$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ה"נמר" האוטונומי של REE הישראלית מזנק על הכבישים

אחרי עשור שנות פיתוח תציג חברת ההזנק מישראל את מוביל הנוסעים הזעיר והאוטונומי שלה, ה-לפרד. "לוקחים חלק בעיצוב התחבורה של העתיד למען עולם נקי"

ניר בן טובים  17.11.21 - 07:49

גופים מסחריים ורשתות שיווק דנים רבות בשאלה כיצד יראה עתיד המשלוחים הממונע בשנים הקרובות. חברות גדולות כמו 'אמאזון' כבר החליטו לנצל את אפיקי האוויר נטולי הפקקים כדי לספק חבילות קטנות באמצעות רחפנים וכך עושים גם בתי עסק קטנים יותר בשנה האחרונה במתכונת ניסיונית. ואולם, בכל הנוגע לשינוע של משאים כבדים, מורכבים ועדינים, אין עדיין חלופה מלבד להשתמש בתשתית הכבישים הקיימת - וכאן נכנסת לתמונה חברת ההזנק הישראלי REE אוטומטיב שאחרי עשר שנות פיתוח של פלטפורמה חכמה, מציגה מיקרובאס קטן, אוטונומי ומתוחכם בשם 'נמר'.

ה-Leopard, של REE הוא רכב אוטונומי שמיועד לדברם לציי רכב וחברות שעוסקות במסחר ומשלוחים ושזקוקות ל"שליחים" שיצאו מהמחסנים ל"קילומטרים האחרונים" עד להגעתם לידי הלקוח. ואולם, הנמר הוא רק דוגמא אחת לאופן שבו ניתן להבריג כמעט כל עיצוב על גבי הרצפה המודולארית, אותה ניתן להתאים למגוון גדלים כולל משאיות במשקל של עד 10 טון. במקרה הנדון, מדובר במיני-מעבורת בגודל 3.4 מ' לאורך עם סוללת 50 קווטש ומהירות מרבית של 60 קמ"ש. קיבולת המרכב, מבחינת נפח יכולה לעבור 5,000 ליטרים אחסון.

רצפה שטוחה משמעותה חלל פנים נדיב, נקי ולכן זהו פתרון שימושי גם לכלי רכב פרטיים; גובהו של המרכב יכול שיהיה בין 1.4 מ' ל-2.2 מ', רוחבו בין 1.2 מ' ל-1.8 מ' והוא מסוגל לשאת כ-750 ק"ג, עם מערכות חשמליות משולבות בתוך הגלגלים, בקונפיגורציה גמישה של הנעה אחורית, קדמית או כפולה. המהירות המרבית (המוצהרת) היא בסביבות 160 קמ"ש עם סוללה של 60 קווטש והספק באזור ה-135 כ"ס. הביצועים, האופטימליים, בהתאם לגרסה מאפשרים האצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד. טווח הסוללה גם הוא גמיש אך פרט זה לא פורסם בשלב הנוכחי.

כל המערכות המרכזיות מוסתרות בתוך גופי הגלגלים, החל מהמנועים, הבולמים, ההיגוי מערכות הבלימה ותיבת העברת הכוח החשמלית (בשיטה אלקטרונית של Drive by wire). בדומה להרבה כלי רכב אוטונומיים המיני מעבורת מנווטת בכבישים באמצעות שימוש בחיישנים, מצלמות ובקרי Lidar (אינטגרציה של אור ומערכת מכ"ם) עם תמיכה לווינית. 

דניאל בראל, מנכ"ל ושותף מייסד REE: "הנמר הוא רק דוגמא אחת לאפשרויות הרבות שמאפשרת הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו. דוגמא אחת שמציגה כיצד REE תענה על השאלה החשובה מכל – איך מביאים לאפס פליטות פחמן בענף המשלוחים, ענף שהולך וגדל מדי שנה עם נסיקת שוק הe-commerce. אנחנו בשלב האחרון של הפיכתנו למסחריים, ערוכים למלא את ספקטרום הדרישות של הלקוחות והשותפים שלנו ולהביא את הכל לאינטגרציה מלאה. אני גאה להוביל את REE אל עבר הגשמת היעדים האסטרטגיים שלנו אבל מעבר לכך, אני גאה בכך שאנחנו לוקחים חלק בעיצוב עתיד התחבורה העולמי אל עבר עולם נקי יותר למען עתיד ילידנו".

REE תציג את הנמר במסגרת תערוכת האלקטרוניקה הגדולה CES שתערך בלאס וגאס בחודש ינואר 2022.