$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסלה "זולה" ב-2023

מכונית ה-25 אלף דולר של טסלה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים אך לא תצא לאור בשנה הבאה

ניר בן טובים  26.12.21 - 13:18

תגיות: טסלה

חג המולד, סוף שנה לועזית ואיתו גם התחזיות של טסלה לשנת הדגם הבאה. החידושים במהלך 2022 כרוכים במספר היבטים, החל בתחילת הייצור ההמוני של דגם Y במפעל ברלין (כמעט הושלם אך עדיין ממתין לאישורים סופיים), השלמת מפעל אוסטין עבור הסייברטראק, וכן הגעתו של הסייברקוואד. אבל גולת הכותרת של אילון מאסק שמורה עבור המיני-טסלה, מכונית עממית באורך של כ-4 מטרים, עם מחיר מוכרז של 25,000 דולר. מאסק שב והעיר שאינו רוצה לקרוא לדגם מודל 2 כאשר הספקולציות החדשות בארה"ב מצביעות על אות בסדרת ABC, אולי C או Q.

מודל 3 כבר מיצב את עצמו כלהיט מכירות בינלאומי, כמעט בכל שלוחה, אולם כדי לפתוח את השוק לרווחה טסלה מחויבת לייצר דגם במחיר מפתה עימו תמודד מול פולקסווגן ID.3 ורכבי הקומפקט החשמליים מבית פיג'ו-סיטרואן ומותגים נוספים. לא משנה איזה שם יתנוסס באתרי החברה בסופו של דבר, זו תהיה ההאצ'בק הראשונה של טסלה עם חשיבה אסטרטגית מובהקת לכוון אירופה. כרגע, ההיצע מורכב אך ורק מרכבי סדאן ורכבי כביש שטח עם אוריינטציה ברורה לשוק הצפון אמריקני - ולא במחירים ידידותיים, כידוע.

המודל הקומפקטית תהיה גרסה מכווצת של מודל 3, כלומר עיצוב מוגבה, עגול, וחף מקישוטים ותא נוסעים נקי שבמרכזו מערכת מדיה ראשית בלבד. בקרביים של הרכב תהיה בשורה טכנולוגיות: היא תעשה שימוש בסוללות חדשות מסוג 4680 שלא רק שתהיינה חזקות יותר, בטוחות יותר ומוזלות, אלא אף קטנות בכ-35% מסוללות רגילות ויכולות לאגור ולשחרר יותר אנרגיה חשמלית תוך הפחתת הסיכון להתחממות יתר. בהתחשב בנתונים הידועים, הטווח המינימלי הוא 300 ק"מ עד התרוקנות. לא מדהים. אך ערכת המצברים תשמש כחלק ממבנה הרכב, מה שיפחית קילוגרמים וישפר את היעילות האנרגטית שלה. מתח הטעינה יהיה יחסית מהיר, בין 100 ל-125 קילוואט, כך שמסופי הסופרצ'גר של טסלה יוכלו להחזיר את הנהגים לכביש בפחות מחצי שעה.

יעד השקה

עדכון לוחות הזמנים הוא אינו אירוע יוצא דופן בטסלה, כפי שנעשה עם הטסלה רודסטר החדשה וכן עם ה-סייברטראק. בדירוג המותגים החשמליים בעולם, טסלה היא יצרנית הרכב החשמלי המובילה כאשר ברבעון שלוש של 2021 מסרה כמעט רבע מיליון מכוניות (לעומת כ-201 אלף בתקופה הדומה אשתקד).  אחת הסיבות העקריות לעכובים והאטת הייצור נעוצה בהשלמת ה-Tesla Gigafactory בגרמניה, ברלין. 

אז מתי נראה את המודל הקטנה? המידע העדכני ביותר מצביע על שנת 2023 כשנת ההשקה הרשמית. היא תצא מהמפעל המרכזי של טסלה בשנחאי שם מייצרים גם את הסוללות החדשות. במפעל זה מיוצרים אף דגם 3 ודגם Y, והוא נמצא באבולוציה מתמדת. החברה מגדילה את כושר הייצור שלו כדי להתמודד עם ביקושי שיא בשנתיים האחרונות, הן מקומיות והן מחוצה לה, ובסוף נובמבר נתנה אור ירוק להשקעות בשווי של כ-170 מיליון יורו להרחבת המתחם, כולל לכוח העבודה אליו נוספו עוד 4,000 עובדים. ל-Gigafactory של שנחאי יש כושר ייצור של כ-500,000 כלי רכב בשנה, וכיום מפיק 450,000 יחידות בשנה של שני הדגמים לעיל. עבור מכונית שלישית יבצעו שדרוגים נוספים, מה שיהפוך אותו לאחד המתקנים המתקדמים מסוגו.