הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ספינת הפאר החשמלית של מרצדס בישראל

כלמוביל משיקים את ה-EQS החדשה, פסגת הטכנולוגיה החשמלית של היצרן הגרמני. החל ב-890 אלף שקל

ניר בן טובים  14.11.21 - 11:49

תגיות: מרצדס

תחילת כתבה

יבואנית רכבי מרצדס לישראל 'כלמוביל' הציגה היום (ראשון) במסגרת אירוע השקה במוזאון תל אביב את ה-EQS החדשה, ספינת הדגל החשמלית של המותג - השפיץ הטכנולוגי של היצרן תחת סדרת ה-EQ, או "ה-S קלאס החשמלית" של עידן ה-EV.  זוהי המכונית הראשונה של מרצדס שפותחה על ארכיטקטורה חשמלית נפרדת בשם EVA2 עם מערכת אחסון סוללות מתקדמת ברצפה - וטווח נסיעה מהגדולים ביותר בעולם לרכבי יוקרה בקטגוריה הזו.  

עיצובה העגלגל, העתידני שמדמה צורת גלשן הפוך (לנו קצת מזכירה הונדה סיוויק של פעם) מצליח להסתיר מטראז' די משמעותי, וכן הישגים חשובים בתחום היעילות האנרגטית שלה; אורכה מקצה לקצה 5.2 מ', רוחבה 1.92 מ', גובהה 1.51 מ' (יחסית גבוהה לרכב פאר) ובסיס הגלגלים הוא 3.2 מ'. משקל המכונית 2.4 טון (הסוללה שוקלת לבדה קרוב ל-500 ק"ג) ותא המטען מסתיר נפח של כ-610 ל'.

הזכרנו יעילות, מונח שחוזר על עצמו במכונית חשמלית אז אותו עיצוב מכופף משהו בעל סיומת דמוית קופה מאחור, חף מהפרעות וקישוטים הקנה למעצבים מקדם גרר נמוך מאוד של 0.20, בין השאר בזכות שימוש בידיות דלת חבויות בגוף המרכב, ספוילרים קטנים ועוד אלמנטים שמניבים שיפור אירודנימי, יתרון בהפחתת זלילת האנרגיה של הסוללה.

תא הנוסעים של ה-EQS משקף קפיצת מדרגה טכנולוגית חסרת תקדים בענף הרכב; בגרסה הבכירה ביותר, כל המערכת נשלטת דרך "הייפר-מסך" בגודל עצום של 56 אינץ' רוחבי, מחופה זכוכית ומורכב למעשה משלושה מסכי 17 אינץ' בטכנלוגית מגע וברזולוציה אולטרא חדה, אותו משלים מול הנהג לוח מחוונים 12.3 אינץ'. חווית המשתמש מופעלת באמצעות בקרת MBUX קולית (אינטילגנציה מלאכותית) שלומדת את הרגלי הנהג, סידור הישיבה שלו,  מארגנת פעילויות מועדפות ומקומות מעניינים במערכת הניווט - הכול בהתאם לדפוסי הצריכה ומסלולי הנהיגה שלו. דגמים בסיסיים רק נעיר מסתפקים בצגים דיגטליים מסורתיים יותר, בסגנון ה-S קלאס הרגילה, עם מערכת מדיה ראשית 12 אינץ' בטכנולוגיית OLED, תצוגה עלית וכדומה.

מה עוד? מערכת שמע של ברומסטר עם 15 רמקולים אחראית על במת סאונד באפקט תלת ממדי לרווחתם של הנוסעים, בקרת אווירה מתוחכמת עם עשרה מצבי עיסוי, חבילת חימום מורחבת לכל המושבים, 8 שקעי USB בחלוקה לטעינה ומדיה ואפילו מערכת טיהור אוויר מבושמת - כולם ביחד מתוכננים למשוך את תשומת לבו של הנהג בהתאם למה שבחר, ולסדר לו סביבה נעימה, איכותית ומבודדת. המערכת גם יודעת לווסת את טמפרטורת המיזוג בצורה מיטבית (4 אזורים) וכן להתריע בצורה אור-קולית מודגשת על סכנות בכביש (לרכב אינספור מערכות הגנה אקטיביות, בכלל זה 26 מצלמות, רדארים ומערכת נהיגה אוטונומית דרגה 3).  

ה-EQS תשווק בארץ בשתי גרסאות: ה-450 וה-580. האחרונה, הבכירה בין השתיים, מנצלת מערכת חשמלית המפיקה 523 כוחות סוס, 85.5 קג"מ, ונעזרת בסוללת 120 קווטש (108 קווטש אפקטיבית), בחיבור אל הנעה כפולה (4-מאטיק). זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך רק 4.3 שניות, המהירות המרבית היא 210 קמ"ש וטווח הנסיעה המרבי, לפי הצהרת היצרן הוא 770 קילומטרים בין טעינות. היא מסוגלת לקבל מתח של עד 200 קילוואט לכל היותר, כלומר להטעין את הסוללה מ-61 קילומטרים ל-490 קילומטרים בפרק זמן של חצי שעה. טעינה בקופסא ביתית (11 קווטש) אורכת כמעט 12 שעות.

הדגם השני במשפחה, ה-450 משתמש בהנעה אחורית, סוללת 108 קווטש, 335 כ"ס, 56 קג"מ בקנה והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, עם טווח נסיעה זהה של 770 קילומטרים לפי מדדי המותג וערכי טעינה כמעט זהים. שתי המכוניות מצוידות מערכת מתלי אוויר אדפטיבית עם מספר מצבי כיול אוטומטיים המשפיעים על ביצועים, יכולת כיוונית וכן מערכת היגוי אחורית (עד 10 מעלות בכוון הנגדי).   

המחירים בישראל יחלו ב-890 אלף שקל ועד 1.29 מיליון שקל לגרסה הבכירה.