$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ציון דרך בתולדות טסלה: 3 מיליון מכוניות חשמליות

החברה שהתחילה עם מכונית רודסטר חשמלית צמחה למפלצת ייצור שמפיקה להיטי מכירות

ניר בן טובים  08.08.22 - 11:51

תגיות: טסלה

בהתחלה, כמעט אף אחד לא הביע אמון בהצלחתה של טסלה. מאוחר יותר, הביקושים ההיסטריים לטסלה מודל 3 הפכו להיות בעיה משמעותית עבור יצרנית המכוניות החשמליות, משום שהגברת הייצור עוררה קשיים גדולים באספקה ועמידה בזמנים. אולם בינתיים חלפו הרבה ימים ולילות, וטסלה נחשבת למבוססת וממוצבת כלכלית היטב - לא מעט הודות לקידמה הטכנולוגית במפעלי הג'יגה פקטורי שהוקמו במספר נקודות אסטרטגיות בעולם.

לאחרונה, ציינה טסלה כי הגיעה לנקודת דרך חשובה בקורות חייה. מנכ"ל טסלה אילון מאסק הכריז ​​באסיפת בעלי המניות השנתית כי החברה ייצרה שלוש מיליון מכוניות חשמליות מאז תחילת הייצור ב-2008. רק כדי לעשות סדר במספרים, לפני עשר שנים היו פחות מ-10,000 מכוניות על קווי הייצור של המותג האמריקני.  ביולי, הודיעה טסלה כי המכונית המיליון ירדה מפס הייצור במפעל הראשי שלה בפרמונט, קליפורניה. מאז, נבנו שם עוד מכוניות חשמליות רבות של המותג, בשנחאי, סין, ובמפעלים החדשים ביותר במדינת טקסס בארה"ב ובברנדנבורג שליד ברלין. הייצור צפוי לגדול יותר ובשיעור חד בשנתיים הקרובות.

"מה לגבי 10 השנים הבאות? אני אתפלא אם זה לא יעלה על 100 מיליון בעוד 10 שנים", אמר מאסק באסיפה הכללית. הוא העיר שהוא צופה שטסלה עתידה לייצר 20 מיליון כלי רכב בשנה עד 2030. לשם השוואה: יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה ייצרה בשנה שעברה כ-10.5 מיליון כלי רכב, יצרנית הרכב המובילה באירופה פולקסווגן 8.9 מיליון. השנה, טסלה מכוונת לקצב ייצור שנתי של שני מיליון כלי רכב.

לפי מאסק, טסלה זקוקה בסך הכל ל-12 "ג'יגה פאקטוריס" כדי להשיג את יעדיה השאפתניים. הוא רמז כי המפעל הבא יכול לקום בקנדה. בנוסף למפעלים נוספים, טסלה מתכננת סדרות נוספות של כלי רכב. הדגם הראשון, מכונית הספורט רודסטר, יוצרה כידוע רק במספרים מצומצמים משנת 2008 עד 2012. הסגל כיום מורכב מטסלה מודל S, רכב הכביש שטח הגדול מודל X, מודל 3 ומודל Y שבמחצית הראשונה היה נמכר מסוגו באירופה (מעל 330 אלף שקל מחיר בסיס בישראל).

הבא בתור הוא הטנדר Cybertruck, עליו דיווחנו באינספור הזדמנויות. אבל כנראה, שהוא יהיה זמין בצורה מסיבית רק בצפון אמריקה אחרי שהחברה נעלה את ההזמנות עבורו למי שאינו מתגורר בארה"ב. דגם זה, וכן היורשת של הרודסטר ייכנסו בקרוב לייצור סדרתי. מאסק הבטיח גם דגמים קומפקטיים יותר עבור אירופה וסין דוגמת מודל 2 במחיר נגיש יותר, וכן כי הוא עתיד להכניס לפעולה טנדר חשמלי וכן רובוטקסי לשימוש בערים הפקוקות.