חשמליות של 700 ואפילו 800 ק"מ, כאמור על ידי ספקי הפרימיום. "זה לא משנה את העובדה שיש צורך בתחנות טעינה חזקות יותר. אפילו 30 דקות של טעינה מהירה עבור 80 אחוז מקיבולת הסוללה, כמו עם Corsa-e, הייתה זמן רב עבור חלק גדול מהלקוחות", הוא מעיר.


אופל מקווה לגרוף רווחים גדולים בזכות אופל מוקה-E, הג'יפון החשמלי החולק מכללים חשמליים עם פיג'ו 208e בין היתר (136 כ"ס וטווח נסיעה של כ-255 ק"מ עד התרוקנות), אך לאחרונה דגם זה היה בעל זמן אספקה ​​ארוך וגרסאות בודדות שלו נמכרו. לטענת לוהלר הבעיה נפתרה, אך כלי רכב חדשים לא יגיעו אל לקוחות בזמן מהיר במיוחד. "אם תזמין היום מוקה-אי, בהחלט תקבל אותו השנה" הוא מתחייב. על פי נתונים שונים שפורסמו בגרמניה, הלקוחות צריכים לחכות עד שמונה חודשים ובמקרים מסוימים זה עשוי להיות מהיר יותר בהתאם לחבילות. אולם עם מוקה-E, אופל בהחלט "תעמוד בזמני האספקה", הבטיח לוהלר.