הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גרסת הביצועים: ב.מ.וו IX-M60

הבווארים לא מבזבזים אף דקה במאבק מול טסלה ומשחררים חבילת ספורט מחודדת של חטיבת M עבור הקרוסאובר החשמלי IX

ניר בן טובים  05.01.22 - 08:17

תגיות: ב.מ.וו

תחילת כתבה

הוא הוכרז כבר עם הופעת הבכורה של הדגם. אבל רק עכשיו הוא נחשף רשמית בתערוכת CES בלאס וגאס: אנחנו מדברים על BMW iX M60 , הגרסה הספורטיבית של רכב הכביש-שטח החשמלי iX שמצטרפת בכך ל-i4 M50 בתוך תת חטיבה חדשה, חורכת אספלט המופעלת באמצעות סוללות של מחלקת הספורט המוטורי של היצרן הבווארי.

עם ה-iX xDrive40 ו-xDrive50 הנוכחיים המסוגלים לחלץ 326 ו-523 כ"ס בהתאמה, ה-M60 מקבל רמת ביצועים גבוהה עוד יותר עם 619 כ"ס ו-101 קג"מ: הערך האחרון גם עולה במקצת כאשר בקרת השיגור מופעלת כדי להציע חוויה מסעירה יותר ובכך להעפיל אל 100 קמ"ש מעמידה תוך 3.8 שניות (בדיוק כמו טסלה מודל X בגרסה הבסיסית). בניתוח המכללים, המנוע הקדמי מספק 258 כ"ס, בעוד שהאחורי שונה לגרסת M ויכול להגיע לשיא של 489 כ"ס.

סוללת ה-111.5 קילוואט זהה לגרסת xDrive50, אך הטווח יורד מ-630 ק"מ של האחרונה ל-566 ק"מ לפי מחזור WLTP. בניגוד לגרסאות האחרות, ה-M60 מסוגלת גם להגיע למהירות מקסימלית (מבוקרת) של 250 קמ"ש, בהתאמה לזו של המקבילות עם מנוע הבערה בחטיבת M. ניתן להטעין את הסוללה מקופסא ביתית של 11 קילוואט במשך כמה שעות, או מעמודים מהירים עד 200 קילוואט כדי לשחזר עד 150 ק"מ של טווח בעשר דקות בלבד.

חטיבת M כמובן טיפלה בכל שאר ההיבטים: בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, מוטות מייצבים, תוכנה לניהול בנהיגה, קפיצים שונים, צמיגי ספורט, מערכת בלימה מחוזקת וכיול של מערכת ההיגוי - כולם אלמנטים ספציפיים של גרסת ה-M60 וכאן טמון ההבדל המהותי בינה לבין גרסאות IX בסיסיות; טכנאי ב.מ.וו רצו להציע חווית נהיגה ממוקדת ומדויקת יותר האופיינית ל-M על ידי יצירת איזון מיטיבי בין שני הסרנים. ב.מ.וו אף פיתחה סאונד דיגיטלי לדגם כחלק מחבילת BMW IconicSounds Electric.

 ב.מ.וו בחרה בגישה מאוד שמרנית מנקודת מבט ויזואלית. ה-iX, שכבר די מקורי בעיצובו, לטוב ולרע, אינו זוכה לערכת מייקאובר ייחודית עבור גרסת ה-M וניתן לזהות אותו על ידי הקליפרים הכחולים של הבלמים ואריזת גוונים של חבילת BMW Individual Exterior Line Titanium Bronze והסמלים עם שחור/ברונזה טיטניום מבריק. חלל הפנים נשלט על ידי צבעים כהים וגימורי סאטן וגם הגג מכוסה באפור ובמרכז מערכות המדינה עם צגי 12 ו-14.9 אינץ' ומערכת הפעלה דור 8.  בנוסף, הגרפיקה של האבזור מותאמת אישית עם הלוגו M, בעוד האבזור הסטנדרטי כולל את מערכת Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound ומושבים מאווררים מלפנים. לרכב גם תאורת לייזר LED וכן חימום למשענות היד והדלתות.

אין לנו עדיין מחירים רשמיים שיופיעו בארץ עם השקת הדגם בהמשך השנה. BMW iX xDrive50 עולה לפחות 107,539 אירו, ובארץ מתחילים המחירים בסביבות 560 אלף שקל (לינק להשקת הרכב בישראל). הערכות בגרמניה מדברות על תוספת של כמה אלפי יורו כבדים.