הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ספארקו 206 קאפ - סיקור המרוץ הרביעי

המרוץ הרביעי של הליגה נערך במסלול מוטורסיטי. המסלול, שנחשב למהיר מבין המסלולים בארץ, הביא עימו אתגרים שלא נראו עד כה בליגה

יובל לוי  15.05.22 - 12:26
(צילומים: יובל לוי)
(צילומים: יובל לוי)

תגיות: ליגת 206 קאפ

המרוץ הרביעי של ספארקו 206 קאפ בהפקת יובל מלמד נערך ביום שישי האחרון, ה-13 במאי. יום שישי ה-13 נחשב ליום עם מזל רע, ואכן, החשש התממש במקצה השני כפי שתקראו בהמשך. המרוץ הרביעי נערך כאמור במסלול מוטורסיטי, הממוקם ליד שדה תימן שבדרום. מסלול זה נחשב למסלול המהיר ביותר בישראל, עובדה שהביאה עימה אתגרים חדשים למתחרים ולרכבים. בישורת הארוכה הנהגים הגיעו למהירויות של כ-150 קמ"ש. מסלול מהיר נחשב פחות סלחני לרכבים איטיים מכיוון שה"תשלום" בישורות, על כל טעות שמובילה ליציאה איטית מהפניה, גבוה במיוחד. לנהגים ניתנה אפשרות להתאמן במסלול מספר ימים לפני המרוץ.

מובילי הליגה בתום המרוץ השלישי שנערך בערד הם: אדר מלמד בקטגורית הפרו עם 436 נקודות, אליהו בן עיון בקטגוריית הסילבר עם 330 נקודות ואביעד ירמרקוב בקטגוריית הרוקי עם 93 נקודות. המרוץ הרביעי זכה לכמות שיא של מתחרים העונה - 18 נהגים, שהתייצבו עם רכבים בשלל צבעים. 18 רכבים שהוסיפו הרבה צבע למסלול הדרומי בעל הנוף המדברי.

את המרוץ, ששודר בערוץ היוטיוב של התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, הנחה בועז קורפל. על ניהול המרוץ הופקד רן שמולביץ ואביב קולין עסק בניהול צוות המרשלים. מקצה הדרוג, שקבע את סדר הזינוק של מקצה חצי הגמר הראשון, ארך 20 דקות והסתיים ללא אירועים מיוחדים. במקום הראשון סיים אדר מלמד, אחריו, במקום השני, יעקב שימול ולמקום השלישי הגיע זוהר שמשי, שצבע את רכבו לצהוב לפני המרוץ.

מרוץ הטורינג כולל שני מקצי חצאי גמר ושני מקצי גמר, כאשר בכל אחד מהמקצים מזנקים פעם אחת לפי הסדר שנקבע בשלב הדירוג, ופעם אחת בסדר הפוך כך שהמובילים מזנקים מאחור. כפי שהיה במרוצים הקודמים, כל הקטגוריות התחרו יחד על המסלול ולכן המקצים סיפקו המון עניין, במיוחד במרוץ הזה שהיה גדוש ברכבים.

חצי גמר ראשון -
אדר מלמד זינק ראשון בעקבות תוצאות טובות במקצה הדירוג. יעקב שימול דלק אחריו וזהר שמשי סגר את השלישיה הראשונה בקו הזינוק. במהלך ההקפות הראשונות סדר ההובלה נשמר, כאשר לקראת אמצע המרוץ שמשי התחיל לסגור את הפער מול שימול והקרב ביניהם היה צמוד וסיפק לא מעט דרמות, אך ללא הצלחה מצידו של שמשי. בזמן ששימול ושמשי נלחמו על המקום השני, אדר התרחק קדימה וביסס לעצמו את המקום הראשון והחל לעקוף סמנים אחוריים לקראת סיומו של המקצה. את המקצה לא סיים עוזי ירוחם שנאלץ לפרוש בעקבות תקלה טכנית.

חצי גמר שני –
מקצה זה כלל סדר זינוק הפוך, מה שהביא את איתי בורנשטיין, עוזי ירוחם וויקטור קוחניצקי לראש סדר הזינוק. בתום הפניה השניה קוחניצקי עלה להובלה ועוזי ירוחם, שתיקן את רכבו לאחר שלא סיים את המקצה הראשון, שמר על המקום השני עד ההקפה השלישית בה נעקף על ידי אדר מלמד שהמשיך עם המומנטום החיובי ועקף גם את קוחניצקי, מה שהעניק לו את הובלת המרוץ.

בשלב זה נשלף דגל אדום מיד לאחר ששלומי אריאס, שהשתתף לראשונה במרוץ העונה, החליק מהמסלול והתהפך עם רכבו. לאחר מספר שניות מורטות עצבים, אריאס יצא על רגליו מהרכב תודות לתקנות הבטיחות הקפדניות, אך נאלץ לסיים את המרוץ עקב הנזק שנגרם לרכבו. 

המרוץ חודש באמצעות זינוק מחדש לפי הסדר שהיה בתום ההקפה שלפני שליפת הדגל, מה שהחזיר את קוחניצקי, שמעוני ובן ארי למקומות הראשונים ואת מלמד למקום הרביעי. במהלך ההקפות שנותרו מלמד עלה להובלה כאשר עקף את קוחניצקי ממש לקראת תום המקצה בתום קרב ארוך ומותח.

מקצה גמר ראשון -
סדר הזינוק של מקצה הגמר הראשון הינו הפוך, מה שהציב את ירוחם, בורנשטיין ובן עיון בראש הטור. נהיגה טובה של בן עיון העניקה לו את ההובלה. לאחר מספר הקפות, מלמד, שעקף את המתחרים שזינקו לפניו, העפיל למקום הראשון. על המקום השלישי נלחמו יעקב שימול ואליעד דהן, כאשר בסופו של דבר שימול עקף את דהן וסיים שלישי א המרוץ. בן עיון כאמור סיים שני ומלמד ראשון.

מקצה גמר שני –
את מקצה הגמר השני פתחו בשלישי הראשונה מלמד, שימול ובן ארי. בתום ההקפה הראשונה עקף שמשי את בן ארי ועלה למקום השלישי בזמן שיובל רביץ הסתחררה וירדה למקום האחרון. שמשי המשיך להפעיל לחץ על מנת להעפיל למקום השני ועשה זאת בהצלחה לאחר מספר הקפות שכללו הרבה עניין בינו ובין שימול, שסיים לבסוף שלישי.

תוצאות המרוץ לפי קטגוריות:
קטגוריית פרו –
מקום ראשון: אדר מלמד
מקום שני: יעקב שימול
מקום שלישי: זוהר שמשי
קטגוריית סילבר –
מקום ראשון: אור תשובה
מקום שני: אליהו בן עיון
מקום שלישי: אליעד דהן
קטגוריית רוקי -
מקום ראשון: אביעד ירמרקוב
מקום שני: אלירן עפרון
מקום שלישי: אילן אהרון

ליגת ספארקו 206 יצאה לפגרת קיץ ומרוץ הטורינג הבא יערך במסלול פצאל המחודש ב-16 בספטמבר 2022. שני המרוצים הקרובים יהיו מרוצי סיבולת שיערכו גם הם בפצאל ב-10 ביוני וב-8 ביולי 2022. מארגני המרוץ מזמינים את הקהל הרחב להגיע למסלול ולצפות במרוצים או להכנס לערוץ היוטיוב של התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל על מנת לצפות במרוץ בשידור חי.