הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טכנולוגיות חדשות: זיהוי פנים בג'נסיס חשמלי

מותג היוקרה הקוריאני יטמיע מערכת זיהוי פנים המייתרת את השימוש במפתח ובסיועה ניתן לפתוח דלתות ומערכות שונות

ניר בן טובים  17.09.21 - 14:04

תגיות: ג'נסיס

תחילת כתבה

רוב כלי הרכב החדשים, לפחות מסגמנט B ומעלה ובגרסאות קצת יותר מאובזרות, אינם מצוידים במפתח רגיל אם כי במערכת כניסה חכמה, כזו המייתרת את החדרת המפתח הפיזי לחריץ. יונדאי מובילה כעת פיתוח חדש עבור חטיבת היוקרה שלה, ג'נסיס שעשוי לשנות מקצה לקצה את האופן שבו אנחנו נכנסים למכונית ומתפעלים אותה בשנים הקרובות. הבכורה תעשה על סיפונה של המכונית החשמלית הראשונה של המותג, ה-GV60.

ה-GV60, רכב כביש-שטח בגודל בינוני, מצויד מצלמת אינפרא אדום בקורה המרכזית המסוגלת בעזרת מחשב אחורי לבצע ניתוח תווי פנים. המכונית נפתחת לאנשים שרשמו את פניהם באמצעות המצלמה וחתומים בתוך מאגר הנתונים של הרכב, אולם ניתן לשמור תמונות של עד שני אנשים בסך הכול, בין השאר כדי לצמצם את הסיכון לאירועי פריצה.

על פי ג'נסיס, המערכת הינה מערכת גיבוי למפתח חכם, והיא פועלת למופת גם בחושך ובגשם כך שהיא אינה כפופה לתנאים מגבילים של מזג האוויר. הוגי המערכת אומרים שהיתרון הגדול נעוץ בכך שנהגים לא תמיד צריכים להחזיק מפתח ביד, אך ההבדל המעשי הוא שהמפתח המקורי של הרכב יכול להישאר בפנים. זה יכול להיות שימושי, למשל, כאשר עוסקים בפעילות ספורטיבית כמו שחיה או ריצה, ואינך רוצה צרור מפתחת מטלטל מצד לצד בכיסים. המפתח מבוצר היטב תחת נעילה אלקטרונית במכונית עצמה.

ברגע שכבר יושבים במכונית, אפשר להגדיר את ההעדפות האישיות תוך זמן קצר ולצאת לדרך. איך עושים את זה? בעזרת סורק טביעות אצבע. לאחר מכן, המערכת מזהה את המשתמש, מפענת את הפרמטרים שלו ויכולה לבצע שינויים במיקום גלגל ההגה, המושבים, מראות הצד ומערכת המדיה. כמובן שסריקת אצבע היא לא טכנולוגיה פורצת דרך בפני עצמה, אבל בשילוב עם זיהוי פנים, המפתח נראה פתאום כמו רכיב פרה הסטורי. ה- Genesis GV60 הוא דגם מקביל ומפואר יותר של יונדאי איוניק 5 וקיה EV6, משתמש בטכנולוגיות הנעה דומות ותהיה לו גרסה ספורטיבית עם למעלה מ-550 כ"ס. הוא יגיע לארץ בשנה הבאה דרך אפיקי היבואנית המקומית כלמוביל.  

"אנו מצפים שה- Face Connect יעלה את חווית המשתמש באופן ניכר, אמר גורם ב- Genesis. "נמשיך לפעול לטכנולוגיות חדשניות שבמרכזן בני אדם, כך שנהגים יוכלו להתחבר יותר למכוניות".