הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מסחרי נעים הליכות: ניסאן חושפת את טאונסטאר

המחליף של ה-NV200 יוצא לדרך במהדורה ידידותית למשפחה, עם מערכות הינע חסכוניות ובקרות בטיחות

ניר בן טובים  27.10.21 - 13:12

תגיות: ניסאן

תחילת כתבה

ניסאן חותמת את צי הרכבים המקצועיים והמסחריים של החטיבה לשנת 2021 עם חשיפת ה-טאונסטאר באירופה, רכב חדש מיסודו שפותח בשיתוף יצרנית הרכב רנו על פלטפורמת CMF-CD ומוצע בגרסאות להובלת נוסעים (קומבי) וטנדר (וואן), וכן ב-שני אורכים שונים בהתאם לצרכי בתי העסק או המשפחות. גרסת המולטיספייס החדשה, המיועדת למגוון רחב של שימושים תהיה זמינה בגרסת בנזין וכן בחשמל, שיגיע באמצע 2022 ואמור לסמן את השינויים הצפויים בזרוע המסחרית, שלאט לאט נפרדת ממנועי הבערה.

ה-טאונסטאר הוא אמנם תאום של רנו קנגו אבל הוא מוצר מזוהה לגמרי עם תוצרת יפן. "ניסאן שמה עליו את החתימה שלה, עם חיתוך קדמי משלה, גריל שונה ולוגו הבית", הסביר אלכסנדרו לונגו, מנהל טווח חטיבת המסחריות של ניסאן. במיוחד, "השבכה מזכירה את הקרוסאובר החשמלי אריא. בידול נוסף הוא גרסת הגריל, המעוקלת מעט פנימה במהדורה החשמלית. יתר על כן, המולטיספיייס הוא הדגם הראשון שנועד לאירופה ויאמץ את לוגו החברה המחודש, עם תאורה אחורית על הגרסאות החשמליות".

בצד המנועים, גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.3 ליטר המסוגל לספק 130 כ"ס ומומנט של 25 קג"מ מ-1,800 סל"ד, אך הגרסה עליה בונים ניסאן את מרב ההכנסות תהיה החשמלית המלאה, עם מערכת הנעה צנועה אך יעילה, המפיקה 122 כ"ס ו-26 קג"מ, בשילוב סוללה של 44 קוט"ש. זו מאפשרת לה לכסות מרחק מוצהר של 285 ק"מ,  לעומת 200 ק"מ של ה-e-NV200, קודמו בתפקיד הזה. בקרת הטעינה תזין את הסוללה ל-80% בפחות מ-45 דקות בתשתית מהירה. מבחינה שימושית, ניסאן טאונסטאר מופרד בשני "גדלים": בסיס הגלגלים הקצר, המכונה L1, באורך של 4.49 מטר וגובה של 1.81; הגדול ביותר, L2, אורכו 4.91 מ' ורוחבו 1.84 מ'. גרסת הקומבי, המוקדשת למשפחה, פוערת שטח נשיאה אחורי בנפח 775 ליטר ויכולה להכיל חבילות באורך של עד 2.7 מטר על ידי קיפול כל שורות המושבים (כולל זו של הנוסע מלפנים).   

המולטיספייס, המיוצר בצרפת (מובז'), מקבל מסגרת אחריות לחמש שנים וטכנולוגיות סיוע מודרניות שחסרונן בולט בכלי רכב מסחריים עם פניה למשפחות. בין היתר מצויד Side Wind Assist, המסוגלת להגן על הרכב מפני משבי רוח צדדיים, אבל גם על ידי ה-Trailer Sway Assist, השולטת בהחלקת הגלגלים כדי לתקן כל נדנוד של הנגרר. יש גם בלימת חירום אוטומטית המסוגלת לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת חניה האוטומטית ובקרת שיוט חכמה. כמו כן, כאופציה, אפשר לקבל את ה-ProPilot, מערכת נהיגה חצי אוטונומית בכבישים בינעירוניים וכן ומערכת מצלמות היקפיות לתצוגה של 360 מעלות.  תאימות עם Apple CarPlay ו-Android Auto היא סטנדרטית בכל הדגמים, בנוסף למשט טעינה אינדוקטיבי וצג ראשי 8 אינץ' לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ' אופציונלי, והרבה פתרונות אחסון.

"שוק הרכב המסחרי מרגיש את ההשפעה של הפריחה במכירות המקוונות, עקב הצורך לבצע משלוחים במרחקיפ משתנים, תחת תנאים של מגבלות ניידות: התפתחות זו חייבת להיות מלווה בפתרונות חשמול", אמר מרקו. טורו, מנכ"ל ניסאן ברומא. יתרה מכך הוא מציין, זו אסטרטגיה שצופה לעתיד: "אנחנו רוצים להגיע ל-75% ממכירות ניסאן ב-2023 עם מוצרים מחושמלים. יעד נוסף הוא להגיע ל-100% עד 2030". סביר שנראה אותו בישראל במהלך שנת 2022.