$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: סאנגיונג טורס

המותג הדרום קוריאני השברירי מעמיד יורש לא ישיר לקיירון העתיק. הכירו את טורס 4X4

ניר בן טובים  14.06.22 - 07:44
Getting your Trinity Audio player ready...

תגיות: סאנגיונג

על אף שאסאנגיונג שרויה באחד המשברים המורכבים ביותר שלה מאז הוקמה, היא עדיין מצליחה לגייס כוחות כדי לייצר כלי רכב שיחזיקו לה את הראש מעל המים. אחרי שורה של קדימונים ואיורים חשפה היום (ג') את רכב ה-4X4 החדש, סאנגיונג טורס. במידה מסוימת, זהו דור המשך של הקיירון, רכב שטח אמיתי עם שלדת סולם אשר שווק בארץ ב-2006 (במחיר של מעל 200 אלף שקל), וינסה לגשר על הפערים שבין רכבי כביש שטח (קרוסאוברים) נינוחים לעכברי הטרשים שיוצאים להרים ופסגות בסופי השבוע.  

הטורס, על פניו, הוא למעשה דגם שלא משתמש בסימני היכר שמתחברים לרכב נוכחי של סאנגיונג, אך מבחינת פרופורציות ימוקם בין הקורנדו באורך 4.45 מטר לרקסטון באורך 4.85 מטר. מוקדם יותר השנה, סאנגיונג פרסמה סט סקיצות עיצוביות של שלו והודיעה כי שמו הזמני, ה-J100 ייקרא בסופו של דבר על שמו של טורס דל פיין, פארק לאומי בדרום צ'ילה. אז אחרי המתנה לא ארוכה מדי, היצרן מציג כעת את התמונות הראשונות של טורס בפועל, אם כי שומר מידע טכני נרחב די מעורפל לעת עתה.

מהתמונות, אפשר ללמוד שמדובר ברכב שטח בעל מראה חסון, שעוצב על פי שפת העיצוב החדשה של המותג 'Powered by Toughness'. לקווי המתאר שלו יש קשתות גלגלים מחוברות היטב, חרטום גבוה עם קווים אנכיים ואופקיים רבים, פתחים גדולים ודלת אחורית אמיתית כדלת תא המטען. עם ה'גבנון' בדלת האחורית, הטורס מספק התייחסות עיצובית לגלגל הרזרבי שהיה בעבר אחד מהפיצ'רים החביבים ברכבי 4X4 קלאסיים. הגריל בחזית, מורכב משישה מוטות כפולים ולצדו תאורת LED בולטת עם אלמנטים בטכנולוגיית LED יום שעוטפים את החצי התחתון של הפנסים הקדמיים. קצת מזכיר לנו את ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש.

הפנים, שזמינות ממנו מעט מאוד תמונות, נראה די עמוס בתצוגות. מאחורי ההגה לוח מחוונים דיגיטליים, במרכז הדשבורד מסך אינפורמציה המוצב פחות או יותר בנפרד משאר סביבת העבודה, ומתחתיו מסך איתו ניתן להפעיל בין היתר את בקרת האקלים (רעיון שנגזר מרכבי לנד רובר). מהמפרטים שפורסמו בקוריאה עולה כי גודל מסך המידע והבידור הוא 12.3 אינץ' ושהמסך למטה הוא בגודל של 8 אינץ'. נפח תא המטען 703 ליטר ואם תקפלו את המושב האחורי, תוכלו לשאת אתכם 1,662 ל'.

הטורס יהיה זמין בדרום קוריאה עם מנוע בנזין T-GDI שמוצמד לתיבת שישה הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית והנעה כפולה עם בורר שטח ומספר מצבי כיול המשפיעים על אחיזה ומשיכה. חסרים לנו נתונים אודות הספקים, למרות שאנו מעריכים, כרגע שזה יהיה ה-1.5 ל' טורבו המוכר של סאנגיונג לו 170 כ"ס, יחד עם מנועי דיזל מסורתיים שהם עושים בהם שימוש נרחב. ייתכן שייקחו את מנוע ה-2.2 ל' של הרקסטון עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ, אם כי במקרה שלו החיבור הוא לתיבת הילוכים מודרנית יותר עם 8-מהירויות. גרסאות היברידיות וכדומה אינן על הפרק בטווח המיידי. גרסה חשמלית אולי תצטרף אליו בסוף 2023.

בשורה מעניינת נוספת, עשויה להיות טמונה במחיר. לפי הדיווחים בדרום קוריאה, דגם הכניסה של הטורס בסאול נמכר תמורת קצת פחות מ-20 אלף יורו (מומר לפי המטבע שלהם). וזה, בהחלט עשוי לתת לו כרטיס כניסה נוח יחסית לאירופה ואולי גם אלינו, מתישהו בשנה הבאה.