$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה 1: המילטון עם ניצחון טקטי בטקסס

המנצח מרוצה, רוזברג שני ורק הצופים שנשארו ערים שואלים את עצמם למה?

משה פינצ'בסקי  24.10.16 - 11:03
בפוזה מוכרת. המילטון חוגג (getty)
בפוזה מוכרת. המילטון חוגג (getty)

לאחרונה צפיתי במירוץ הגראן פרי מאימולה 85 ובזמן הצפייה במירוץ מארה״ב חשתי ד׳זה וו׳. קבוצה של הנהגים המהירים בעולם, במכוניות המהירות בעולם, שנוסעים לאט בצורה מצחיקה בגלל מגבלה בלתי נראית. ב 85 הייתה זו תצרוכת הדלק, עכשיו זה הצמיגים.

מזל שיש נהגים כמו אלונסו שלפעמים, גם תחת מגבלות שכאלה, מסוגלים להילחם ולתת אקסטרה. הקרב שלו מול מאסה וסיינז היה ללא ספק ההיי-לייט של המירוץ, אם כי, במירוץ משמים שכזה, לא נדרש הרבה בכדי להחשב ככזה. צריך לזכור גם שעל גבו של מאסה נח המשקל של המאבק מול פורס אינדיה על המקום הרביעי, כך שהיה לדבר חשיבות. העקיפה של אלונסו על מאסה הייתה קשוחה, אבל הוגנת.

פניה 15 מאפשרת שני קווים דרכה. הקו האידאלי הרחב שמאפשר מהירות עדיפה. יציאה מהפניה או קו קצר והדוק שמאפשר עקיפה אבל עולה במהירות נמוכה ביציאה. אלונסו עשה את הטריק למאסה, הגיעי למצב של מכונית לצד מכונית ביציאה, אבל מאסה לא קלט את זה ונוצר מגע, שבמזל אפשר לשניהם להמשיך אם כי מאסה סבל בהמשך מתקר בגלל המגע ככל הנראה.

כל הנהגים חיו מהצמיגים שלהם ולאחר שבזינוק ריקארדו הצליח לעקוף את רוזברג, נהג המרצדס פשוט החליף אסטרטגיה וכיוון הכל, כך שלפחות את ריקארדו הוא ינצח. זאת הפריבילגיה שרוזברג הרוויח והוא ניצל אותה. ייתכן שרוזברג היה מצליח להפעיל לחץ על המילטון או שדווקא ריקארדו היה מפעיל לחץ על רוזברג במירוץ ללא קטע המכונית הבטיחות הוירטואלית, אבל זה אקדמי. המילטון נהג מירוץ מדוד ובטוח לנצחון, אבל לא יכול היה להשפיע על רוזברג. ריקארדו ורדבול חלמו על להפעיל לחץ על מרצדס אבל לא הצליחו ופרארי, גם האופטימיים  בטיפוזי לא ראו סיכוי לפודיום תחרותי.

בסופו של דבר ביום טוב רדבול יכולים להציק למרצדס וביום טוב פרארי לרדבול, אבל מרצדס פשוט מעל כולם. במירוץ הזה ורסטאפן ביצע טעות מוזרה ונכנס לפיטס ללא הכנה, מה שהביא לסצנת החלפה מעניינת, אולם אם זאת טעות של נהג, מה נגיד לגבי פרארי כאשר שחררו את רייקונן לפני שנעילת הגלגל האחורי ימני  הובטחה. פטל סבל מבעיות על הכנף האחורית, אבל גם ורסטאפן פרש עם תקלה טכנית.

המילטון יכול לצאת מעודד במקצת מהמירוץ. ראשית הוא ניצח את רוזברג וזה כל מה שנותר לו לעשות. הנקודה השנייה היא איך רוזברג יגיב לנצחונות כאלה של המילטון וכמובן למי יהיה חוסר מזל שעשוי להכריע את האליפות. כל עוד היתרון של מרצדס ברור כל כך, המילטון בבעיה, כי רוזברג מתחרה בו ואם לא מצליח, פשוט עובר להגן על המקום השני. ללא תקלה טכנית, יידרש סוף שבוע גשום או בתנאים משתנים בכדי להפעיל לחץ אמיתי על רוזברג.

גם רדבול וגם פרארי מסתכלות על העונה הבאה, אבל בעוד שלרדבול יש כנראה את הצוות ההנדסי הטוב ביותר בראשות ניואי, בפרארי יש עדיין בלאגן גדול. ניסים עשויים לקרות, אבל רוב הסיכויים הם שאם מישהו יצליח לעקוף את מרצדס בשנה הבאה, תהיה זו קבוצת רדבול ולא פרארי. אני מחכה לשנה הבאה בתקווה לראות שינוי בסיסי יותר בספורט שיחזיר את הטירוף לנהיגה ואת ההנאה לצפייה. בינתיים נתנחם במאבק האליפות.