$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צ'רי מוטורס בדרך לארץ

המותג הסיני ישווק בישראל כלי רכב חשמליים. טרם נבחר היבואן המקומי

ניר בן טובים  22.12.21 - 14:04

תגיות: צ'רי מוטורס

אחרי עשור וחצי של גישושים, מערכת היחסים המורכבת של חברת צ'רי מוטורס עם שוק הרכב הישראלי עשויה להתממש בסוף השנה הבאה, כך עולה בימים אלה על פי פרסומים של מקורבים למותג. כזכור, בשנת 2005-2006 נעשה ניסיון לשווק את רכבי צ'רי בישראל, אז רכבי קומפקט בסייסיים באמצעות יבואנית ב.מ.וו לשעבר קמור וכן קבוצת כדורי אך העסקה לא יצאה לפועל והמגעים התקררו. כעת, עם הפלישה הסינית לאזורים המערביים והגידול במסירות רכב חשמלי, צ'רי מוטורס, מהגדולות בתעשייה הסינית עושה עלייה לארץ בסוף הרבעון השלישי או הרביעי של 2022.

צ'רי מוטורס הוקמה בשנת 1997, החלה לייצא את כלי הרכב שלה מחוץ לסין ב-2001, והיא מנהלת יחסי גומלין טכנולוגיים עם מדינות רבות באירופה וכן בארה"ב. זוהי איננה חברת רכב פרטית כי אם בשליטת הממשלה הסינית ומכירותיה העולמיות הסתכמו בשנה האחרונה ב-9 מיליון יחידות. בבעלותה עשרות מתקני פיתוח ומחקר ולה שותפויות רבות, בין היתר גם עם חברת יגואר לנד רובר. אחד המיזמים השאפתניים שלה היה הקמת מותג הרכב 'קורוס' יחד עם חברת האחזקות של עידן עופר הישראלי, במסגרתו הם הצליחו לגייס אנשים גם מחברות גדולות כגון פולקסווגן וחברת MINI ולעורר הרבה עניין בשוק האירופי.

עדיין לא ברור אילו דגמים של צ'רי ישווקו בישראל, אך מסתמן כי מדובר בקרוסאוברים חשמליים ורכבי סדאן. החברה הקדישה לא מעט משאבים בשנים האחרונות לפיתוח מערכות הינע ידידותיות לסביבה, פלטפורמות לרכב חשמלי וסוללות המותאמות להנעה חשמלית מלאה, ולכן אחד המועמדים להפצה מקומית הוא SUV גדול בשם EQ5 עם טווח נסיעה של עד 600 קילומטרים והספק מרבי  של כ-190 כ"ס שהוצג ב-2020 ועוצב על ידי פינינפרינה. מחירו המשוער כ-30 אלף דולר מחוץ לסין.  

כמו כן, למותג גם רכבי סדאן עממים עם מנועי 1.5 ל' טורבו והספק מרבי של 150 כ"ס, מסדרת אריזו, על בסיס גלגלים של 2.67 מ' (לטויוטה קורולה לשם השוואה כ-2.7 מ') וכן ג'יפונים קומפקטיים. החברה הציגה לאחרונה גם את הקרוסאובר אומודה-5 על אורך של 4.4 מ' ורוחב של 1.84 מ', גם הוא מיועד להפצה גלובלית ויתחרה בסגמנט המבעבע של רכבי המשפחה, בהם ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון ודומיהם. לרכב זה אופציה עתידית למנועים היברידיים והנעה חשמלית 100%.   

גורמים בענף הרכב בישראל מעריכים שהזכיון עשוי ליפול בידי יבואנית הרכב קרסו מוטורס (רנו, דאצ'יה, ניסאן, אינפיניטי). אולם בשלב זה, אין לכך שום אישור רשמי.