הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חברת Sony מחויבת לרכב החשמלי

ענקית האלקטרוניקה הציגה רכב ראווה חדש המבשר על כניסתה לענף הרכב האקולוגי

ניר בן טובים  05.01.22 - 12:29

תגיות: Sony

תחילת כתבה

בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה סוני הציגה את ה-Vision-S במסגרת תערוכת ה-CES בלאס וגאס, למעשה רכב מחקר שנראה כמו תצוגה מקדימה של מכונית ראשונה של ענקית הבידור והאלקטרוניקה. זמן קצר לאחר מכן סוני הבהירה שאין לה תוכניות לבנות מכוניות בפועל, אך כעת היא חוזרת בה מהצהרותיה אחרי שקיבלה משובים חיוביים בשנתיים שחלפו. באביב השנה, סוני תקים את Sony Mobility, סניף של החברה שאיתו סוני רוצה להיכנס לשוק רכבי החשמל בצורה מסודרת.

במסגרת התערוכה, סוני מציגה את ה-Vision-S 01 ואת ה-Vision S-02. ה-Vision-S 01 הוא גרסה מתוקנת של ה-Vision S מלפני שנתיים. ה-Vision-S 02 הוא מעין פרשנות ברוח של SUV המבוסס על שני הדגמים. אורכו של ה-Vision-S 01 הוא 4.9 מטרים ובעל בסיס גלגלים של 3.03 מטרים נדיבים (דומה ליונדאי איוניק-5). זהו רכב 4 מושבים עם קו גג משופע בתלילות והנעה כפולה, הודות לשני מנועים חשמליים של 272 כ"ס כל אחד ואמור להיות מסוגל להאיץ מעמידה למהירות של 100 קמ"ש תוך 4.8 שניות. מהירותו המרבית: 240 קמ"ש.

סוני עדיין לא מפיצה מידע על ערכת הסוללות או בקרות הטעינה, למרבה הצער. Vision-S 02 חולק את האורך ובסיס הגלגלים שלו עם ה-Vision-S 01, אבל הוא ללא ספק גבוה בהרבה. ייתכן שלדגם זה יהיה מרכב מוגדל עם שבעה מושבים, אולם ברמת הכוח אין פערים - גם פה מדובר על שני מנועים חשמליים של 272 כ"ס כל אחד ומהירות מרבית של 180 קמ"ש לפחות (מבוקרת).

לפי סוני, הפלטפורמה איננה מבוססת על זו של אף חברה אחרת והיא תתאים לרכבי סדאן, רכבי שטח ו-MPV, מובילי נוסעים או מיניוואנים בגודל בינוני פלוס. כמובן שסוני מפוצצת את המכוניות עם צגים, תוכנות חכמות וקישוריות 5G כדי לממשק את כולנו. בתוך הקרביים מצויים חיישני לידאר ומספר רב של מצלמות וחיישנים שיהיו אחראים על גישוש דרכה של המחכונית בתנועה באופן אוטונומי (רמה 2+). סוני אומרת שהיא כבר בוחנת את המכוניות על כבישים ציבוריים באירופה תקופה ממושכת. הצמד הרעיוני נראה מוכן לייצור מבפנים ומבחוץ אך עדיין לא ידוע מתי והיכן סוני תשווק את אותם. זה לא יקרה ב-2022, ככל הנראה.