$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טובים השניים: מקס וורשטאפן מנצח את הגרנד פרי במקסיקו

בן קבוצתו סרחיו פרז מוכתר לנהג המקסיקני הראשון בהסטוריה שעומד על הפודיום במירוץ ביתי. המילטון סיים שני, הפער באליפות היצרנים צומק לנקודה בודדה

ניר בן טובים  08.11.21 - 11:31
מקס וורשטאפן וסרחיו פרז, רדבול (צילום: Getty)
מקס וורשטאפן וסרחיו פרז, רדבול (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

נהג קבוצת רדבול מקס וורשטאפן ניצח אמש (ראשון) את הגרנד פרי במקסיקו בזמן של 1:38.39 ש'. ההולנדי, שמפגין הרבה בגרות במירוצים האחרונים וקור רוח, מגדיל בכך את הפער מאלוף העולם לואיס המילטון ל-19 נקודות. זהו הנצחון התשיעי של וורשטאפן השנה כשנותרו ארבעה מירוצים לסיום עונת 2021. כעת יותר מאי פעם, נראה שהוא מתקרב להישג המשמעותי ביותר בקריירת הפורמולה 1 שלו שהתחילה בצעדים קטנים בשנת 2014.

המירוץ הוכרע למעשה כבר בפניה הראשונה. נהגי קבוצת מרצדס, לואיס המילטון ו-ואלטרי בוטאס אמנם התייצבו במקומות 2 ו-1 בהתאמה, אבל טעות בשיקול הדעת של בוטאס, שניסה לסייע להמילטון, אפשרה להולנדי לבלום מאוחר ולעקוף אותו מבחוץ, בכניסה אל הקו הפנימי. השגיאה של בוטאס גרמה לדניאל ריקרדו (מקלארן) לאחר בבלימה והוא התנגש בזנב של בוטאס, בעוד המילטון ניצל את הטעות של בן קבוצתו והתמקם שני, שם נותר עד דגל השחמט, סוגר את המירוץ בפיגור של 16.5 שניות מאחורי וורשטאפן.   

למרות שגילח מעט את הדשא בפניה 1, סרחיו פרז (רדבול) הצליח לחמוק מהאזור המפוקק שנוצר בעקבות המיני-תאונה של בוטאס, התייצב במקום השלישי והמשיך לאורך כל 71 ההקפות להפעיל הרבה לחץ על המילטון, אך כל ניסיונותיו לא הניבו תוצאות. הוא חצה את קו הגמר במקום השלישי, ובכך הפך לנהג הפורמולה 1 המקסיקני הראשון בהסטוריה שמסיים על הפודיום במירוץ ביתי. "רציתי יותר. רציתי שנהיה במקומות 1-2 אבל זה לא הצליח לא משנה כמה ניסתי. התמיכה של האוהדים בי הייתה פנטסטית", סיכם פרז.  

פייר גאסלי (אלפא טאורי) הוביל את המידפילד, די ברוגע, מצליח לשמור על פער גדול משני נהגי פרארי ומסיים במקום הרביעי. סבסטיאן פטל מקבוצת אסטון מרטין סיפק תצוגת נהיגה יציבה, ללא אירועים בולטים ומסיים במקום השביעי. קימי רייקונן (אלפא רומיאו) במקום השמיני, פרננדו אלונסו תשיעי וסוגר את העשיריה לאנדו נוריס מקבוצת מקלארן. ג'ורג' ראסל, נהג וויליאמס שבשנה הבאה יחבור אל לואיס המילטון במקומו של בוטאס (שחתם כזכור באלפא רומיאו במקום קימי רייקונן), סיים את המירוץ במקום ה-16, בפער של שתי הקפות מוורשטאפן.

לא סיימו את המירוץ: מיק שומאכר (האס), יוקי טסונודה (אלפא טאורי).

תגובות לאחר המירוץ:

לואיס המילטון: "בוטאס היה צריך לעצור את מקס. הוא נתן לו לעבור. מבחינתי, סגרתי את החלק שלי במסלול כדי להשאיר את סרחיו מאחור. היינו צריכים להישאר בחזית. בסופו של דבר התחלתי שני וסיימתי שני אבל רד בול היא ללא ספק המכונית המהירה ביותר. היום היה לה יתרון של חצי שנייה בקצב להקפה. נצטרך לחשוב על משהו בארבעת המירוצים הבאים, ננסה לסחוט כל דבר מהמכונית. היום לרד בול היה פשוט קצב שאי אפשר לעמוד בו. אני חושב שזה היה ברור לכולם כמה סרחיו היה קרוב אליי. זה אומר משהו על איכות המכונית שלהם".

מקס וורשטאפן: "אני לא מאמין במומנטום. אז בכל מירוץ אנחנו צריכים לנסות ולפענח את הפרטים ולא עשינו את זה במקצה הדירוג כמו שצריך. אבל דברים יכולים להשתבש מהר מאוד במירוץ עצמו. המסלול הוא רחב וזה אפשר בלימה מאוד מאוחרת ולהשאיר את המכונית על המסלול. עברתי מהמקום השלישי לראשון וזה הפך את כל התמונה - יכולתי להתרכז רק בעצמי". וורשטאפן הוסיף כי הוא מגיע עם בטחון למירוץ הבא בברזיל (שם ניצח ב-2019) אבל מזהיר מאופטימיות יתרה. "המכונית הייתה ממש ממש טובה היום. בעצם שלטנו במירוץ עד הסוף. אבל אנחנו לא צריכים להקדים את עצמנו -  בברזיל זה הולך להיות קרב קשה". 

המירוץ הבא ייערך בסוף השבוע הקרוב, ה-12 בנובמבר בסאו פאולו, ברזיל.

דירוג הנהגים המובילים:

מקס וורשטאפן (רדבול): 312.5 נק'

לואיס המילטון (מרצדס): 293.5 נק'

ואלטרי בוטאס (מרצדס): 185  נק'

דירוג היצרנים המובילים:

מרצדס: 478.5 נק'

רדבול: 477.5 נק'

פרארי: 268.5 נק'