$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הטסלה המהירה בעולם נשרפה בגלל תקלה פנימית

מהחקירות שבוצעו מסתמן כי האש על סיפונה של דגם S פלייד החלה באופן ספונטני וכי לא היו בעברה אירועי תאונות או התנגשות

ניר בן טובים  07.07.21 - 07:57
הטסלה עולה בלהבות (צילום: AFP)
הטסלה עולה בלהבות (צילום: AFP)

תגיות: טסלה

השריפה שכלתה את אחת הדוגמאות הראשונות של טסלה מודל S 'פלייד', מכונית הסאלון המהירה מסוגה, הייתה תוצאה של התלקחות בצורה "ספונטנית" לחלוטין. אלה המסקנות הראשונות שעלו מממצאי רשויות מדינת פנסילבניה בה אירעה התאונה לפני מספר ימים. השריפה שבערה בקרביים של המכונית החשמלית החדשה של  אלון מאסק כובתה לאחר שלוש שעות של עבודה אינטנסיבית על ידי מכבי האש מתחנת גלדווין כשבעלי המכונית למרבה מזלו הצליח לעזוב ברגע האחרון את תא הנהג לאחר תקלה במנגנון הנעילה של הדלתות.

מטסלה טרם נמסרה תגובה לפניות של עורכי הדין של הנהג, כאשר עורכי הדין מבקשים התערבות ישירה של המטה המרכזי בפאלו אלטו כדי להתחייב לנתח את מה שנשאר מהמודל S המפויחת, וזאת כדי לנסות לקבוע את הסיבות המדויקות שהובילו לדלקה. לטענת הבעלים של המכונית החשמלית, יזם המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים שחברתו מחזיקה בבעלות גדולה בטסלה, לא ארעו תאונות על סיפונה לפני שהלהבות בלעו את המכונית, וכן ציין כשהמכונית לא התנגשה בשום דבר או נרשמה בה תקלה. קצר חשמלי או ליקוי בסוללה יכולים להיות בין הגורמים לשריפה, אך רק ניתוח נוסף ומעמיק יוכל לברר כיצד אחד מעותקי מודל טסלה S פלייד הראשונות שנמסר ללקוח הושמד לחלוטין.

המודל S פלייד הועברה לפני כמה ימים ללקוח, אולם לפי עדותו לא חשד לרגע שאחת מהנסיעות הראשונות שלו עשויה להיות קטלנית. על פי עדות הבעלים הוא הבחין בעשן סמיך מתמר מהחלק האחורי של הרכב ולכן מיד ניסה לעצור בצד. לרוע מזלו, דלת הרכב לא נפתחה עקב תקלה, עד שבזכות משקל גופו הצליח לדחוף את הדלת בעוצמה ובכך נמלט מהלהבות שהיו גובות ככל הנראה את חייו.

טסלה החלה במסירות ראשונות של מודל S פלייד ביוני האחרון, זוהי גרסת ביצועים קיצונית של המודל S הבסיסית עם למעלה מ-1000 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-2 ש' לערך ומחיר של כ-140-150 אלף דולר. אילון מאסק ציין בחודש אפריל האחרון במסגרת שלבי הסיום של פיתוחה כי יש עדיין לא מעט "עבודה" כדי להבטיח שהסוללות בדגמי ה-S וה-X בטיחותיות לשימוש. צוותי הכיבוי שעבדו לכבות את הלהבות הגדולות ציינו כי עמלו קשה מאוד כדי לטפל בארוע וכי השתמשו ב-25 אלף גלון של מים (בערך 100,000 ליטרים) כדי להשתלט על המצב. צ'רלס מקגריווי, בכיר בכוחות ההצלה העיר כי כיבוי של מכונית עם מנוע בערה גוזל בערך 300 גלון של מים בלבד (כ-1100 ל').