$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרחף על הכביש: נהיגה ראשונה בסיטרואן C5 איירקרוס

בועז וכפיר יצאו לבחון על כבישי ישראל את מגהץ האספלט החדש של דוד לובינסקי, ה-סי 5 איירקרוס לו מערכת מתלים מתקדמת. המחירים החל ב-149 אלף שקלים

ניר בן טובים  04.06.19 - 18:01

תגיות: סיטרואן

סטילס: רונן טופלבג

וולוג: כפיר כשריאן ו-בועז קורפל

נכס אסטרטגי של מותג הרכב הצרפתי סיטרואן עורך השבוע את הבכורה שלו בישראל. היבואנית דוד לובינסקי הזניקה את הקרוסאובר המשפחתי החדש סיטרואן C5 איירקרוס המשקף את שיא הטכנולוגיה של החברה, ולראשונה גם משיק לצד קקטוס המחודש את מערכת המתלים המתקדמת שתוכננה להציב רף גבוה מאוד של נוחות נסיעה.   

C5 איירקרוס מבוסס על פלטפורמה מודולארית אותה אנו מכירים מסדרות רבות של הקונצרן הצרפתי. הוא מתייצב על הכביש עם מידות מרווחות ועיצוב סיטרואני טיפוסי עם קורת תאורה קדמית צרה ויחידות אחוריות בסגנון משולב של ג'יפוני המותג; אורכו מקצה לקצה 4.5 מ', רוחבו 1.84 מ' ובסיס הגלגלים שלו הוא 2.73 מ'. בשורה השניה שלו תוכלו למצוא 3 מושבים נפרדים בסגנון מיניוואן קלאסי ומאחוריהם נפח תא מטען של 580 ל' אותו ניתן להרחיב עם קיפול השורה ליותר מ-1,600 ל'.

הרכב ישווק בצמד רמות מפרט: FEEL ו-SHINE PK. הוא כולל ברמת הכניסה מצלמת חניה וירטואלית עם מבט על, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל עוקבים פניה, קיט תאורה חיצוני מיוחד עם לד מתחת למראות, מערכת מדיה עם תמיכה באפל קאר פליי ועוד. הדגם הבכיר מוסיף על אלה גם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', גג שמש פנורמי, חישוקי 19 אינץ', מערכת כניסה וחניה אוטומטית, מצלמת חניה קדמית, הנעה ללא מפתח, פתיחת דלת תא המטען בהנפת הרגל ועוד. כל הדגמים מגיעים עם קרוב לתריסר מערכות בטיחות, בהן בקרת בלימה אוטומטית, בקרת סטיה מנתיב, מערכת לניטור מרחק מלפנים, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד.

מערכת המתלים החדישה של סיטרואן מבוססת חלקית על פטנט שהוצג בשנות ה-90 לטובת מכונית הראלי של החברה שהזדקקה לבולמים מתקדמים כדי להתמודד עם האתגרים הקשים הרחק מהכביש הסלול. לא מדובר במערכת מורכבת או מסובכת עם אלקטרוניקה מתחכמת, אלא על שיכוך פרוגרסיבי-הידרואלי בשם PHC שנעזר בצמד איזורי שיכוך נוספים שנמצאים בתוך הבולם ומציעים פעולה מדורגת של פתיחה וסגירה – ובכך מקטינים את הזעזועים. הפעולה הפרוגרסיבית מבטלת את הטלטלות שלעתים מורגשות במעבר על בורות אגרסיבים ומנגד, מעבר על סלילה מחורצת שקעים קטנים ואלימים משוככת לחלוטין לדברי סיטרואן. לאיירקרוס גם מרווח גחון יעיל של 23 סנטימטרים.

מבחינת מנועים מגייס סי 5 איירקרוס מנועי דיזל ו-בנזין; גרסת הבסיס שלו מצוידת ב-1.5 ל' טורבו דיזל בהספק מרבי של 130 כ"ס ומעליו מנוע טורבו בנזין 1.6 ל' בהספק מרבי של 180 כ"ס. שני המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות יפנית. מנוע הדיזל לו 30.6 קג" מ-1,750 סל"ד מאיץ ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות ולו צריכת דלק ממוצעת של 24 ק"מ לליטר. מנוע הבנזין (25.5 קג"מ מ-1,650 סל"ד) מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 17.5 ק"מ לליטר. 

המחירים בישראל:

דגם דיזל 130 כ"ס במפרט FEEL תמורת  149 אלף שקלים

דגם דיזל 130 כ"ס במפרט SHINE PK תמורת  175 אלף שקלים

דגם בנזין 180 כ"ס  במפרט FEEL תמורת  160 אלף שקלים

דגם בנזין 180 כ"ס במפרט SHINE PK תמורת 180 אלף שקלים.  

 

לרכב מסגרת אחריות של 5 שנים או 120 אלף קילומטרים.