משפחת הפלאג-אין של לנד רובר מתחדשת בישראל

נבחרת דגמי ה-PHEV של מותג היוקרה הבריטי מתחדשת עם הגעת איווק ו-דיסקברי ספורט פלאג-אין

ניר בן טובים  09.12.20 - 10:03

תגיות: לנד רובר

תחילת כתבה

למרות הדומיננטיות הגרמנית בשוק רכבי הפלאג-אין, לנד רובר לא ישבה בחיבוק ידיים ונתנה לגרמנים ליטול את ההובלה בענף החשמול מבלי להגיב בצורה החלטית. לקראת סוף שנת 2020 החל מותג היוקרה המלכותי לשחרר בזה אחר זה את רכבי ה-PHEV העדכניים שלו מלמטה ועד למעלה, וזאת אחרי שכבר התוודענו על הבכיר שבחבורה הזו, הריינג'-רובר פלאג-אין שהושק לפני זמן רב בישראל.

היום (רביעי) במסגרת מסיבת עתונאים בהרצליה, השיקה חברת המזרח צמד דגמים חדשים המצטרפים לנבחרת ה-פלאג-אין של לנד רובר, ה-איווק פלאג-אין וכן את דיסקברי ספורט פלאג-אין. אלו מהווים רק את הסנונית הראשונה במה שמסתמן כמיני-מתקפה שתמשך עמוק אל תוך השנה הבאה ותהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור היבואן; ברבעון הראשון של 2021 נראה בחופינו גם את וולאר פלאג-אין וכן הדיפנדר PHEV עם תפוקות של 404 כ"ס (מרץ-אפריל). בהמשך הדרך, כנראה ב-2022 גם הדיסקברי יושק בדגם פלאג-אין. במקביל לכך, בחברה מסכמים את שנת 2020 עם דיווח אודות צמיחה של 15% ביחס לשנה הקודמת (כ-650 מסירות).

גם האיווק וכן הדיסקברי ספורט 2021 מצוידים באותה חטיבת כוח היברידית המבוססת על גרסת ה-p300 עם תיבת 8-מהירויות אוטומטית (במקום 9 בדגמים הקונבציונליים). כשמפרקים את החבילה לרכיבים, מגלים מנוע בערה 1.5 ל' טורבו שלוש בוכנות (29 קג"מ) בהספק של 200 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים ועוד מנוע חשמלי עם 110 כ"ס המחובר לגלגלים מאחור. ביחד, מניבים הנעה כפולה והספק מרבי של 304 כ"ס ו-54 קג"מ. סוללת הרכב המותקנת ברצפה לה 15 קווטש צריכה לספק לו כ-60-66 קילומטרים של נסיעה על חשמל עד התרוקנות הסוללה, ועד מהירות מרבית חשמלית של 135 קמ"ש.

את טעינת הסוללה אפשר לבצע בפרק זמן של 7 שעות משקע ביתי רגיל (כבל מוד 2), או לקצר זאת משמעותית לשעתיים בלבד בעמדת טעינה ביתית מהירה, או לחילופין לבצע טעינה של הסוללה ל-80% בתשתית חיצונית אולטרא-מהירה (50 קילוואט) ולצאת לדרך אחרי פחות מחצי שעה. לרכב גם מספר מצבי נהיגה, כולל בקרת SAVE לשמירת אנרגיות חשמליות לניצול עבור נסיעה בתנאים שונים בהתאם לבחירת הנהג.  

האיווק פלאג-אין יוצע ברמת אבזור S פלוס בכירה, בדומה לדגם הבערה הקונבציונלי שלו ותמורת מחיר של 415 אלף שקלים. ברשימת האבזור גג פנורמי קבוע, חישוקי 18 אינץ', תאורת LED קדמית, תאורת פנים מופעלת על ידי חיישני קרבה, מערכת שטח דור 2 של Terrain response, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים דו-אזורית, מערכת שמע מחמיאה ושלל מערכות בטיחות. מבחינת ביצועים, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות ועד 214 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא 50 ק"מ לליטר (משולב חשמל ובנזין). 

דגם הדיסקברי ספורט פלאג-אין ישווק במפרט S ו-S פלוס החל ב-390 ועד 420 אלף שקל בהתאמה ובתצורת 5 מושבים בלבד (עקב השימוש בסוללה). בציוד התקני שלו מפרט זהה לקיט ה-S הרגיל עם מערכות ה-Pivi pro המשוכללות כולל ריפודי עור ומושבים עם תריסר כיוונים חשמליים, אולם גרסת ה-פלוס מוסיפה פיצ'רים בצד הבידור והבטיחות: מערכת שמע משודרגת של מרידיאן עם סאב-וופר, מגבר 12 ערוצים ו-10 רמקולים, תא מטען נפתח חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, בלימת חירום במהירות גבוהה, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד ועוד. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.6 ש' ועד 209 קמ"ש. צריכת הדלק גם היא כ-50 ק"מ לליטר בממוצע. 

רמי וקסמן, סמנכ״ל שיווק ומכירות חברת המזרח מסר: "אנו נרגשים מאד מהצטרפות שחקני חיזוק מוכרים ואהובים כמו איווק ודיסקברי ספורט למשפחת הפלאג אין של לנד רובר בישראל. נחלנו הצלחה רבה עם הריינג רובר ספורט ובטוחני כי הביקוש יהיה רב שכן לשם פני התחבורה מועדות". עוד מוסיף וקסמן, כי המחירים של דגמי הפלאג-אין כבר משקפים את הירידה בשיעור ההטבה לכלי רכב ידידותיים לסביבה שתכנס לתוקפה בתחילת ינואר 2021 (כלומר לא תחול קפיצה במחיר לאחר העליה במיסוי).