$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סופת ברקים איטלקית

מזראטי משחררת את הגראן טוריסמו פולגורה החשמלית לסיבוב בכורה ברחובות הקלאסיים של רומא. על ההגה - מנכ"ל סטלנטיס

ניר בן טובים  11.04.22 - 19:36

תגיות: מזראטי

עד לפני כמה שנים, קשה היה לדמיין חברת רכב שבנתה את הרפטואר ההסטורי שלה על מירוצי מכוניות, מנועים מנסרים וחסרי פשרות נכנסת לעולמות החשמל כדי להרגיע את הרגולטורים. אבל גם בחברת מזראטי הבינו שהשרידות שלהם תלויה בגורמים חיצוניים ולא ברצונות הפרטיים שלהם.

לאחרונה, הם יצאו בתכנית ארוכת טווח בשם 'פולוגורה' (או ברק בעברית) לפיה יחשמלו את כל ההיצע עד 2025 והלאה משם, עם סנוניות ראשונות בדמות ה-SUV גראקלה אודותיו דיווחנו לאחרונה. זו תהיה דרך לא קלה לכבוש את חובבי המותג האיטלקי שהורגלו לנעימות צילינדרים מבעבעות, אולם כדי להתגבר על החסמים הפסיכולוגיים החליטו להפעיל את מכונת השיווק מוקדם מהמצופה, והוציאו לרחובות רומא את ה-גראן טוריסמו החשמלית.

אחד מאבות הטיפוס הראשונים של ה-Maserati GranTurismo Folgore משוטט בימים האחרונים בכבישים הראשיים של רומא, וצד את עיני התיירים והמקומיים במופע יחצנות מתוזמר היטב. עם זאת, מאחורי ההגה שלה לא היה נהג מבחן או מהנדס של החברים מאיטליה אלא קרלוס טבארס, מנכ"ל קבוצת Stellantis. המנג'ר האיטלקי בחן את המכונית ביום הראשון של סוף השבוע במסגרת סבב ה-פורמולה E, קטגוריה אליה תיכנס מזראטי מהעונה הבאה.

הדור החדש של ה-GranTurismo יהיה הדגם הראשון בתולדותיהם שיוצע בגרסה 100% חשמלית. הוא ייבנה בפיימונטה, במפעל Mirafiori, ועד לרגע זה מעט מאוד פרטים דלפו החוצה אודות המכניקה הבסיסית. הגרסאות החזקות ביותר מצוידות מערכת משולבת בעלת שלושה מנועים, עם מתח אולטרא גבוה, שמעפיל עד הספק כולל של מעל 1,200 כוחות סוס. הביצועים יהיו עוצרי נשימה: 0-100 קמ"ש ב-2 שניות, בעוד שהמהירות המרבית תהיה בגזרת ה-300 קמ"ש. זה ישולב עם פנים נוח, מבודד, שקט ויוקרתי, אבל לדברי היצרן, תהיה גם מערכת הגברת צלילים מלאכותית שתשמר את חווית מזראטי.  
 

קומץ מהטכנולוגיה התחרותית בגראן טוריסמו נובעת מהמכללים שקיימים במזראטי MC-20, מכונית העל האקזוטית שהוצגה לאחרונה בדור חדש ונמכרת גם בישראל תמורת מחיר התחלתי של 1.8 מיליון שקלים. יחד עם הלבנטה, ה-MC-20 תזכה לחשמול מלא בשנים הקרובות, או חלקי, כלומר היברידי ותיפרד סופית מהמנועים הקונבציונליים שלה בעתיד הרחוק יותר.  סימן שאלה עדיין מרחף מעל מזרטי גיבלי, מכונית הספורט סדאן של היצרן שנעדרת (עדיין) מהתכנות של מזראטי וגורלה טרם הובהר. הסיבה היא, כמובן ירידה חדה בביקושים לרכבי סדאן קלאסיים, תופעה שמורגשת היטב גם במותג DS שנמצא באחזקת סטלנטיס, ולא מצליח לחזק בצורה משכנעת את ה-DS9 החדשה ומסתפק בנתוני מכירות דלים עד כה.

את הגראן טוריסמו החשמלית נראה בכבישים בשנת 2023, וייתכן שתגיע אלינו באותה השנה.