$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סבסטיאן פטל: "המכונית של מרצדס ברמה אחרת"

הגרמני מנתח את העונה שלושה מירוצים לסיום 2020. בינוטו: "אני אופטימי לקראת הסוף"

ניר בן טובים  25.11.20 - 08:22
פטל ו-המילטון בשנה הקודמת באבו-דאבי, 1 בדצמבר 2019 (צילום: Getty)
פטל ו-המילטון בשנה הקודמת באבו-דאבי, 1 בדצמבר 2019 (צילום: Getty)

תגיות: פרארי

"פרארי התבגרה, אבל מבחינה אירודינימית העסק פשוט לא עבד כמו שרצינו", כך, בראיון מיוחד לירחון הגרמני הפופולרי 'די-צייט', מסכם נהג קבוצת ה-F1 של פרארי, סבסטיאן פטל, את העונה הנוכחית ואולי גם מנסה לנמק היכן הייתה טמונה הנחיתות האישית שלו מול נהגי קבוצת מרצדס. "אני חושב שמבחינה קבוצתית איבדנו את המטרות שעמדו לנגד עינינו. גם לא היו לנו את היכולות לסגור את הפערים".

פטל בן ה-33, שזכה 4 פעמים באליפות הנהגים בסבב הפורמולה 1 ויאכלס בשנה הבאה את מושב הנהג בקבוצת אסטון מרטין, אומר שמכונית ה-SF1000 עימה התחרו אשתקד וזכתה בשלושה מירוצים (לקלר ב-ספה ו-מונזה) ונצחון נוסף שלו בסינגפור, לא עשתה את הצעדים הטכנולוגים הנדרשים. "מהצד שלנו ננקטו פסיעות מדודות קדימה, בעוד התחרות עצמה התקדמה בצעדי ענק. בשנה הקודמת הייתה לנו מכונית יעילה וחסכונית, השנה יש לנו מכונית עם יותר כוח הצמדה ופשרות נעשו במקום אחר".

עוד מעיר פטל ומחדד בפני כלי התקשורת בגרמניה כי לא היה פה שום גורם של מזל שהטה את הכף לטובת מרצדס או חוסר מזל של הסקודריה. "זה לא העניין בכלל. מכונית ה-W11 שלהם היא פשוט עליונות מוטורית. היא ברמה אחרת. היא אפשרה להם, בקונסטלציות משתנות מדי שנה ובהתאם לרגולציות לקחת 7 אליפויות נהגים ויצרנים ברצף. ככה עברו להם שבע שנים בעידן של ההיברידזיציה".  

ההישג הטוב ביותר של פטל השנה נרשם במירוץ האחרון בטורקיה, בו סיים על הפודיום במקום השלישי ואסף 15 נקודות. אלא שהגרמני לא ימצא בכך הרבה נחמה בשאריות אלה לאור העונה העגומה שעברה עליו ועל קבוצתו - במחצית מהמירוצים שהתקיימו עד כה (יולי-נובמבר) לא הצליח לגרד אפילו נקודה אחת בודדה, ובשני מירוצים כלל לא סיים (סטיריה באוסטריה ומונזה באיטליה). 

בניגוד לאווירת הנכאים שאולי רובצת על פטל, מנהל הקבוצה אנדרה בינוטו בן ה-51 מאמין שאפשר לסיים בנימה חיובית: "זה לא נגמר עד שזה נגמר והתוצאות בטורקיה בהחלט מסמנות לנו שצריך להיות חזקים ונחושים. התקדמנו במירוצים האחרונים וה-SF1000 מפגינה ביצועים מרשימים מאוד. יש פה התחלה של מגמה מסוימת לא רק עבור שנת 2021, אלא גם לשלושת המירוצים האחרונים של השנה".

"שומאכר היה יותר גדול"

למרות שהמילטון השווה את שיא האליפויות של מיכאל שומאכר, פטל מסרב לגזול מהמייסטר את התואר "הנהג הטוב בכל הזמנים", ועם זאת משתדל שלא לדרוך לאף אחד על האגו. "אני עדיין חושב שהוא היה הטוב מכולם. ברגע האמת הוא  העלה הילוך והוציא מעצמו רמה נוספת. אף פעם לא הייתי מרותק כל כך למישהו ולא ראיתי כשרון כזה באף אחד". פטל כידוע, גדל על הישגיו של שומאכר וראה בו דמות לחיקוי, אבל בהמשך הדברים הוא חוזר בו ואומר שזו כנראה טעות להשוות בין תקופות. "בעצם, יומרני מצידי לקרוא לו הטוב בכל הזמנים. בדיוק כמו שאי אפשר להשוות בין אירטון סנה לפאנחיו. יכול להיות למשל שלשומאכר היה קשה בשנות ה-50 באותה מידה שלפאנחיו היה קשה בשנות ה-2000".

מעריצי הפורמולה 1 מאחורי פטל

לשאלה מי הנהג הטוב ביותר של העידן הנוכחי, השיב פטל לאחר המירוץ בטורקיה כי לטעמו התואר המפואר שייך ללואיס המילטון. מצד שני, נראה שדווקא חובבי הענף חושבים שהגרמני מוכשר יותר מהבריטי. על פי סקר שנערך באנגליה באתר Formula1news נמצא כי 53% סוברים שפטל הוא הנהג הטוב ביותר בדור שלו, בעוד המילטון הסתפק ב-31% בלבד. שני נהגים נוספים שגזלו נתח גדול יחסית מהקהל היו קימי רייקונן (אפשר לחלוק לאיזה עידן שייך הפיני בן ה-41) וכן עוד "קשיש" במונחים של היום, פרננדו אלונסו בן ה-39, עם 5% ו-7% בהתאמה.