$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה הפתיעה עם סיבוב בכורה למכונית העל החדשה

היצרנית היפנית ניצלה את מירוץ הסיבולת בלה-מאן והציגה את מכונית הקצה החדשה תחת הסוואה. נהג המבחן אלכס וורץ: "היא נולדה על המסלול הזה ויש לה עתיד מבטיח"

מערכת עולם הרכב  21.09.20 - 13:23

תגיות: טויוטה

זה היה סוף שבוע מוצלח עבור טויוטה ומכונית ה-TS050 הייבריד. אחרי דחיית האירוע בעקבות המגפה ומול יציעים ריקים, חטיבת Gazoo זכתה בפעם השלישית ברציפות במירוץ 24 השעות שנערך בלה-מאן. סוללת נהגים מובחרת בהם סבסטיאן בואמי וברנדון הארטלי הצליחו, למרות נקר וליקוי בקירור מערכת הבלימה שגבה מהם זמן יקר להביא את התואר בקטגוריה הבכירה LMP1. טויוטה הייתה פייבוריטית על הגריד בשל העדר יריבות חזקות בקטגוריה אחרי פרישת אאודי ופורשה בשנים האחרונות, אולם זו תהיה השנה האחרונה תחת התקנות הנוכחיות; החל ב-2021 מאמץ ה-FIA שורה של רגולציות שירחיבו את המגוון כולל מכונית לה-מאן חדשה של פיג'ו שטרם ברור אם תופיע בשנה הבאה או לאחריה. רגולציות אלה גם יאפשרו לנסח תקינה עבור מכונית כביש סדרתית ובדיוק בנקודה הזו, אנו פוגשים לראשונה את השגרירה של טויוטה.

השם הזמני של מכונית העל הוא 'טויוטה סופר ספורט GR' ובטויוטה מיצבו אותה מול מכוניות אולטרא קיצוניות כגון מרצדס AMG ONE או אסטון מרטין וולקירי. קדימונים שלה הוצגו בחודשים האחרונים על בסיס דגם ראווה שהוצג לפני כשנתיים בתערוכת ז'נבה. חטיבת Gazoo גלגלה אותה החוצה לסיבוב קצר (במהירות מוגבלת) ותחת מעטפת ההסוואה המסורתית של טויוטה כדי שכלי התקשורת יוכלו להתרשם מהפרופורציות שלה ביחס למסלול ובהשוואה ל-TS הקיימת של טויוטה, והן כדי לקבל תמונה ברורה יותר מהפן העיצובי. 

יש מעט אי וודאות סביב מערכת ההינע של המכונית הזו, אבל כנראה שהתשתית למכונית הכביש הוא מנוע ששה צילינדרים טורבו בנפח 2.4 ל' עם שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן עם פונטציאל ל-1,000 כ"ס. מעשית, הרגולציות החדשות אוסרות על הקבוצות לעבור את מחסום ה-750 כ"ס מהשנה הבאה, ולכן היחידות שטויוטה תשווק לציבור (כ-20 חתיכות) תהיינה מבוקרות סביב מחסום ה-680-700 כ"ס על משקל של כ-1.1 טון. 

נהג הפורמולה 1 לשעבר, אלכס וורץ (46) היה מאחורי ההגה של ה-GR סופר ספורט וסיפר על החוויה: "זה היה כבוד גדול לנהוג במכונית הפיתוח של Gazoo. זו הייתה הפעם הראשונה שלי איתה על המסלול, ולמרות שלא התאפשר לי לדחוף אותה לקצה המגבלות, הצלחתי להרגיש שיש לה את הפונטציאל לייצר ביצועים מדהימים. יש קווי דמיון בינה לבין ה-TS050 מבחינת יכולות, במיוחד באופן הפעולה של מערכת ההנעה הכפולה. אבל המהנדסים אמרו לי שזו רק טעימה קטנה ממה שהיא מסוגלת לעשות. אז אני מחכה בקוצר רוח לנהוג בה בעתיד".