$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"מתעלה על דגם המחקר"

הרודסטר החשמלית של טסלה עורכת ניסויים במתקנים שונים ברחבי ארה"ב. בינתיים, מפלס ההתלהבות עולה ועולה

ניר בן טובים  17.01.23 - 13:06

תגיות: טסלה

לפני כחמש שנים הכריזה טסלה כי תשיק יורשת למכונית החשמלית הראשונה שלה, הרודסטר, בשנת 2020. מכונית הספורט הקיצונית, שעולה לפחות 250,000 דולר לפני מסים (כ-231,000 יורו), טרם הגיעה לשלב טרום הרכישה, או 'הזמנות מראש'. המעצב הראשי של אילון מאסק, שאחראי על איסוף החתימות האחרונות למיזם, טוען כעת כי הרודסטר החדשה עתידה להיות, ככל הידוע, משכנעת יותר מדגם האב טיפוס עליו ביצעו את הניסויים הראשוניים.

"אנחנו מפתחים את המכונית בקדחתנות. אבל אני חושב שאנשים יודעים שכחברה, יש לנו סדרי עדיפויות והעדיפות היא חשמול המוני - והרודסטר אינו מוצר המוני", אמר פרנץ פון הולצהאוזן, מהבכירים שעובדים על המכונית החשמלית הספורטיבית. "אנחנו ממשיכים לעבוד ביסודיות על המודל. ואני חושב שהזמן שלקחנו לעצמנו, איפשר לנו לשפר כל מדד שהחלטנו לעשות כשחשפנו אותו לראשונה", הוא מוסיף.

טסלה הבטיחה שלושה מנועים חשמליים על הסיפון אשר יזניקו אותה מ-0-60 מייל (0-97 קמ"ש) תוך 1.9 שניות מעקמי צוואר. מי שימשיך לרמוס את המצערת, יגלה כי הרודסטר מסוגלת להעפיל מ-0-100 מייל (0-161 קמ"ש) תוך פחות מ-4.5 שניות. המהירות המרבית מבוקרת ל-400 קמ"ש ערכת סוללות גדולה של 200 קילוואט תהיה חלק אינטגרלי מהמערכות, על מנת להשיג את ערכי הביצועים שהם מדברים עליהם. לדברי טסלה, טווח הנסיעה, בזכות גודלה של הסוללה אמור להבטיח מעל 1000 קילומטרים עד התרוקנות, עם רגל קלה כנוצה.

בינתיים, טסלה מנסה לענות על הרעב של חובבי המכוניות החשמליות עם מהדורות ספורטיביות בסגנון אחר. בשנה האחרונה הציגה טסלה גרסה ספורטיבית חדשה וחזקה במיוחד של דגם הסדאן הפרימיום מודל S, ה- S Plaid עם שלושה מנועים חשמליים והספק מערכת של 750 קילוואט (1020 כ"ס) שיכול להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2.1 שניות ובעל מהירות מרבית של 322 קמ"ש.

"אני חושב שאם אתה מחלץ את הביצועים והשימושיות של מודל S פלייד, ומדמיין לאן זה עשוי להוביל במכונית רודסטר, אז הדמיון לוקח אותך לאן שאנחנו הולכים", אמר פון הולצהאוזן. "הרודסטר תהיה הרבה יותר טובה מגרסת S Plaid, אפילו מבחינת משקל וחלוקת איזון בין הסרנים. "דגם S Plaid משיג את כל הערכים שהבטחנו עבור הרודסטר, שבזמנו נראה בלתי אפשרי עבור מכונית. אז תאר לך את התוצאה הסופית - תן לדמיון שלך להשתולל."

מנכ"ל טסלה אילון מאסק הצהיר לפני זמן לא רב, כי הרודסטר, כפי שהיא על מנועיה החשמליים תהווה רק את הגרסה הבסיסית. בהתאם לסברות שונות בארה"בף מתוכננות גרסאות חזקות עוד יותר, כולל עם מערכות דחף רקטי של חברת החלל SpaceX, שהוקמה על ידי מאסק כמובן. טסלה עדיין לא חשפה שום דבר ספציפי על זה, גם אין לוח זמנים. אבל אין ספק שהם מבשלים שם משהו יוצא דופן בעתיד של המכונית הזו.