$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סיבוב שני ברדבול-רינג

מתחילת עונת 2014 ועד היום, לא היה רצף של חמישה מרוצים ללא ניצחון עבור מרצדס

משה פינצ'בסקי  02.07.21 - 07:11
המילטון. דאגה?
המילטון. דאגה?

תגיות: פורמולה 1

הורנר, המנהל של רדבול, הוא אדם עם אמירות מדוייקות, ואחרי הניצחון האחרון, הוא הדגיש שעכשיו רדבול חייבים ל-"keep turning the screw" על מרצדס. לרדבול יש כרגע יתרון ביצועים ברדבול רינג וזה הזמן למקסם את המומנטום ולייצר עבור מקס והקבוצה יתרון גדול ככל הניתן על לואיס ומרצדס.

מה משתנה ועשוי להשפיע?

צמיגים ומזג האוויר
במרוץ השני באוסטריה פירלי מביאים את שלושת התרכובות הרכות ביותר, כך שלמעשה צמיג המידיום הצהוב (C3) מהמרוץ האחרון, הופך לקשה הלבן, צמיג הסופט האדום (C4) הופך לצמיג המידיום ותרכובת ה-C5 הרכה ביותר תהווה את הצמיגים הרכים האדומים. במזג אוויר חם ורגיל, כמו שהיה לפני שבוע, ראינו שה-C4, הצליח להחזיק סטינט ראשון באורך סביר, אבל הפסיד זמן לתרכובות הקשות יותר, מהר מאד. כלומר, ה-C3, שתהיה התרכובת הקשה, עדיפה מאד למרוץ. השאלה הגדולה היא איך יתפקדו הצמיגים הרכים ביותר, ה-C5, אם בכלל. כלומר, יש אפשרות, שעל מסלול עם אספלט בטמפרטורה של מעל ל-50 מעלות צלזיוס, הצמיגים הרכים בקושי יחזיקו להקפת דירוג אחת ובמרוץ יהוו בעיה קשה.

מצד שני, הם כנראה עדיין יקנו יתרון ביצועים בהקפת הדירוג, כך שכל נהג שיצליח לעבור את Q2 על צמיגי המידיום, יזכה ליתרון משמעותי במרוץ יבש. זה מעלה גם את שאלת היכולת לבצע עצירה אחת בלבד עבור מי שמזנק עם הרכים ואפילו עבור מי שמזנק עם המידיום! במרוץ הקודם מי שזינק עם ה-C4 עבר ל-C2 לסטינט ארוך מאד, אבל התרכובת הזאת לא קיימת הפעם. כלומר, אין אסטרטגיית צמיגים אחת אפילו, שהקבוצות יכולות פשוט להעתיק מהמרוץ הקודם. יתר על כן, אפילו אם ניתן לבצע עצירה אחת, אולי יש יתרון גדול מספיק בשתי עצירות בכדי להמר על אסטרטגיה כזו. לקלר הוכיח שניתן לעקוף עם יתרון צמיגים. ביום שישי הקבוצות צריכות למצא המון תשובות במעט מאד זמן ועל הראש שלהן, פירלי מוסיפים מבחן לצמיגים האחוריים החדשים והמחוזקים שהם רוצים להשתמש בהם כבר בעוד שבוע וקצת בסילברסטון.


תחזיות מזג האוויר הבטיחו גשם בסוף השבוע שעבר, ובקושי ראינו טפטוף. תחזית מזג האוויר לסוף השבוע הקרוב מצביעה על סיכוי לגשם בשישי, יבש בשבת וגשום למדי מהבוקר בראשון. כלומר, סופ"ש יבש וחם.

אם יקרה הנס ונזכה למרוץ גשום, קשה לצפות את דירוג הביצועים, מלבד העליונות של המילטון וורשטאפן. באימולה ראינו את זה, אבל ראינו גם כיצד בגשם, הסיכוי לטעויות מכריעות עולה ולכן, אני משער שרדבול וורשטאפן, שהיתרון בידם, מעדיפים דווקא סוף שבוע יבש וחסר הפתעות.

הקבוצות
המילטון נהנה מיתרון קטנטן במהירות (במהלך המרוצים) ובשימור צמיגים עד למרוץ האחרון, בו ורשטאפן היה עדיף בכל דבר. לטענת מרצדס, בחיפוש אחר מהירות, הם בחרו בסטאפ רדיקלי, שאולי היה מוטעה. מרצדס כן ימשיכו לפתח את המכונית שלהם העונה, אבל בלי קשר לכמה הם ישקיעו בכך, הם לא יכולים להביא פיתוחים מטורפים כבר למרוץ הזה. הם התרכזו במהלך השבוע באנליזה של מה שהיה ובשאיפה, מצאו דרך להוציא יותר מהמכונית, בכדי להוות איום אמיתי על רדבול.

במזג אוויר יבש וחם, ייתכן ששינוי התרכובות ישנה את דירוג הביצועים, אבל, אני מהמר שלפחות המילטון וורשטאפן לא ישתמשו במרוץ בתרכובת הרכה, אלא אם יוכח בשישי שיש לה אורך חיים מינימלי סביר (או מכונית בטיחות לקראת סוף המרוץ). זה אומר, שלפחות בחוד, שינוי התרכובות לא אמור להשפיע, ומרצדס יצטרכו לשלוף שפן מהכובע, בכדי להפוך את היתרון של רדבול ומקס. אולי הם יהמרו על שתי עצירות. בוטאס יהווה גורם משפיע במרוץ כמעט בוודאות, בעוד שפרז חייב למצא פתרון לבעיית הדרוג שלו. הקבוצות חייבות את מספרי 2 שלהם באיום על הנהג המוביל של הקבוצה השנייה.

מקלארן ולנדו שייטו להם במרוץ האחרון לבסט אוף דה רסט, למרות איום לא צפוי מכיוונו של סאיינז. סוף השבוע הזה יהווה אבן בוחן חשובה מאד בביצועים היחסיים של מקלארן ופרארי. לקבוצה הבריטית יש יתרון ביצועים ואין בעיית שימור צמיגים מיוחדת, כך שסימן השאלה הוא בעצם על הסקודריה. במרוץ האחרון הם התרכזו בהכנת המכוניות למרוץ, לאחר הפארסה בצרפת, וכולי תקווה שהם ימשיכו בכיוון הזה. נכון שהמידפילד צפוף ובקלות הם לא יעברו ל-Q3, אבל זה הופך לעוד פחות בעייתי אם מלפנים מזנקים על התרכובת הרכה ומאחור מזנקים על המידיום או אפילו הקשה. למעשה, אני מהמר שכל מי שיזנק על הרכים (מלבד אולי מרצדס ורדבול) וינסה עצירה אחת בלבד, יסיים אחרי מי שיזנק על צמיגים קשים יותר מהמיקום ה-11 ואחורה. אולי צמיגי הסופט יפתיעו בשישי, אבל הסבירות הגבוהה היא שלא ולכן רבים לפחות ינסו לעבור את Q2 על צמיגי המידיום.

גאסלי וראסל רעבים מאד לממש את כל הפוטנציאל הלא ממומש מהמרוץ האחרון ואני צופה לניצוצות מהם. לעומת זאת, אני משער שלקלר יהיה מעט זהיר יותר, לפחות בהקפה הראשונה. הוא "חמק" מעונש במרוץ האחרון ועשוי לחטוף בקלות על כל דבר במרוץ הזה. לסיום, כל הקבוצות מוגבלות מאד במה שהן יכולות לחדש ולנסות בטווח קצר שכזה. אני רק מקווה שבחוד נזכה למרוץ צמוד ומותח.