ימי הקבלנים: פורד מאבריק בדרך לישראל?

ביבואנית דלק מוטורס שוקלים לשווק בארץ את הדור החדש של הפיק-אפ האמריקני מאבריק, המבוסס על רצפת ה-SUV ברונקו ספורט החדש

בועז קורפל ו-ניר בן טובים  09.06.21 - 12:56

תגיות: פורד

תחילת כתבה

בואו נתחיל דווקא מהסוף. על אף שמסתמן שהתשובה עשויה להיות חיובית, עדיין לא סגור לגמרי אם הפורד מאבריק החדש, הפיק-אפ האמריקני שהוצג בימים האחרונים יגיע ארצה דרך צינורות היבואנית הרשמית דלק מוטורס. ברור לנו שאם המהלך הזה יצבור תנופה הוא יתגבש סופית רק במהלך 2022, ובתוך זה לא ברור אילו גרסאות ורמות גימור תגענה, ובוודאי שלא ניתן לדעת מה יהיה המחיר של הטנדרים האלה שהופכים בשנים האחרונות להיות נפוצים בבמקומות רבים, והם אינם רק נחלת בעלי המקצוע אלא גם רכב פנאי לגיטימי לכל דבר.

רק לאחרונה פרסמו ביונדאי על הגעתו הצפויה של הסנטה קרוז, הטנדר הקל הראשון של יונדאי המבוסס שלד אחוד, ואולי אפילו יגיע על אותה פלטפורמה (כמקובל ביונדאי) דגם אח מבית קיה. מדובר בניסיון מעניין של היצרניות הקוריאניות להיכנס לתחום שבו מצטיינות היצרניות היפניות ובעיקר טויוטה, איסוזו, מיצובישי, מאזדה, ניסאן ואחרות וגם מול היריבות שלה מארה"ב מבית קרייזלר וג'נרל מוטורס.  

המאבריק החדש, שיכיל כמה אלמנטים שמגיעים מהברונקו, לרבות הפלטפורמה של דגם הספורט ועם אורך של חמישה מטרים, רוכב על המורשת וההצלחה האדירה של אחיו הגדולים פורד F-150 וכמובן האח הגדול יותר F-250 שנחשבים לדגמים הכי נמכרים בארה"ב בכמויות שמתקרבות למיליון יחידות בשנה. מבחינה הררכית, הוא מתואר כאח קטן של פורד ריינג'ר, אבל הסיפור של הריינג'ר נגמר ב-2012 ואילו הריינג'ר החדש שהגיע ב-2018 כדגם בגודל בינוני, גם הוא גדול יותר במידותיו מהמאבריק החדש.  

אי לכך, מדובר כאן בניסיון חדש ומעניין עבור פורד, ולא פחות מכך טומן בחובו גם הרבה סימני שאלה לגבי המיצוב שלו בעתיד, ואם פורד אכן תנסה לשווקו כחלופה לקרוסאוברים מסורתיים. הטנדר ישווק בכמה גרסאות, החל בדגמי בסיס עם 2.5 ל' הנעה קדמית ותיבה רציפה להם 162 כ"ס, ועד הקצה העליון שם נמצא מנוע בנזין מוגדש טורבו 2.0 ל' בנזין בהספק 250 כוחות סוס ואופציה להנעה כפולה, בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות.

לרכב יש 4 דלתות וחמישה מקומות ישיבה, והדגמים הראשונים מיועדים לדברי פורד להיות יותר עירוניים מאשר משימתיים לנסיעה קשוחה בשטח עם רדיוס היגוי שימושי, וזאת למרות שגרסאות הנעה כפולה הוכשרו להתמודד עם משימות רבות יותר ותובעניות מבחינת כושר נשיאה וגרירה. כושר ההעמסה של דגם ההיברידי למשל יהיה כ-700 ק"ג ואילו דגם הבנזין, יוכל לשאת מטען במשקל קרוב לטון אחד ויכולת הגרירה שלו מתקרבת ל-2 טון.  

פורד הקדישו גם הרבה תשומת לב למבנה וארגון חלל הפנים. לא עוד מיני-משאית פשוטה עם חלקי פלסטיק קשיחים אלא הנדסת אנוש ידידותית יותר וחמה לכל הנוסעים ברכב. במרכז מתנוסס צג ראשי 8 אינץ' עם ממשקי אפל ואנדרויד, המון תאי אחסום פרקטיים, בורר מצבי נהיגת שטח עם 5 אפשרויות כיול, נקודת WIFI עם קישוריות ל-10 מכשירים סלולריים, דיפונים וריפודים בטקסטורות שונות ומערכות בטיחות מקוריות יצרן כולם חלק מ-3-4 חבילות אופציונליות.

ומה לגבי המחיר? בארה"ב הוא יחל בגזרת ה-23 אלף דולר לדגמים בסיסיים. תחילת הייצור הוא בסוף רבעון 4 של שנת 2021. מהיבואנית דלק מוטורס נמסר ל'עולם הרכב': "מדובר בסגמנט חדש בשוק: פיק-אפים קטנים המיועדים יותר לחיי הפנאי ופחות לעבודה. למרות שתרבות הפיק-אפים בישראל כרכבי פנאי אינה פופולרית, דלק מוטורוס שוקלים לחיוב את הגעתו".