בפעם ה-7 ברצף: מרצדס זכתה באליפות היצרנים

הקבוצה שברה את השיא ההיסטורי של פרארי. המילטון ניצח באימולה, בוטאס שני וריקארדו במקום השלישי

ברק צינמון
ברק צינמון  01.11.20 - 16:15
(GETTY)
(GETTY)

תגיות: פורמולה 1

תחילת כתבה

עונת 2020 תזכר לנצח כאחת העונות הפחות שגרתיות בתולדות הפורמולה 1 כשהסבב נדד למסלולים רבים בהם לא ביקר במשך שנים ארוכות. כיאה לכך, שנה זו גם סיפקה כמה רגעים היסטורים ולאחר ציון הדרך המדהים של לואיס המילטון בשבוע שעבר, היום (ראשון) גם קבוצתו, מרצדס נכנסה לספרי השיאים. הגרמנים הבטיחו את אליפות היצרנים השביעית ברצף, ובעקבות זאת הפכו לקבוצה עם הכי הרבה זכיות רצופות בהיסטוריה של הסבב.

כזכור, הסבב שב לאימולה לאחר 14 שנים כאשר האירוע הזכור ביותר לחובבי הענף שהגיע מהמסלול באיטליה הוא התאונה הקטלנית של איירטון סנה ב-1994. בעקבות כך, המסלול שונה מבעבר והדבר השפיע על המרוץ כך שהנהגים התקשו לבצע עקיפות והתמקדו בטקטיקות של שמירת צמיגים.

ולטרי בוטאס התחיל את סוף השבוע טוב יותר כשהוא זכה בפול פוזישן הרביעי שלו העונה בהקפה האחרונה של המוקדמות. זה כבר היה נדמה שהפיני ישיג את ניצחונו השלישי העונה כשהבריטי נעקף על ידי מקס ורסטאפן בפתיחה אך פעם נוספת הכוכבים הסתדרו לכבודו של אלוף העולם. בהקפה ה-31 המילטון ניצל את כניסת רכב הבטיחות כך שהחלפת הצמיגים לא הורידה אותו מהפסגה והבריטי שייט לניצחון בגרנד פרי אמיליה רומאניה - 93 בקריירה.

ורסטאפן היה בדרך הבטוחה לפודיום עשירי העונה כשההולנדי סבל מתקלה טכנית בהקפה ה-51, שאילצה אותו לפרוש כשהיה במקום השני. בוטאס סיים במקום השני בפעם החמישית העונה וכך הפך את החגיגה של מרצדס למושלמת למרות שהפיני לא הצליח לנצל את עמדת הזינוק שלו.

דניאל ריקארדו, שהתחיל מהמקום החמישי ניצל את הבעיה של ורסטאפן בצורה הטובה ביותר והנהג של רנו השיג את המקום השלישי בדיוק כמו בגרנד פרי אייפל - הפודיום ה-31 בקריירה. אין ספק שדניאיל קוויאט הוא הנהג שהרוויח הכי הרבה מהזינוק מחדש בהקפה ה-58 והרוסי ביצע כמה עקיפות מרשימות וסיים במקום הרביעי. שארל לקלר מפרארי המשיך לשמור על יציבות וסיים במקום החמישי.

סרחיו פרס, שעתידו בסבב לא ברור המשיך את העונה הטובה שלו והנהג של רייסינג פוינט סיים במקום השישי. כזכור, רק לפני כמה ימים המקסיקני הודיע כי קיימת מבחינה אופצייה אחת לעונה הבאה והיא חתימה ברד בול. הנהגים של מקלארן, קרלוס סאינס ולנדו נוריס סיימו בהתאמה במקום השביעי והשמיני.

יש לציין כי קימי רייקונן הוא הנהג היחידי שהתחרה בעבר במסלול זה (שש פעמים) כאשר ב-2003 הפיני אף סיים במקום השני. לצערו זמנים השתנו והנהג של אלפא רומאו סיים את המרוץ במקום התשיעי. אנטוניו ג'יובינאצי הגיע למקום העשירי.

אחד המאוכזבים הגדולים של המרוץ הוא פייר גאסלי, שהודיע לפני מספר ימים כי הוא ימשיך באלפא טאורי. הצרפתי, שזינק מהמקום הרביעי נאלץ לפרוש כבר בהקפה התשיעית בשל בעיה במנוע. בתוך כך, אסטבן אוקון פרש בהקפה ה-29 בשל בעיה במצמד ואילו קווין מגנוסן מהאס פרש בהקפה ה-50. ג׳ורג׳ ראסל, שימשיך בוויליאמס גם בעונה הבאה פרש בהקפה ה-53 אחרי שהבריטי איבד שליטה על הרכב.