$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן דוהרת על הגל החשמלי

המותג הגרמני הכפיל את מכירות הרכב החשמלי בשנה האחרונה

ניר בן טובים  17.01.22 - 12:22

תגיות: פולקסווגן

כמו בישראל, שבה נמכרו ב-2021 כמעט 11 אלף מכוניות חשמליות (בערך פי 4 מהשנה הקודמת),  גם באירופה חוו  נקודת מפנה משמעותית ביחס המכירות שבין מנועי בערה למנועים חשמליים - במיוחד אם מתייחסים לקונצרן הגדול ביותר ביבשת המערבית: פולקסווגן. דיווח של החברה מלמד כי חטיבת הפרטיות העפילה לשיא של 369,000 מכוניות חשמליות (כולל פלאגין) שנמסרו ללקוחות בשנת 2021, כמעט כפול מהשנה הקודמת. באירופה, הביקוש לרכבי המותג החשמליים מסדרת ID זינק ל-95,000 יחידות בשנה החולפת.

הדגם החשמלי הפופולרי ביותר של פולקסווגן בעולם הוא ה-ID4 , שנבחר על ידי 119,650 לקוחות (מתוך סך של 263,000 מכוניות חשמליות), ואחריו ID3 (כ-76,000 יחידות). דגם ה-E אפ העירוני הגיע ל-41 אלף נהגים ודגם ה-ID6 ל-18 אלף לקוחות, אם כי זה האחרון זמין רק בסין כרגע. בחלוקה ממוקדת יותר, מסתמן כי, ה-ID4 הוא הרכב החשמלי המצליח ביותר בשוודיה, דנמרק, פינלנד ואירלנד. המשמעות ברורה: אסטרטגיית רכבי הכביש-שטח החשמליים הייתה נכונה, ומאשרת את תחזיות השוק המתייחסות לצמיחה חדה בקבוצה זו גם בשנים הקרובות.

לדברי פולקסווגן, הקרוסאוברים הפכו להיות כלי "ניהולי", מוערך ומדויק להפצת ניידות חשמלית בקרב הציבור הפרטי וכן בקרב חברות ומוסדות, וזאת מכיוון שהם מייצגים את טעמם של הלקוחות ומציעים טווח גדול לאוטונומיה חשמלית. יתרון נוסף טמון באפשרות לבחור בגודל הסוללה בהתאם לצרכים, כך שהנהגים אינם מחויבים (תמיד) לשלם רק עבור הדגמים היקרים ביותר וכך גם ציי הרכב. יחד עם זאת, בכירים בקונצרן אומרים שחוסר הוודאות בייצור יימשל לפחות בששת החודשים הראשונים של 2022; אולם החל מהקיץ, המצב אמור להתייצב והשרשרת הלוגיסטית תחזור למצב תקין. 

למרות המגיפה המשתוללת וכן מול משבר המוליכים למחצה והשבבים, בסך הכל, הקבוצה מסרה 4.8 מיליון מכוניות ברחבי העולם, ירידה של 8% מ-12 החודשים הקודמים. "ההתעניינות בפתרונות הנעה חדשים גוברת כי היא נתמכת גם על ידי דעת הקהל והפוליטיקה, וזה איפשר למותג להכפיל את מספר ה-Bevs (רכבים חשמליים סוללות) והתוספים המסופקים לעולם", כך אומרים אנליסטים בענף הכלכלי בגרמניה. "השנה הסתיימה עם טכנולוגיות ירוקות המהוות 7.5% מהכלל (ב-2020 זה היה 4%); באירופה לבדה, האחוז עולה ל-19.3 (ב-2020 הוא עמד על 12.6%). השוק הסיני מפתיע, כאשר מתוך סך של 77,100 מכוניות חשמליות שנמסרו ללקוחות (+ 437%), 70,000 שייכים להיצע ה-ID החדש. בארצות הברית, מספר המכוניות החשמליות של פולקסווגן עלה פי עשרים לעומת 2020 עם 17 אלף יחידות".

עדיין לא נקבע חלון זמנים מדויק להצגת סדרת ה-ID החשמלית בישראל. בקיץ האחרון הגיעו לארץ מספר דגמי ID4 לצרכי בדיקה וניסוי, אך עד כה טרם התחייבה היבואנית צ'מפיון מוטורס לנקוב במועדים.