$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכונית ה-21 אלף יורו של טסלה

אלון מאסק בוחן אלטרנטיבות קומפקטיות ולא יקרות מול התחזקות המותגים האירופים

ניר בן טובים  28.06.21 - 10:11
מפעל ה-ג'יגה בסין (צילום: Getty)
מפעל ה-ג'יגה בסין (צילום: Getty)

תגיות: טסלה

על רקע מזעור הסוללות ושמירה על טווח חשמלי הולם עבור אוכלוסיית הנהגים, לטסלה תהיה אפשרות בעתיד הקרוב לבחון את המוניטין שלה בתוך טריטוריה חדשה עבורם בפלח שוק הולך ומתהווה. היא תעשה זאת באמצעות מכונית קטנה המסוגלת להתחרות בפולקסווגן ID.3 ובניסאן ליף. הרעיון, לשיטת מאסק הוא לצמצם את מנעד הפשרות ברמה הסבירה ביותר כדי לתגבר את נוכחותו באירופה בסיועו של רכב אסטרטגי, בתנאי שהביקוש לרכבי חשמל ימשיך לצמוח בשיעור חד, כפי שהוא עושה בשנתיים האחרונות.

"טסלה סדאן החדשה מוכנה לצאת למכירה בשנת 2023. היא תסמן את ההגירה של הלקוחות מסגמנט הפרימיום למרעה רגיש יותר מבחינה כלכלית, בהתבסס על ההצלחה האדירה של מכונית הסדאן הקומפקטית מודל 3 באירופה. מחיר התחלתי של קצת יותר מ-21,000 אירו כבר אושר בדרגים הגבוהים: שינוי כזה במחיר כרוך בטכנולוגיית סוללות חדישה שפותחה על ידי טסלה, הטוענת כי היא מפחיתה את עלויות הייצור ב -50% בהשוואה לשיטות הנוכחיות ומספקת במקביל פי 5 יותר אנרגיה ועד לטווח של 16% נוספים בכל טעינה", כך על פי מומחים בכלי התקשורת בגרמניה.

למכונית תהיה לפחות 400 ק"מ של אוטונומיה, וכך היא תיישר קו עם רף המינימום הנדרש על ידי אילון מאסק כדי שהיא תמצב עצמה כחלופה אטרקטיבית. עם זאת, דיווחים מבריטניה מתנגשים בתוכנית המורחבת של טסלה שנראית לא לגמרי מבושלת; המשאית של טסלה שהוצגה בשנת 2017 עשויה להיות מושקת בסוף שנת 2021. גם טנדר הסייבר-טראק מאחר לעלות לייצור סדרתי, שכן הוא אמור להיות מיוצר משנת 2022. בעתיד יש גם את הרודסטר החדשה, מכונית ספורט בלתי מתפשרת עם ביצועים חסרי תקדים ואחרי כל זה, לטסלה יש גם רכב אוטנומי עם תריסר מושבים עליו הופץ מעט מאוד מידע. 

אולם מאסק כידוע, הוא יזם שנוהג להפתיע כמעט מדי שבוע עם אמירות מפוצצות, כך שלא היינו פוסלים קיצור משמעותי בלוחות הזמנים. "הדבר שהכי מטריד אותי הוא איפה אנחנו נמצאים כרגע - המכוניות שלנו לא מספיק משתלמות. יהיה זה סביר להניח שנעשה רכב קומפקטי כלשהו על בסיס מודל 3 וכנראה רכב בעל יכולת גבוהה יותר מהממוצע בקטגוריה הזו", כך אמר לאחרונה מייסד המותג האמריקני.

זה לא יהיה קל

מאסק מודע לתחרות הגוברת מצד היצרנים האירופיים. מספר מעוזים של טסלה, כמו למשל בהולנד חוו כרסום מתמשך בהיקף המסירות בשל שינויים במיסוי על רכבי חברה, וזאת אחרי שהטבות המס עבור דגמים שעלותם יותר מ-45 אלף יורו שונו - מי שרוכש דגם חשמלי ביותר מ-40 אלף יורו "נקנס" ב-22% מס, בעוד רכב שתומחר מתחת ל-40 אלף יורו יגבה מהעובד 12% בלבד. דו"ח הוצאות עובד שפורסם באמסטרדם לאחרונה מצביע על גידול משמעותי של מתחריו ב-5 החודשים האחרונים כתוצאה מכך; סקודה למשל רכשו לעצמם נתח של 18% משוק הרכב החשמלי בהולנד בזכות אנייק - כמעט כפול מנתח המכירות של טסלה בתקופה המקבילה אשתקד. גם קיה, וולוו ו-פולקסווגן עקפו את טסלה בפרק זמן זה. אין זה מפתיע, בהתחשב בכך שמחיר מודל 3 עומד שם על כמעט 50 אלף יורו.