שברולט טריילבלייזר במבחן ארוך טווח: סיכום ביניים

ה-SUV הקומפקטי משרת אותנו זה מספר חודשים, לרוב בהצלחה. מה טוב, מה פחות ומה היינו רוצים לשנות

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  02.06.21 - 14:43
(צילומים: זאב אלנבוגן)
(צילומים: זאב אלנבוגן)

תגיות: שברולט

תחילת כתבה

תחילת מבחן: 9 בפברואר
ק"מ במבחן: 6000 ק"מ
תקלות: 0
צריכת דלק ממוצעת במבחן: 1ל'/11.5 ק"מ
גרסת המבחן: אקטיב 4X4 (הגבוהה בהיצע)
מחיר דגם המבחן: 174,000 ש"ח

ימים של שלג
את חודש פברואר נזכור בעיקר בגלל הקורונה, אבל גם בזכות כמה סערות חורפיות שצבעו את רמת הגולן בצבעים לבנים שלא היו מביישים את האלפים השוויצרים. אולי קצת נסחפתי אבל ללא ספק אין לנו במה להתבייש במראות הקסומים של רמת הגולן ובליבה מאגר בנטל המוקף בשלג טרי ואוויר צח. המסע בכיוון צפון התחיל מוקדם בבוקר; שלושה ילדים, תא מטען עמוס בציוד חם, אוכל וגם גזר קטן לאיש השלג שעתיד להיבנות. דלת תא המטען החשמלית של הטריילבלייזר נפתחת בכמה גבהים לטובת שימושיות משתנה, ניתן לפתוח ולסגור אותה מדלת הנהג בקלות, עובדה שחוסכת את הצורך לצאת מהמכונית לא פעם. 716 הליטרים (תקינה SAE, הנפח נמדד עד גובה התקרה ולא החלון) מתמלאים מהר מאוד ופתח הטעינה מאפשר סידור נוח וגישה נוחה לכל הציוד.

המראה הקובייתי של הטריילבלייזר מרשים מאוד, הוא מושך לא מעט מבטים מהסביבה ולא מעט סקרנים ששואלים באיזה דגם מדובר. בנימה אישית אני מוכרח לומר שבעיניי מדובר באחד הקרוסאוברים היפים בקטגוריה. בשברולט הצליחו לשוות למכונית הקטנה במשפחת הקרוסאוברים שלה פרופורציות של מכונית גדולה יותר עם עיצוב מאוד תזזיתי ואגרסיבי עם קווים שנשברים, גריל כפול בחזית ופנסים צרים, צביעה דו גוונית בשחור ברונזה בדגם המבחן, כנפון אחורי נאה, חתימת אור מובחנת לפנסים האחוריים ולהשלמת האווירה והמראה הקשוח צמיגי הנקוק Dynapro AT2  בגודל 17 אינצ' (אול טריין לייט). מרבית האלמנטים נשאבים מהאח הגדול הבלייזר שבכלל שואב אלמנטים ממכונית השרירים של שברולט, הקאמרו והינה לכם עיצוב שקשה להתעלם ממנו.

אך כמו בכל דבר טוב גם כאן יש כוכבית קטנה. העיצוב הקובייתי עם חלונות הבינוניים שהופכים את המכונית ליפה, אגרסיבית ומרשימה גובה מחיר בשדה הראיה כלפי חוץ ופוגע במעט בביטחון של הנהג. הבחירה של שברולט ללכת נגד כיוון הזרם ולא לייצר מכונית קופה אופנתית זוכה לשבחים בחלל הפנים שמרגיש גדול יותר ממה שהוא באמת, בעיקר במושב הנהג אבל לא רק. שורת המושבים השניה גדולה, מרווחת ושלושה ילדים ימצאו את מקומם בקלות ונוחות, גם אם אחד מהם ישב במושב בטיחות בגודל בינוני. החלונות הכהים מאוד וגג השמש הפנורמי מסננים היטב את החום שנכנס פנימה (יש לגיבוי וילון אטום) ומצליחים כמעט לפצות על העדר פתחי מיזוג האוויר ליושבי השורה השניה. קפיצת מדרגה עושה היצרן בעיצוב הפנים של המכונית, העיצוב הדינאמי שפגשנו בחוץ נכנס פנימה והוא עמוס לעייפה במפלסים, קווים נשברים ובמגוון עשיר של חומרים שלא הכרנו לפני כן בשברולט. גם איכות ההרכבה שיכולה להיות עקב אכילס במקרה של עיצוב דינמי רב מפלסים השתפר פלאים ומרגיש טוב ומוצק.

מולטימדיה
מערכת המולטימדיה כוללת את כל המידע שהנהג סטנדרטי צריך, אפילו כפתורי העברת ערוצי הרדיו/שירים ועוצמת השמע המוכמנים מאחורי גלגל ההגה מרגישים עם הזמן הגיוניים ונגישים. שיקוף הטלפון החכם בעזרת כבל מייתר כמעט לחלוטין את הצורך במערכת המולטימדיה המקורית וזאת למרות שהשיקוף לא מושלם, כמו למשל העדר אפשרות לחפש אנשי קשר בלי לגשת לטלפון אבל שליטה על אפליקציות מוסיקה והניווט, השימוש העיקרי של השיקוף עובדים בצורה טובה למדי. יחד עם זאת הגיע הזמן שמישהו בשברולט יבין שהגיע הזמן להחלפת הממשק המיושן של מחשב הדרך שנדמה כאילו נתקע בסרט שחור לבן. העידן הדיגיטלי מביא היום מסכים חכמים ואיכותיים לאין שיעור עם ממשקים מתוחכמים ושלל אפשרויות תצוגה ומרגיש ששברולט נותרה קצת מאחור.

יוצאים לדרך
לחיצה החלטית על דוושת הגז מוציאה ממנוע תלת הצילינדרים הצנוע בנפח 1341 סמ"ק צווחה אופיינית למנועי קטני נפח אבל התמורה כאן, הודות לתיבת ההילוכים האוטומטית בת 9 מהירויות מגיעה בזינוק מרשים קדימה: 155 כוחות הסוס המושגים כבר מ-1600 סל"ד מוכיחים את עצמם היטב בכל תוואי, תלול ככל שהיה, זמינות הכוח קיימת כל הזמן ובנדיבות. לחיצה על כפתור מצב הספורט משפרת במעט את תגובתיות התיבה וזריזותה על חשבון צריכת דלק אבל בכנות אין בו באמת צורך, שילוב עבודת התיבה/מנוע מוכיחים את עצמם בכל מצב. בניגוד לגרסאות ההנעה הקדמית זאת הכפולה כוילה בצורה נוקשה יותר ואת ההיגיון לכך הבנתי כשנכנסתי לשטח (פירוט בהמשך).

היתרונות באים ליידי ביטוי בהתנהגות ספורטיבית והיגוי מדויק באופן יחסי לקרוסאובר גבוה כשלצד זה נוחות הנסיעה העירונית נפגעת מעט בעיקר בזמן כניסה בבורות וטיפוס על פסי האטה במהירות עירונית פלוס ויכולה במקרים חריגים להיות מלווה בחבטה לא נעימה בתא הנוסעים, כל עוד תעברו את פס האטה במהירות חוקית מינוס לא צפויות דרמות מיותרות בתא הנוסעים.

אחת המטרות בנסיעה עמוסה צפונה הייתה לנסות ולהשיג את צריכת הדלק הטובה ביותר שאפשר במהירות שיוט בסוג טיול שכזה. למרות העדר בקרת שיוט אדפטיבית שלא מגיעה ארצה בכל רמות הגימור כהחלטה לא מובנת של היצרן ולא של היבואן יש לציין, צריכת הדלק שהושגה בתום הנסיעה כולל הטיפוס לרמת הגולן התכנסה סביב 12.3 ק"מ לכל ליטר דלק.

במהירות שיוט כביש 6 המכונית מרגישה נעימה, שקטה ומצליחה לשמור על תא נוסעים מבודד ונעים למדי, בין השאר הודות לצמיגים בשרניים בחתך 255/60R17 ולמרות צמיגי החצי שטח שמשפרים את האחיזה בדרכים קשוחות אך נוטים "לשרוק" על האספלט. (ניתן להחליף אותם בעתיד לצמיגי כביש רגילים). עוד נקודה שעוזרת לשקט בתא הנוסעים הם שלושה פתחי טעינה שונים בשורת המושבים השניה המאפשרים לכל נוסע אספקת חשמל קבוע למשתיק הקול שלו (ע"ע טאבלט) כולל שקע רגיל המאפשר לחבר צרכני חשמל ביתיים כמו מחשב נייד למשל.

יורדים לשטח
כביש 99, מתחיל הטיפוס בכיוון מסעדה, בשוליים נעצרות עשרות מכוניות ונהגים המבקשים לצלם את ערפלי הבוקר המכסים את העמק, מעלינו שמים כחולים וככל שמטפסים רמת הגולן מתחילה להיחשף במלוא הדרה הלבן. מנופי העברת הילוכים היו הופכים את העלייה הזאת ליותר נעימה ומהנה לנהיגה אבל בשברולט לא חושבים כמוני. שולי הכביש עמוסים לעייפה ברכבים וחוסמים את הדרך, פיקניקים במרחק 20 ס"מ משולי הכביש הם עניין שבשגרה ואני מחפש, כמו כולם, מקום מבודד ושקט וכאן אני מחליט לאתגר את יתרונות השטח (היחסיים) של גרסת האקטיב.

למעט ההנעה הכפולה וצמיגי השטח, גרסת האקטיב נהנית ממרווח גחון של 20.3 ס"מ (19.1 בסטנדרט). משמאלי אני מבחין בסקודה אוקטביה "שטח" (גרסת ליסינג) מנסה לעבור מעבר בקר חלקלק המוביל לשדה לבן ובתוכו שביל מלא בוץ מהפשרת השלגים, מושלם. אחרי כמה ניסיונות הסקודה מוותרת ומפנה לי את הדרך. מרבית דגמי ההנעה הכפולה היום נועדו בעיקר למטרות יציבות/בטיחות וביצועים בכביש, בשברולט שרוחשים כבוד לגרסת השטח הנוסטלגית של הטריילבלייזר יעדו את גרסת ההנעה הכפולה של המכונית המודרנית למשימה אחת ברורה, שטח ועבירות. את ההנעה הכפולה אפשר כמובן לנצל גם בנסיעה על אספלט אבל הבחירה היא שלכם בלבד (ולא אוטומטית) ומתבצעת בלחיצת כפתור. רגע לפני שאני פורץ דרך בשלג אספר שההבדלים בצריכת הדלק בנסיעה מנהלתית בין ההנעה הכפולה לבין ההנעה קידמית הם 1.5 ק"מ לליטר בקירוב.

רגוע, יחסית

לחיצה על כפתור מעל ידית ההילוכים משנה את מצב הנהיגה להנעה כפולה, בלוח המחוונים מנורה צנועה בלי יותר מידי דרמות וגרפיקה מסמנת לי שההנעה הכפולה הופעלה. אני מביט מסביב, מעביר את התיבה למצב L המאפשר לי ע"י כפתור קטן בידית ההילוכים לשלוט בתיבה ולשמור על הילוך נמוך ומומנט גבוה, מוודא שיש כמה כלי שטח קשוחים בסביבה שיוכלו לחלץ אותי לאחור במידת הצורך. השביל מוצף בתערובת בוץ ושלג שהופשר אבל המראה של השדה הלבן והבתולי מפקס אותי להמשיך, במכונית שקט מוחלט ודריכות שיא (עוד דרך להשיג שקט מסתבר). במקרים כאלה הנסיעה חייבת להתבצע על ציר פתוח ושביל מוכרז שמאפשר לראות בצורה ברורה כל מכשול על פני השטח, כל ניסיון לנסוע על שכבת השלג מפתה אבל טומנת בחובה אין ספור מלכודות המסתתרות מתחת לפני השטח הצחור.

אני יכול לשמוע את הקרח משתפשף בגחון המכונית, מתחת הצמיגים יחד עם ההנעה הכפולה ובקרת המשיכה עובדים בהרמוניה מושלמת ומוצאים כל הזמן אחיזה ומאפשרים לי להמשיך ללא חשש קדימה, במקרה הזה אני שמח על המתלים הנוקשים שפגשתי בעיר השואפים לייצר אחיזה כל הזמן. אחרי כמה מאות מטרים של זחילה אנחנו מוצאים את עצמינו מוקפים בשלג בתולי הרחק מההמון, מקום מושלם לשלוף את הגזר לאיש השלג "שייוולד" שעה אחרי. (בכתבה הבאה נאתגר את הרכב בשטח מסוג אחר).

 


קצר וקולע, נקודות חיוביות:
מערכת התראת התנגשות מתריעה היטב ובאסרטיביות
מזגן עוצמתי ומקפיא גם בימים חמים מאוד
התנעה מרחוק כולל מזגן
אפשרות לצימוד במקביל של שני מכשירים חכמים
הנדסת אנוש טובה
חימום למושבים הקדמיים
בקרת זינוק בעליה
הנמכת המזגן עם כניסת או יציאת שיחת טלפון
אור גבוה אוטומט
הוספת אפשרות ביטול מערכת עצור וסע (לא היה קיים בדגמים קודמים)

קצר וקולע, נקודות לשיפור:
אין תאורת לד מלאה גם בגרסה היקרה
אין בקרת שיוט אדפטיבית
אזור טמפרטורה בודד ולא מפוצל לשני אזורים
אין איתות במראות
אין "אוטו הולד"