$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קוואסאקי KLX250S במבחן

הדו שימושי החדש מתאים לרוכבים ללא יומרות כביש או שטח

אביעד אברהמי, פול גז  25.10.16 - 15:18

תגיות: עולם הרכב

•יתרונות: מחיר, יכולת עירונית, יכולת התגלגלות בשטח
חסרונות: מנוע חלש, נסיעה בינעירונית, נפח מיכל דלק וטווח נסיעה
שורה תחתונה: דו"ש עירוני פשוט שייתן את הערך המוסף של רכיבת שטח קלה, לרוכבים ללא יומרות כביש או שטח
מחיר: 29,985 ש"ח (לפני אגרות רישוי)
מתחרים: הונדה CRF250L
נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 21.5 כ"ס, קירור נוזל, 6 הילוכים, מזלג הפוך 43 מ"מ מהלך 280 מ"מ, בולם אחורי עם לינקים מהלך 285 מ"מ, דיסקים 250 ו-240 מ"מ, גובה מושב 890 מ"מ, משקל מלא 138 ק"ג, מיכל דלק 7.7 ל', צמיגים 80/100-21, 100/100-18

ה-KLX250 הוא שם מפואר של קוואסאקי. בשנות ה-90 היה זה אופנוע דו-שימושי קרבי, שהציע יכולות שטח מצוינות בזכות ממדים צרים, אתלטיות, מנוע חזק ומתלים טובים. אבל השנים עברו, העולם התקדם, וגם ה-KLX, או ה'קלאקס' כפי שכונה על-ידי המעריצים, עבר מן העולם ופינה את מקומו לאופנועים מודרניים יותר.

בשנת 2008 החזירו בקוואסאקי את ה-KLX250S לייצור, אבל בגישה קצת שונה, מתונה יותר, מתאימה לתקנות זיהום האוויר והרעש שסוגרות על עולם האופנועים. הבסיס המכאני דומה למדי – אותה שלדה ואותו מנוע צילינדר יחיד מקורר נוזל, רק שהפעם הוא מוזרק דלק ומוגבל בהספקו. הסיבה היא שהקלאקס נועד לשמש כדו-שימושי רך למתחילים ולא אופנוע קרבי לשטח. לשם כך הבולמים שונמכו, על אף שמלפנים יש מזלג הפוך בריא למדי, הותקנו אביזרי כביש, והקלאקס קיבל עיצוב מודרני יותר.

הייעוד של ה-KLX250S הוא לשמש כדו-שימושי רך למתחילים. כאלו שרוב נסיעות הכביש שלהם כוללים לא יותר מנסיעות עירוניות, ושדרישות השטח שלהם לא גבוהות, שכן בשביל רכיבה שכזו יש כיום שפע של אופנועי אנדורו מקצועיים בכל נפח שתרצו.

המנוע גמיש וחזק למדי בתחום הנמוך והבינוני, אבל המעבר לגרסת ה-S המוזרקת חנקה אותו בסל"ד הגבוה. ההספק המקסימלי עומד על 22 כ"ס צנועים. לעיר זה מצוין, וגם לשטח זה מספיק כל עוד לא מדובר בשטח טכני אינטנסיבי, אבל בנסיעות בינעירוניות מגלים שהוא נחנק מהר מדי. כמה מהר? 120 קמ"ש היא המהירות המקסימלית שהצלחנו לסחוט מהצרצר הקטן. לנסיעה בינעירונית זה פשוט לא מספיק. אז אחרי שניסינו, ירדנו מבינעירוני.

ברכיבה עירונית ה-KLX דווקא מצטיין. המנוע כאמור מספק את כל מה שצריך לרכיבה אורבנית, כולל תאוצות מהירות או עקיפות מזדמנות. המתלים ארוכי המהלך והגלגלים הגדולים סופגים את כל תחלואי האספלט העירוני, וזווית הצידוד של הכידון בשילוב העובדה שאופנוע דו-שימושי גבוה יותר מכל התנועה, הופכים את הקלאקס לחולץ פקקים מקצועי.

שלא תטעו, הוא לא גבוה כמו אופנוע שטח, וכל רוכב ממוצע יגיע לקרקע בבטחה עם 2 רגליים, אבל תנוחת הרכיבה הזקופה של אופנוע שטח היא בהחלט יתרון כשמדובר בתנועה אורבנית.

אז לעיר הוא מצוין, אבל איך הוא בשטח? ובכן, התשובה תלויה במה שאתם מחפשים. אם אתם רוצים אופנוע שטח מקצועי לאתגרי עבירות ומהירות בשטח – תמשיכו הלאה לאופנועים אחרים. ה-KLX מאפשר רכיבת שטח רגועה, ואפילו יותר, כולל אתגרי עבירות מזדמנים.

המנוע החלש, שברכיבה בינעירונית התגלה כחיסרון גדול, מתגלה ברכיבת שטח כיתרון. 22 כ"ס הם יותר ממספיקים לרכיבת שטח, אפילו מהירה, כל עוד לא מדובר ברכיבה תחרותית. כך שלטיולים המשלבים אתגרים מזדמנים הוא בהחלט יעיל. תגובת המצערת טובה, אבל המנוע הזה לא זריז, ובהשוואה לאופנועי שטח מקצועיים נחשב גם עצל. שוב, כל עוד לא מדובר ברכיבה אגרסיבית, זה בהחלט יתרון, כך שהקלאקס המודרני עומד בציפיות שלנו.

בשטח מגלים שהמשקל הקל יחסית של ה-KLX בכביש, מרגיש כאן קצת יותר כבד. גם הבולמים לא ברמה של אופנועים מקצועיים מחד, אולם מאידך – יחד עם הגלגלים במידות שטח הם מאפשרים הרבה מאוד. עליות דרדרת, אבנים וסלעים, דילוג מעל בולי עצים, וכמובן רכיבת שבילים וסינגלים. את כל אלו הם בולעים היטב, כך שבשורה התחתונה ה-KLX250S יכול בהחלט לשמש ככלי לטיילי שטח או לרוכבים ללא יומרות שטח ספורטיביות.

ה-KLX250S אינו כלי תחבורה רב-תכליתי. זהו כלי תחבורה עירוני מובהק, שנותן את הערך המוסף של רכיבת שטח קלה עד בינונית. במחיר של 30 אלף ש"ח – הדו"ש 250 סמ"ק הזול בישראל – ה-KLX עשוי להיות תחליף לקטנוע עירוני. מי שירכוש אותו כתחליף לקטנוע ייאלץ לוותר על הנוחות והפינוק שקטנוע מציע, כמו מושב רחב ומפנק, תא אחסון גדול מתחת למושב וגיר אוטומטי רציף, אבל הוא יקבל בתמורה יכולות שטח אמיתיות, גם אם מוגבלות, והוא עשוי לגלות עולם שיקסום לו. האופנוע הזה הוא שער מעבר מעולם הקטנועים לעולם השטח, והוא עושה את זה היטב, ובזול.


http://fullgaz.co.il/