$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקודה רומזת על מוביל נוסעים חשמלי

דגם הויז'ן 7S מבשר על MPV אמיתי, מודולארי עם הנעה חשמלית וחשיבה על אנשים וסביבה

ניר בן טובים  18.07.22 - 09:02
מבט על ממוקד על משפחה וצרכים ארגוניים
מבט על ממוקד על משפחה וצרכים ארגוניים

תגיות: סקודה

סקודה משחררת טיזר קצת משונה אבל מבטיח, שרומז על כמה היבטים טכנולוגיים במקביל וגם על הכוון המחשבתי של חטיבת הפרטיות בפולקסווגן וכיצד החוויה שלנו כנוסעים עתידה להשתנות בקרוב. זהו שרטוט ה"העל" הראשון של רכב המוגדר על ידם "מחקרי" ושמו Vision 7S. על פניו נראה כמו מוביל נוסעים קלאסי, חשמלי לפי התאורים של היצרן, שמציג שטח מחיה מרווח עם ארכיטקטורת פנים משתנה/מודולארית המיועדת עבור עד שבעה אנשים. לדברי המעצבים, תא הנוסעים המינימליסטי מאופיין בחומרים בני קיימא עם שימוש בתרכובות מגוונות. ולא, לא מדובר כאן בסקודה קודיאק העתידי.

"שפת העיצוב החדשה שלנו היא מינימליסטית, פונקציונלית ואותנטית. בכך, נמשיך להתמקד בעקביות בסגולות הקלאסיות של סקודה, כמו מרחב נדיב, קלות שימוש ופונקציונליות ייחודית", אומר אוליבר סטפני, ראש תחום מחלקת התכנון והעיצוב בסקודה. "עם שפת העיצוב החדשה שלנו, אנחנו עושים את הצעד הבא ומתמקדים אפילו יותר בחוויית הלקוח. היצירתיות הגדולה של המעצבים והמהנדסים שלנו מודגשת על ידי אלמנטים פנימיים הניתנים להתאמה ותכונות חדשות שפותחו בשיטת Simply Clever כמו מושב ילדים (בוסטר) מובנה. הקווים המינימליסטיים במכוון ממשיכים את העיצוב החיצוני הברור גם בפנים”.

קשה לראות זאת בצורה ברורה, אולם נראה כי הקונספט Vision 7S מגומר בעיצוב "עוטף" סימטרי, עם לוח מחוונים רחב ואופקי הנמשך עד הדלתות ונועד לספק תחושת מרחב טובה יותר ונקייה ממתגים מיותרים. "משענת היד למשל, הממוקמת בצורה אופטימלית עבור מבנה הגוף של הנהג והנוסע, הופכת את האינטראקציה עם מסך המגע והמקשים הדיגיטליים לנעימה במיוחד", נכתב. יש גם בקרות מגע מיוחדות על גלגל ההגה החדש - שגם הוא מעוצב לפי הדור הבא של רכבי סקודה.

מוטיב השהות והחוויה של המשתמש והנוסעים עמדה לנגד עיניהם של המעצבים. ולכן מושב הבטיחות של הילד ממורכז, שימו לב בתמונה - בתעלה המרכזית, שלדברי סקודה הוא המקום הבטוח ביותר ברכב. ישנם מחזיקים למכשירי מולטימדיה במשענות הגב של המושבים הקדמיים לנוסעים בשורת המושבים השנייה והשלישית, וכן יש כאן גם תיקי גב משולבים.

במערכת הפקדים שני מצבי נהיגה: 'דרייב' ו-'Relax'. לדברי המעצבים, במצב נהיגה כל הפקדים נמצאים במיקום האידיאלי שלהם, ומסך המגע המרכזי מיושר אנכית כדי להציג בצורה מיטבית מידע רלוונטי בזמן הנהיגה. ניתן להפעיל מצב "רגיעה" בזמן טעינה או עצירות: גלגל ההגה ולוח המחוונים מוסתרים בחלק הקדמי, והמושבים בשורה הראשונה והשנייה מחליקים לאחור לתנוחת ישיבה נינוחה יותר.

עד שנת 2030, סקודה מקווה להיות אחד מחמישה המותגים הנמכרים ביותר באירופה עם אלטרנטיבות רבות בסגמנט העממי חשמלי. כיום היא נמצאת בעיצומו של שינוי ומציעה בימים אלה את סדרת Enyaq iV כ-SUV ו-SUV דמוי קופה. במהלך שמונה השנים הקרובות, יהיו לסקודה שלושה דגמים חשמליים חדשים - כולם ימוצבו מתחת ל-Enyaq iV מבחינת מחיר ופרופורציות.

על פי מחקרים שונים שנעשו בשנים האחרונות, עולה כי נפחם הכולל של רכבי החשמל באירופה צפוי לעלות ל-50 עד 70 אחוזים תוך עשר שנים.