$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: שברולט סילברדו חשמלי

הפיק אפ האמריקני עובר את המהפכה הטכנולוגית הגדולה בתולדותיו. מתי על הכביש?

ניר בן טובים  06.01.22 - 07:58

תגיות: שברולט

אם מישהו היה אומר לכם לפני חמש שנים שלטנדרים אמריקאים גדולים כמו פורד F-150, ראם 1500 ושברולט סילברדו יהיו מערכות הנעה חשמליות, הייתם מביעים דאגה לשלומו. אבל בשנת 2022 אף אחד כבר לא שולל אמירות כאלה והנה שברולט סילברדו, אחד מהפיק האפים המוצלחים ביותר בארה"ב (וגם בישראל) עושה את המעבר המתבקש ממנוע בערה למנועים חשמליים.

בעשור עמוס בחידושים, שבו אפילו האמר GMC הוא דגם חשמלי מלא, אנחנו באמת כבר לא מופתעים. שברולט מכרה יותר מחצי מיליון רכבי סילברדו בארה"ב בשנה שעברה, כך שאסור להמעיט בחשיבות חשיפת ה-Silverado EV עבור הצרכן האמריקאי ועבור ג'נרל מוטורס. ואולם, אין לצפות כמובן שה-Silverado EV יחליף את קו סילברדו הרגיל; מבחינה טכנית, לסילברדו החשמלי אין שום קשר לטנדר הקונבציונלי - מה שבאופן אוטומטי מציב אותו מול F-150 Lightning של חברת פורד, ולא רק מולו.

כמו כל צי דגמי שברולט החשמלי, גם שברולט סילברדו EV מוברג על פלטפורמת Ultium EV של ג'נרל מוטורס, וזה אומר שהוא קרוב משפחה הדוק של אותו האמר חשמלי. שניהם חולקים ביניהם לא מעט, כולל ברמת העיצוב, כמו קו החלונות וקורות ה-C האחוריות המשוות להם סיומת ספורטיבית בצד חלונות הנוסעים. גם ברמה הטכנית ניכרים הרבה חלקים דומים; כמו ההאמר, גם ה-Silverado EV יהיה זמין עם היגוי לארבעה גלגלים ומתלי אוויר אדפטיביים. עם זאת, מערכות ההנעה שעליהן הכריזה שברולט עבור הסילברדו החשמלי פחות מופרכות ברמת העוצמה והמשאבים.

שברולט לא מאמתת נתונים מוגזמים כמו 1,000 כ"ס עבור הסילברדו. עם זאת, המותג מדבר על מערכות הנעה חשמליות חזקות של עד 673 כ"ס ו-101 קג"מ, מספיק כדי לשגר אותו מ-0-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. שברולט זורקת עוד נתונים מרשימים וסימנה משקל גרירה מרבי של 4,535 ק"ג לגרסת רכב הנוסעים ומטען של עד 590 ק"ג. גם ל-Silverado EV הרגיל וגם ל-Work Truck (גרסת העבודה) יהיה טווח נסיעה חשמלי של עד כ-645 קילומטרים. גרסת ה-Work Truck תהיה הראשונה בשוק עם הספק של 517 כ"ס ו-84 קג"מ שיכולים למשוך עד 3,600 ק"ג. בהמשך, גרסה נוספת אף תורשה למשוך יותר מ-9,000 קילוגרמים. ללא קשר לגרסה שתיבחר, שברולט סילברדו EV מותאם להטענה אולטרא מהירה של 350 קילוואט. 

הסילברדו יהיה רב תכליתי עם מושבים אחוריים מתקפלים בין מיטת המטען לתא הנוסעים כך שניתן יהיה לשאת בקלות חפצים ארוכים. אבל מעבר לעניני הפרקטיקה, שברולט דואגת גם לצעצועים; החברה האמריקנית מתקינה מסך מידע  בגודל 17 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ' ותצוגה עלית מורחבת בגודל 14 אינץ'. אופציונלית, שברולט מציעה עגינת 'PowerBase' עם 10 נקודות טעינה, שכל אחת מהן יכולה לספק 10.2 קילוואט - בהחלט שימושי באתר הבנייה או בקמפינג.

העותקים הראשונים של שברולט סילברדו EV החשמלי מתוכננים לצאת לאור באביב 2023. גרסת ה-WT תעלה לפחות 35,000 אירו. המחיר ההתחלתי של ה-Silverado EV הרגיל יעמוד על כ-44,200 אירו. שברולט כבר חושפת שתהיה גם גרסת TrailBoss הרפתקנית עם מיגונים וקישוטים וכן יכולות שטח מורחבות. כשהוא יגיע לכבישים, ה-Silverado EVיצטרך להתמודד לא רק עם ה-F-150 Lightning של פורד, אלא בטווח הארוך גם עם ה-Tesla Cybertruck, ה-Ram 1500 החשמלית ו-Rivian R1T.