$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סוף סלע, סנסציה ישראלית ברכיבת אנדורו

אירוע הרומניאקס 2020 אשר הסתיים שלשום התקיים השנה בצל וירוס הקורונה, תרחיש שחייב הערכות מחדש ושינה את חוקי הפורמט של המרוץ אשר חגג 17 שנים לקיומו. סוף סלע, כיכב

תמר נתנוב  02.11.20 - 17:41
(צילומים: Irina Gorodnyakova)
(צילומים: Irina Gorodnyakova)

השינוי המהותי ביותר היה התאריך. המרוץ, אשר מתקיים באופן מסורתי לקראת סוף חודש יולי, נדחה בשלושה חודשים והפך את המרוץ שנחשב למרוץ ה"הארד אנדורו" הקשה בעולם, לקשה אפילו יותר בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים בתקופה זו ברומניה וטמפ' שצונחות בשעות הערב (כשהגוף מותש) קרוב לאפס מעלות.

השנה השתתף במרוץ רוכב אחד בלבד מישראל, סוף סלע שמו, זו השנה החמישית בה משתתף סוף בן ה-17 וחצי ברומניאקס. לפני 4 שנים, בהיותו בן 13 וחצי בלבד השתתף בקטגוריית הברונזה, סיים את כל ארבעת ימי המרוץ והיה למתחרה הצעיר בעולם שסיים את המרוץ. בשנת 2018, סיים סוף את המרוץ בקטגוריית הסילבר ובשנה שעברה היה לרוכב הצעיר בעולם שסיים את קטגוריית הגולד, כאשר הוא עושה זאת עם שתי אצבעות שבורות ביד ימין מיום המרוץ הראשון.

שתי האטרקציות המוכרות של הרומניאקס, אשר מושכות אליהן תיירים מכל העולם, הן הפרולוג שמתקיים יום לפני המרוץ והעליה המפורסמת אליה מגיעים הרוכבים ביום המרוץ הרביעי והאחרון, ומטפסים אותה ממש לפני שהם מגיעים לנקודת סיום המרוץ בשער הרד-בול המפורסם. מאחר והמרוץ התקיים השנה ללא קהל- שתי אטרקציות אלו בוטלו. את הפרולוג החליף מסלול בן 17 ק"מ בהרים ואת העליה החליף מפעל ישן, בתוכו טיפסו המתחרים עד שהגיעו לגג עליו הוצב שער הסיום.

יום רביעי

הזינוק של סוף נקבע לשעה 08:01. מזג האויר היה בהיר יחסית לעונה וערפל כיסה את פסגות ההרים. מסלול עמוס בעליות עם שיפועים תלולים, אשר בשילוב עם אחיזה מצויינת, גרמו לכך שהגלגל הקדמי רצה כל הזמן להתרומם, דבר שאילץ את הרוכבים להשקיע אנרגיה רבה בניסיון למנוע התנתקותו מהקרקע, כשהם מנסים ללא הרף להעביר משקל קדימה.  סוף הגיע ל"סרוויס פוינט" (נקודה בה הרוכבים עוצרים ל 20 דקות, נחים, אוכלים, מחדשים אנרגיות ומסדרים מה שצריך באופנוע), כשהוא במקום ה 13. עם האנרגיות שחידש בסרוויס, יצא סוף ל-5 שעות נוספות של רכיבה בהן הצליח להתקדם למקום ה-12.


יום חמישי, 29/10/2020, יום האנדורו השני.

מזג האויר ממשיך להפתיע לטובה. מה זה לטובה, אתם שואלים? 6 מעלות וערפל כבד... הכל יחסי, לא? סוף זינק ב -7:58 ליום שהתאפיין בקטעים מהירים יחסית בחלקו הראשון ועליות קשוחות בחלקו השני. בימים כאלו ניהול זמן נכון הוא קריטי  לצורך התקדמות מהירה מצד אחד, אבל יחד עם זאת שמירת אנרגיות לקטעים הקשים שעתידים להגיע בהמשך. היום סוף רוכב בקצב טוב ומצליח לשמור על מיקומו.

יום שישי, 30/10/2020, יום אנדורו שלישי.

היום מתחיל ב- 07:58 כשזינק ליום הקשה ביותר במרוץ, לאחר לילה בו ירדו גשמים ללא הפסקה. יום הרכיבה התאפיין בסינגלים, עליות וירידות ללא שבילים- אין רגע אחד של מנוחה וצריך לשמור על ריכוז מקסימלי. המסלולים האלה לא סלחניים וטעויות יכולות לעלות בזמן יקר. בחלק הראשון של המרוץ סוף שומר על קצב שמשאיר אותו במקום ה 12 עד לסרוויס פוינט. הסיפור של היום הזה מתחיל דווקא ביציאה מהסרוויס למסלול קשה במיוחד עם עליות שגרמו לעשרה רוכבי הקטגוריה לפרוש. סוף נלחם במסלול בכוח רצון יוצא דופן, כשהוא מגיע לנקודת הביקורת השלישית לפני הסיום, דקות ספורות לפני הזמן המקסימלי, אחריו לא ניתן להמשיך יותר לנקודה הבאה. סוף ממשיך לנקודה הבאה בידיעה כי בנוסף לכל הקשיים הניצבים בפניו, הוא חייב לקחת עצמו לקצה גבול היכולת כדי להגיע בזמן ולהספיק לצאת לקו הסיום. הוא מצליח איפה שרבים ומנוסים ממנו כשלו- הוא מגיע לנקודה הבאה בזמן ויוצא לנקודה האחרונה של היום- קו הסיום, אותו הוא חוצה בזמן ומסיים שלושה ימי מרוץ, שמסמנים כי בלי קשר לתוצאות של מחר- סוף, נחשב למסיים רשמי של המרוץ.

יום שבת, 31/10/2020, יום אנדורו רביעי ואחרון.

מסלול קשה במיוחד בשילוב מזג אויר קר וגשום. חלק מהעליות מוכרות משנה שעברה, אבל הגשם הכבד הפך אותן לקשוחות ועיסתיות הרבה יותר. הקור כמעט בלתי אפשרי וההתמודדות קשה לא פחות מההתמודדות עם המסלול. עם כל הקשיים סוף בקצב טוב, את הסרוויס פוינט הוא עוזב לחצי השני של היום האחרון במרוץ. הרכיבה לנקודה הבאה אמורה הייתה לקחת כשעתיים, אבל שעה וחצי לערך אחרי שיצא לכיוונה, נתקל במכשול קשה במיוחד, כשהבוץ שהשאירו עליו רוכבים קודמים, הפכו אותו למאתגר אפילו יותר. הצעיר הישראלי לא מוותר- הוא מנסה שוב ושוב לצלוח את המכשול. האלטרנטיבות האחרות להתקדם קשות אפילו יותר ואף מסוכנות בשל קרבתן לצוק תלול. השעון מראה כי הסיכויים של סוף להגיע בזמן לנקודה הבאה, נקודה אחת לפני המפעל שעל גגו קו הסיום כמעט בלתי אפשריים.

אחרי כמעט שעתיים של ניסיונות בקור מקפיא, הגיע לנקודה רוכב נוסף שנתקע בנקודה קרובה לנקודה בה היה סוף. השניים מצליחים לחלץ את האופנועים ולהעביר אותם את המכשול וסוף ממשיך בדרך על אף שהוא יודע שהסיכויים קלושים. 12 דקות לפני הדד ליין, 3 שעות ו-55 דקות אחרי שיצא מהסרוויס פוינט, עושה סוף את הבלתי יאמן, מגיע לנקודה, יוצא לכיוון קו הסיום, אותו הוא חוצה 9 שעות אחרי שזינק. סוף סלע, 17 וחצי, ישראל, מסיים את רומניאקס 2020 במקום ה-12 הכללי בקטגוריית הגולד, מדובר בהישג הטוב ביותר של ישראלי בתחרות "של הגדולים" ליגת האלופות של הארד אינדורו, ריספקט.

 

 

ובנימה אישית

את סוף אני מכירה כבר 10 שנים. מהרגע הראשון, עוד כשרכב על אופנוע 65 סמ"ק, היה ברור שהילד הזה הוא משהו יוצא דופן. ככל שעבר הזמן הדברים רק הלכו והתחדדו. מעבר למה שכולם רואים- הנחישות, ההתמדה והכשרון - הבחור הזה הוא באמת בן אדם שהוא מכלול של כל מה שיפה. הוא טוב לב, חכם, צנוע ומקסים. אין לי ספק שהוא יגיע הכי גבוה שרק אפשר ואין לי ספק שאין ראוי ממנו להיות שם.