עבודה יקרה: כמה עולה להחזיק טנדר חדש בישראל?

טנדרים חדשים נכנסים לשוק וזו ההזדמנות לבדוק כמה באמת עולה כיום לתפעל פיק-אפ בינוני או פיק-אפ גדול בשוק הישראלי. אז כמה יעלה לכם להחזיק פולקסווגן אמארוק?

מערכת עולם הרכב  21.01.19 - 08:40
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
תחילת כתבה

 במסגרת סדרת הכתבות שלנו לבדיקת עלות אחזקת רכב ממוצעת בחודש, ביקשנו הפעם את  'חשב רכב' לרכז עבורנו סיכום הוצאות עבור כלי רכב המוגדרים בישראל כרכבי עבודה מבוקשים יחסית, בהם טנדרים בינוניים בגודלם וטנדרים (פיק-אפים) כבדים. בשנתיים האחרונות זכתה קטגוריה זו להתעוררות מפתיעה כאשר שחקנים חדשים נכנסו לשוק (מרצדס) ואחרים (יונדאי) מכינים את הקרקע לבכורה עולמית.

כמה עולה להחזיק מכונית ספורט בישראל?

 

טויוטה היילקס תא כפול 2393 סמ"ק אוט' דיזל 4*4

מחיר:  255,900 שקלים

עלות אחזקה לשנה: 98,909 שקלים

8,242 שקלים: זה גובה ההוצאה החודשית שכרוכה באחזקת הרכב. על פי החישוב, מידי חודש מתכלים באופן רעיוני מכיסו של בעל הרכב 3,806 שקלים בגין ירידת ערך הרכב.  בנוסף, בחישוב חודשי, הוא משלם 252 שקלים בגין הרישיון השנתי, 817 שקלים בגין תיקונים וחלפים לרבות הוצאות נוספת עבור ביטוח וצמיגים. ומה לגבי הוצאות הדלק? 2,038 שקלים. סך הכל, עלות האחזקה השנתית מגיעה ל 98,909 שקלים או במילים אחרות – 2.47 שקלים לכל קילומטר. היות ומדובר על רכב מסחרי, 45% מהוצאות הרכב מותרות לניכוי לצורכי מס הכנסה ושני שליש מהמע"מ.

שברולט סילברדו קבינה וחצי 6,600 סמ"ק 4*4

מחיר :  263,000 שקלים

עלות אחזקה לשנה : 113,670 שקלים

113,670 שקלים בשנה נדרשים בשביל להחזיק את המפלצת האמריקנית שנהיגה בה דורשת רישיון למשאית. אומנם, הוצאותיה מוכרות במלואן במס, אולם בעליה צריך להכניס די כסף על מנת שישתלם לו להוציא מידי חודש 9,473 שקלים. גם במקרה הזה, גובה החזר ירידת הערך נושק ל-4,000 שקלים כאשר בגין תיקונים וחלפים – משלם בעליה סכום שנתי ממוצע של 10,712 שקלים. ומה עם דלק? 3,072 שקלים לחודש. בחישוב לקילומטר, עומדת ההוצאה על 2.8 שקלים, כאשר היא מגלמת בתוכה גם את יתר ההוצאות ובכללן ביטוח מקיף וחובה, רישיון שנתי, צמיגים והוצאות שונות.

 

 תא כפול 6,651 סמ"ק 4*4F350 

מחיר : 310,050 שקלים

עלות אחזקה לשנה :123,721 שקלים

במקרה של הפיק-אפ המסיבי של פורד, שגם הוא מוגדר כמשאית, הרישיון שנדרש לנהוג בו וכפועל יוצא – גם הוצאות המס בגין אחזקה, העלות החודשית היא דו ספרתית ועומדת על 10,310 שקלים. גובה ירידת הערך שסופג בעליה מידי חודש מגיע ל 4,611 שקלים כאשר סה"כ מידי שנה מקוזז מערך הרכב סכום של 55,335 שקלים. הוצאות הדלק עומדת על 36,868 בשנה. כאשר מכניסים את כל רכיבי האחזקה למשוואת ההוצאה לקילומטר- יוצא איפה כי העלות מגיעה ל- 3 שקלים.

 

פולקסווגן אמארוק תא כפול  2,970 סמ"ק 4*4

מחיר : 249,000 שקלים

עלות אחזקה לשנה : 97,454 שקלים

3,703 שקלים לחודש – זה גובה הסכום שהרכב מאבד מערכו מידי חודש ובחישוב שנתי – 44,440 שקלים. סה"כ עלויות האחזקה החודשיות עומדות על 8,121 שקלים , כאשר מלבד החזר ההון, משלם בעליו גם 84 שקלים בגין תיקונים וחלפים, 2,017 שקלים על דלק . בסיכום הכללי, עלות אחזקת הרכב השנתית עומדת על סך של 97,454 שקלים.

ומה לגבי עלויות הביטוח? במקרה של הסילברדו והפורד, היות ומדובר על רכבים מסחריים מעל 3.5 טון, בסיס החישוב על פיו תקבע גובה הפרמיה עומד לרוב על 5.5% משווי הכלי לשנה. לדברי זוהר ואבי צדיק, בעלי סוכנות הביטוח צבר שמבטחת קבלנים רבים: "בהנחה כי גיל הנהג המינימלי עומד על 24 והוא בעל וותק של מעל שנתיים ניסיון, ניתן לבטחו על פי נוסחת חישוב של 4.5% משווי הכלי. גובה ההשתתפות העצמית תנוע לרוב על 5,000 שקלים". 

 

כל החישובים נעשו באמצעות חברת חשב רכב, כאשר הנחת היסוד היא כי רמת הנסועה השנתית עומדת על 40,000 קילומטרים ורוב הנסיעות – מחוץ לעיר.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר



https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

הדפס