$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ב.מ.וו XM, דרקון חשמלי

ה-SUV המחושמל החזק ביותר בתולדות היצרן יצא לדרך בשנה הבאה מידי חטיבת M. רכב הראווה מבטיח ביצועים עוצרי נשימה בגרסת הייצור הסדרתית

ניר בן טובים  30.11.21 - 11:10

תגיות: ב מ וו

אם מישהו חשב שמחלקת הביצועים של ב.מ.וו (M) תשב על הגדר בזמן שהמקבילה שלה, AMG מבית מרצדס גורפת את כל המחמאות על מכוניות GT חשמליות וקרוסאוברים בריונים, מקבל כעת תשובה הולמת בדמות ה-XM, ה-SUV החזק ביותר שהופק על ידי היצרן הגרמני מאז הוקמה החטיבה ב-1972. ב.מ.וו מתארת ​​את ה-XM כפסגת הטכנולוגיה של המותג ועם יכולות חסרות תקדים לרכב במשקלו (מעל 2 טון בנקל). הרכב מתברג בהררכיה מעל ה-X7, מה שאומר שב.מ.וו M בחרה בכותר נפרד, ולא ב-X8.   

קהילת סיטרואן וודאי חושדת שהגרמנים שדדו את הכותר ממכונית הסאלון הצרפתית XM שהוצגה ב-1989, אולם שני הצדדים הגיעו להבנה בשלבים מוקדמים, בעקבותיו המטה במינכן קיבל חותמת לעשות בו שימוש ללא תנאים מיוחדים. הרכב בכל אופן נחשף ב-Art Basel במיאמי, יריד אמנות עכשווי שאליו היצרנים ניגשים בעניין הולך וגובר בשנים האחרונות (אולי בשל ביטול תערוכות רכב מסורתיות). הוא עדיין מוגדר כאמור קונספט אך משקף דגם שייבנה במפעל האמריקני של ב.מ.וו בספרטנבורג, דרום קרוליינה, שם נבנים חלק גדול מרכבי ה-SUV של היצרן. 

לכשיעלה לכביש, הוא יהיה זמין בשוק רק כדגם M וגם יוצע בלעדית עם מערכת הנעה היברידית נטענת כדי לעמוד בתקני יורו-7. בקונספט XM נמצא V8 עתיר עוצמה (כנראה 4.0 ל' שמקורו ב-M8) שבזכות סיוע של מנוע חשמלי אחד או שניים שולח 750 כ"ס ו-101 קג"מ לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8-מהירויות אוטומטית ועם סוללה שתספק כ-80-85 קילומטרים עד התרוקנות. את תחנת הכוח המופרזת הזו ארזו מאחורי גריל הכליות המוקצן של ב.מ.וו, קמטים חדים ופתחי קירור גדולים. הפנסים בפועל ממוקמים קומה אחת מתחת לקו הקדמי ומעליהם יחידות ה-LED הקבועות, ויש בכך סימנים ראשונים שב.מ.וו תיישם את הנוסח הזה בדגמים כמו ה-X8, סדרה 7 ובסופו של דבר גם ה-X7 המחודש.

לפני שצוללים לטרקלין המבודד והיוקרתי, אפשר עוד לציין כי ב.מ.וו מעניקה לקונספט XM קו גג משופע מעט עם סיומת דמוית קופה. ב.מ.וו מדברת על 'עיצוב דמוי קופה' ברמיזות אבל זה לא ממש מתיישב עם התוצאה הסופית שנראית רבועה בקווי המתאר וגבוהה (זולת קו המותן שמוביל לקורות C). החלק האחורי גם הוא חתיכת מחזה עם מחוות לדגמי הספורט הקלאסיים של חטיבת M עם יחידות תאורה דקיקות שיוצרות ניגוד בולט בין הגוונים. בחטיבה גם מבטיחים שלא לאכזב ברמת הצלילים שהמנוע מפיק הודות למערכת פליטה חדישה.   

חלל הפנים מאורגן לחמישה, עם מבחר של גווני קטיפה למושבים ותאורת אמביינט בחלוקה ל-סגול, אדום ו-כחול ומתחת לרגליים שטיחים מהודרים. מערכות הפנים מייצגות את הדור הבא של בקרות המדיה של ב.מ.וו אך שיטת היישום נותרה דומה לדור הנוכחי של רכבי החשמל שלהם - חיבור זוג מסכים מאחורי מיגון זכוכית משותף, עם רזולוציה אולטרא גבוהה ומסך מלבני אורכי, מפוצל לשימוש עבור הנהג והנוסע.  

ה-XM מיועד בעיקר לארה"ב ויצא לכבישים במהלך שנת 2023.