$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"כניסת אובר לא תפגע בנהגי מוניות בישראל"

יוני גרייפמן, מנכ"ל אובר ישראל, בטוח. לדבריו הוא הופתע מהתנהלות משרד התחבורה בעניין: "דווקא בסטרטאפ ניישן שמים לחדשנות מקלות בגלגלים"

יואל שורץ  16.06.16 - 10:38

בכנס לכלכלה שיתופית של TheMarker שנערך היום (שלישי) במרכז "נא לגעת ביפו" אמר יוני גרייפמן, מנכ"ל אובר ישראל כי הופתע לרעה מהאופן בו משרד התחבורה התייחס לתחבורה השיתופית. "באנו לישראל כי זה מקום שאנו רוצים לפעול בו, החזון הוא שבכל מקום נספק תחבורה זמינה. הייתה לנו המחשבה שהסטרטאפ ניישן, מדינה שמעלה את החדשנות על נס, זה מקום שייקל עלינו לפעול בו, ומבחינה הזו אני חייב לומר שהופתענו לרעה".

דבריו נאמרו בין היתר גם בהתייחסות לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, שנאמרו באותו הכנס. לדברי יצחקי התחבורה הציבורית בישראל הוזנחה במשך שנים. "לא כך המצב כיום," אמר. "כאשר תקציב הסובסידיה לתחבורה ציבורית מגיע ללמעלה מ-5 מיליארד שקל. כשנשב כאן בעוד 10 שנים בכנס TheMarker - נראה שרוב הקהל יגיע אליו בתחבורה ציבורית".

לדברי יצחקי יש 3 סוגים של תחבורה שיתופית: 1. טרמפ פשוט. 2. נסיעה של שניים שנוסעים לאותו המקום ומשתתפים בהוצאות הדלק. 3. גביית שכר עבור הנסיעה, כמו באובר. "את השיטה השלישית אנו לא מקבלים במצב הענף כיום - לא נכניס גורמי הסעה ללא פיקוח." אמר יצחקי. "אנו בעד כניסת טכנולוגיות חדשות, אבל רק כשנכון לעשות כך. כעת החסרונות גבוהים מהיתרונות וגם באיחוד האירופי עדיין לא יודעים איך לאכול את הדבר הזה של נסיעות משותפות בשכר".

בפנל תחבורה שיתופית שנערך בכנס אמר גרייפמן: "בשנתיים שאנו כאן נפגשנו עם משרד האוצר, משרד התחבורה וכל גורם רלוונטי. אני חייב לומר שכיום כולם יודעים שאפשר לפקח על המודל של תחבורה שיתופית, בניגוד למה שטוענים במשרד התחבורה. הרי כל נהג הוא מזוהה ומדורג באפליקציה, וזה בשעה שבמשרד התחבורה יש 3 מפקחים על 20,000 מוניות, כפי שכתב על זה מבקר המדינה".

עוד אמר גרייפמן: "אני חייב לומר כי הרוב הגורף של האנשים האחראים במשרדי הממשלה תומך ברעיון התחבורה השיתופית, אפילו רשות המסים אומרים שהם לא יהיו חסם. אדרבה, מבחינה מיסוי הרי כל נסיעה מתועדת ואין כאן אפשרות להעלים הכנסות. אם כמות הנהגים והנסיעות באמצעות אובר תגדל, ובכלל התחבורה השיתופית תתרחב, גם הנהגים ירוויחו מכך וגם הנוסעים".