$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המפלצת החשמלית של פיג'ו

מכונית הלה-מאן התחרותית 9X8 הייבריד מוכנה להסתער על המסלול

ניר בן טובים  24.01.22 - 14:30

תגיות: פיג'ו

השנה נכנסת פיג'ו למירוץ 24 השעות בלה מאן עם מכונית חשמלית. עם ה-9X8 ההיברידית, הצרפתים רוצים למקם את עצמם הכי קרוב לצמרת בתקנות ההיפר-קאר החדשות (LMH). והאנשים שעומדים מאחוריה נשמעים די משוכנעים שהתארים בהישג יד: "הרכב הזה יהווה אבן דרך בהיסטוריה של מירוצי הסיבולת".

ספורט מוטורי, כידוע, מדמה מעבדה שבה ניתן לממש רעיונות, ופיג'ו מזהה במירוצי הלה מאן קרקע מצוינת לבחון את המערכות החשמליות שתכנסנה לשימוש גם בכלי הרכב הרגילים שלה בעתיד. חטיבת פיג'ו ספורט השיקה תתי חטיבות בתוך המותג שירכזו את המאמצים, והשלב הראשון היה לעצב מכונית תחרותית שתעביר את המסר בצורה ברורה ליריבים וגם לקהל המסור שלה; "לא רצינו אך ורק לבנות מכונית מירוץ יפהפייה", מסביר מנהל העיצוב מתיאס חוסאן. "ההנדסה של פיג'ו 9X8 היא פיתוח טהור של פיג'ו ספורט והיינו צריכים לקחת את זה בחשבון בתכנון שלנו. מבלי להתפשר על הביצועים, רצינו להעניק לרכב צורה ייחודית ולשמור על הרעיון של גוף מחוטב המנוגד למכוניות הגיאומטריות של הדור הקודם".

המאפיין הבולט ביותר של הנוסח הסופי הוא היעדר כנף אחורית, מה שמבדיל אותה משאר המתחרים על הגריד. "במשך קצת יותר מ-50 שנה אף רכב ללא כנף אחורית ניצח בלה-מאן, זה בהחלט משקף את האומץ וכושר ההמצאה של המעצבים והמהנדסים של פיג'ו", כך מקורבים לחטיבת פיג'ו ספורט לכלי התקשורת בצרפת. "בעת פיתוח ה- 9X8 Hybrid הושקע מאמץ רב בתכנון הזנב, ובהתבסס על הסקיצה המקורית השלימו תא נהג בעל עיצוב מחודד.

פיג'ו רשמה בעבר ניצחונות בלה מאן עם שני כלי רכב משני דורות שונים: ב-1992 וב-1993 עם פיג'ו 905 מצוידת מנוע בנזין V10 וב-2009 עם פיג'ו 908 עם מנוע V12 HDi FAP טורבו דיזל. עם ה-9X8 Hybrid מתחיל עידן חדש, אומרת החברה. ראש הטכנולוגיה אוליבייה יאנסון: "מרוצי סיבולת מבוססים על תקנות שמאפשרות לנו להפגין את המומחיות של פיג'ו בכל מערכות ההנעה החשמליות".

מכונית הלה מאן של פיג'ו מונעת על ידי מערכת היברידית עם הנעה לכל הגלגלים. מאחורי החזות הדרמטית שלה פועם מנוע בעירה V6 בנפח 2.6 ליטר עם טורבו כפול והספק של 500 קילוואט (680 כ"ס) מאחור עם גנרטור-מנוע חשמלי בהספק של 200 קילוואט (270 כ"ס) מלפנים. "על סיפונה של פיג'ו 9X8, אנחנו מכריזים על פרק חדש ברכבי ספורט היברידיים. הכוח יהיה חשמלי וחזק יותר, מבלי שנצטרך להקריב שום דבר ברמה התחרותית."

 מירוץ הלה מאן של 2022  יתקיים ב-11-12 ביוני (Circuit de la Sarthe). צפויה לה תחרות קשוחה מול מכונית הלה-מאן ההיברידית החדשה של טויוטה שהוצגה בתחילת השנה הקודמת, ה-GR010.