$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסוואגן קאדי 2022 - שיפור בתנאי השירות

זה עשוי להיות הדור האחרון של הקאדי כפי שלמדנו להכיר אותו. אבל זה לא אומר שפולקסווגן עיגלו את הפינות. נהפוך הוא. נהיגה ראשונה

בועז קורפל
בועז קורפל  03.03.22 - 15:12
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: פולקסווגן

מה קרה לכל הטנדרונים של תאגיד פולקסוואגן שאינם מתהדרים בלוגו של היצרן הגרמני? היו כאן פעם דגמים של סקודה שנקראו פורמן וגם רומסטר, ואפילו סיאט מכרו איזה טנדרון על בסיס פיאט פיורינו וגם היה להם דגם היסטורי וותיק יותר שנקרא סיאט טראקו (נשמע לכם מוכר?) אבל זהו, די, זה נגמר וחלף מן העולם כי פולקסוואגן החליטו להשאיר לעצמם את המחלקה המסחרית למרות שלאחרונה נחתמה ברית חדשה עם פורד.

אין ספק כי עמוד התווך המוכר והמפורסם ביותר של המחלקה המסחרית הוא הטרנספורטר, המיניבוס שזכה לתהילה עוד בשנות ה-60 של המאה הקודמת כאשר הפך לרכב פנאי משפחתי ואומץ על ידי קהילות עצומות בעולם החל בשוחרי השלום ילדי הפרחים שקיבלו את הכינוי “היפים” והם צבעו את המכוניות בגרפיטי חופשי והפכו אותן למשהו מיוחד. גם קהילת הגולשים אימצה בחום את המיניבוס האגדי שידע מהפכים ושינויים ובקרוב נראה אותו (אולי גם אצלנו) בגרסה חשמלית מלאה ומודרנית שנקראת I.D BUZZ.

אבל לא התכנסנו כאן להאדיר את סיפורו של הטרנספורטר לדורותיו שבהחלט ראוי למעמד מכובד משלו, אלא לסכם את מבחן הדרך של האח הקטן שלו שנקרא פולקסוואגן קאדי. אם הטרנספורטר הוא דגם שהמציא את עצמו לאורך עשרות שנים ושלל גרסאות עבודה, פנאי, פרימיום ואפילו גרסאות צבאיות הרי שהקאדי שנולד ב-1979 על בסיס הפולקסוואגן גולף המופלאה, סיפק אפשרות לנהוג ברכב קומפקטי רב משימתי לבעלי מקצוע כמענה למתחרים אחרים מאירופה וממזרח אסיה בהתבסס על השם הטוב של הגולף למרות שהיו שנים בהן המכונית התכווצה ובמקום להיבנות על הפלטפורמה של הגולף היא נבנתה על הפלטפורמה של הפולקסוואגן פולו. גם הדור החדש ממשיך את אותה מסורת והקאדי המגודל שהגיע אלינו למבחן מבוסס על הגולף החדשה ומעניין לדעת מה יקרה כאשר הגולף תפרוש מהעולם, האם גם הקאדי תהיה חשמלית על בסיס אחד הדגמים של משפחת ה-I.D החשמלית?

קסם ה-MQB
שילוש האותיות החזק ביותר בפולקסוואגן הוא בעצם הנוסחה שעליה בנויים רוב הדגמים. זאת הפלטפורמה והשלדה הכי גנרית בעולם הרכב שחוצה גבולות למותגים אחרים לרבות מקרים נקודתיים בדגמי בפרימיום של היצרן הגרמני וכמובן שגם במקרה הזה של הדור החמישי של הקאדי שבנוי על אותה פלטפורמה שיש לה תרומה אדירה לתעשיית הרכב לאחר שפולקסוואגן לימדה את כל שאר היצרנים שלא צריך להמציא שלדה/פלטפורמה לכל משפחה ואפשר לעבוד על בסיס מודולרי. כשם שהקסם הזה עובד בעשרות דגמים אחרים הוא עובד גם כאן והחיבור עם מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת ההילוכים האוטומאטית כפולת המצמדים הופך את חוויית הנהיגה והנסיעה בקאדי לפחות מסחרית ויותר פרטית כולל צריכת דלק מצוינת שהתייצבה על 17.5 ק”מ לליטר למרות שבנסיעות בכבישים הפתוחים הנתון הראה לרגעים גם נתונים שחצו את ה-20 ק”מ לליטר אך יש לציין קטגורית כי בכל הנסיעות המכונית לא הייתה עמוסה בכלל וברוב המקרים היה בה נהג בלבד ולכן סביר להניח כי תחת עומס הנתונים יהיו שונים.

היצרנים הצרפתים שולטים בשוק הישראלי וקובעים כאן את הטון בזכות פרקטיות, מנועי דיזל ומחיר תחרותי. לאחרונה נוסף שחקן גרמני/צרפתי מבית אופל ויש גם את פיאט וטויוטה ובקרוב אנחנו עשויים לראות כאן את הפורד טורנאו בגלגול חדש (שת”פ עם פולקסוואגן) אבל בתוך כול הנוף המסחרי הזה, לקאדי יש הילה שונה ויש לה מחיר, תרתי משמע. הקאדי החדש חוזר אלינו אחרי תקופה ארוכה שבה גם הוא סבל מאותן הבעיות של תעשיית הרכב. “שים לב למרחק שמכונית ההדגמות שלנו עברה” אמר לי הנציג שמסר לי את המכונית בתשובה לשאלה “כמה עניין וסקרנות היא יוצרת בקרב הלקוחות?” הנתון היה 14,000 ק”מ בפרק זמן של חודשים בודדים. לא משהו שנראה עליה או הורגש על ידי מנוע הדיזל ותיבת ההילוכים, אבל יש לקאדי יתרון מובהק על המתחרים בקטגוריה וזה נמצא בנתונים הטכניים שלו שהופכים אותו לאטרקטיבי כרכב נגיש לנכים או כרכב ל-7 נוסעים וכמובן, רכב עבודה עם תא מטען באורך 1.452 מטרים (מדידה מהשורה השנייה של המושבים שניתנים לפירוק) ורוחב תא מטען של 1.185 מטרים וגובה פנימי של 1.211 מטרים.

מודולריות ואבזור
על מנת להישאר רלוונטי בפלח השוק הזה של ה”טנדרונים” היצרנים חייבים לספק פתרונות מודולריים יעילים ומגניבים שידברו לליבם של הלקוחות והקאדי כאמור מספק את זה בסגנון שלו עם אפשרות לשניים/חמישה/שבעה נוסעים (סוספת מחיר לשני מושבים בשורה שלישית) עם דלתות הזזה מכאניות ודלת אחורית גדולה ומרובעת שעברה עיצוב מחדש. על רצפת תא המטען יש אפשרויות של טבעות עגינה וקשירה ואם אתם מאלה שצריכים לגרור ציוד, הקאדי יאפשר זאת עד משקל 750 ק”ג לעגלה ללא בלמים ועד משקל טון וחצי לעגלה עם בלמים. בתחום הרעיונות המגניבים בתוך המכונית, הקאדי לא ממש נמצא בחזית ובעיקר מול הגרסאות האלה של פיג’ו וסיטרואן ולאחרונה גם של אופל שמציעות שלל אפשרויות אחסון בכל מקום אפשרי. בקאדי בולט לטובה האזור שמעל לקונסולה הראשית אבל פרט אליו שאר אזורי האחסון לרבות בדלתות אינם מספקים אבל בגב שני המושבים הקדמיים תמצאו שולחנות פלסטיק מתקפלים כשירות לנוסעים מאחור אבל גם הם נטולי רעיונות שיבטיחו שהקפה לא יישפך והשקית של החטיפים לא תתפזר (חבל שלא הלכו להתייעץ עם החברים מסקודה).

תא הנהג של הקאדי נותר אפור ופלסטי כתמיד למרות שהחומרים ממנו הוא עשוי טובים ואיכותיים מבעבר. הקונסולה הראשית קיבלה מראה בעיצוב מודרני ובמרכזה מוטמע מסך מולטימדיה צבעוני בגודל 8 אינץ ורבע עם קישוריות לכל סוגי הטלפונים שפועל בצורה יעילה ומהירה אלא שנדרשים תרגול והתנסות להשגת בקיאות בתפעול שלו ובמיוחד המעבר בינו לבין מערכת הקישור המקומית שמציעה את האפליקציות השימושיות כמו Waze ואחרות לאלה שלא רוצים להתעסק עם שיקופי טלפונים.

ועדיין, ניכרת ההתקדמות הטכנולוגית במכונית שנקראת מקסי לייף עם מערכת בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת לשני אזורים ופתחי אוורור לאחור, מערכת שמע מקורית טובה עם 6 רמקולים, בלם יד חשמלי והתנעה ללא מפתח. גם לוח השעונים מאפשר חוויית שימוש אחרת עם אפשרויות לבחירת תצוגה קלאסית עם שני מחוונים של מהירות וסל”ד מנוע או מסך אחר שמציג את נתוני הרכב ופעולת מערכות הבטיחות האקטיביות שקיימות במכונית ומופעלות על ידי קיצורי דרך בהגה החדש כולל בקרת שיוט ותיקוני שמירה על נתיב הנסיעה עם תצוגה של המכונית שנמצאת מלפנים בנתיב הנסיעה. אלה שאוהבים נהיגה קצת יותר דינמית יוכלו להעביר את ידית ההילוכים למצב ספורט ולתפעל את מנוע באמצעות מנופים קטנים מאחורי ההגה. בסה”כ התחושה בתא הנהג טובה ומודרנית אבל יחד עם זאת קודרת.

החלק החיצוני של הקאדי מרשים יותר מכול מה שהכרנו עד היום. עם אפשרות ל-11 גוונים שונים מנסים בפולקסוואגן להכניס באמת קצת לייף סטייל אבל תרשו לנו לנחש שלא נראה כאן עדרי קאדי בצבע ירוק זרחני או אדום בוהק אלא יותר בצבע לבן או אפור ובמקרה הקיצוני שחור מבריק אם כי צבע מטאלי מגיע עם תוספת מחיר. החרטום של המכונית עבר עיצוב מחדש והוא נראה עדכני ובליבו גם מותקן הרדאר של מערכת הבטיחות. הפנסים הקדמיים נותרו בטכנולוגיית הלוגן ולא LED וחבל על כך. חישוקי הגלגלים מגיעים במידה 17 אינץ’ בלבד ובעיצוב אחיד לבחירת היבואן אז אם אתם זקוקים לרכב לעבודה של DJ מגניב, אנחנו מניחים שהדבר הראשון שתעשו יהיה להפוך את המכונית לתכשיט נוצץ יותר.

 

חוויית נהיגה ונסיעה
מידותיו של הרכב גדולות הרבה יותר מהגולף שעל הפלטפורמה שלה הוא בנוי. עם אורך כללי של 4.8 מטרים ורוחב של 1.85 מטר ובסיס גלגלים שנושק לשלושה מטרים (2.97 לצורך הדיוק) הקאדי הוא רכב יחסית גדול ובעל נוכחות ומשקלו הבסיסי 1,805 ק”ג  כאשר במשקל עומס מלא הוא מטפס למשקל של 2,405 ק”ג. יחידת הכוח (דיזל 2.0 ליטר) מציעה הספק של 122 כוחות סוס כבר ב-2,750 סל”ד, אבל ההספק הוא לא העניין כי המומנט הוא הסיפור האמתי של המנוע הזה כי מדובר ב-32 קג”מ שמגיעים כבר ב-1,600 סל”ד והאופציה לבחור במצב ספורט מחדדת קצת יותר את הביצועים של המכונית שרחוקה מהמילה “ביצועים” כמרחק מזרח ממערב. המכונית מיועדת להסעת נוסעים ומטען, נקודה. אין בה שאר רוח ספורטיבי גם אם באמת מישהו בפולקסוואגן התכוון לזה, אבל אנחנו אומרים כול הכבוד לפחות על המחשבה. המהנדסים של הרכב התרכזו יותר בעבודת ריסון המשקל עם כיול המתלה ובולמי הזעזועים מתוך מחשבה כח המכונית תתנהג בצוה נשלטת ויציבה בכל משקל בין ריקה מנוסעים ועד לעומס מלא. אין ספק כי המנוע עומד במשימה ורק מחשבה נוגה על מותו הקרוב של מנוע הדיזל מעלה בנו הרהור לגבי העתיד אם כי ההווה עובד בסדר גמור.

אין בעיית זמינות של כוח והשידוך בין המנוע לתיבת ההילוכים שכבר הוכיח את עצמו בהמון דגמים אחים לקאדי הוא שידוך מצוין. ההיגוי טוב ואיננו עמום (למרות שהיינו שמחים לקבל גלגל הגה קטן קצת יותר) והיו פרקי זמן שבהם פשוט הרגשנו לכמה רגעים שאנחנו בכלל במכונית שונה ולא בטנדרון מסחרי. יש מקום לשיפור בבידוד הרעשים בכל ההיטים החל ברעשי הכביש ורעשי הרוח כתלות בסוג האספלט ובמהירות של 100 קמ”ש וגם קולות גרגור המנוע נשמעים בתא הנהג.

מערכות הבטיחות של הקאדי מגיעות מהמדף של היצרן הגרמני וטוב לראות שהקאדי מיישר קו עם דגמים מובילים בתחום הזה מבית הקונצרן, אבל עדיין לא מדובר בחבילה מושלמת אם כי חלק מהאלמנטים ניתנים להשלמה בתוספת מחיר. היינו מעקשים על מערכת תאורה חכמה בפנסים הקדמיים וגם על מצלמת נסיעה לאחור עם איכות גבוהה וכמובן שלא היינו מוותרים על מערכת זיהוי כלי רכב בשטחים מתים ובמקרה של רכב להסעת נוסעים גם את המערכת שמתריעה על שכחת ילדים במושבים האחוריים. למרות כל אלה, הציון של משרד התחבורה הוא 6 מתוך 8.

סיכום
פולקסוואגן קאדי היא מכונית רצינית למי שמתעקש על החוזקות והיתרונות שלה ככלי רכב מבית פולקסוואגן. ההתקדמות הטכנולוגית של עולם הרכב לא פסחה על הדור החמישי של המכונית הן בהיבטי עיצוב חיצוני ופנימי וכמובן שגם לא בתחום האבזור והשדרוג הטכנולוגי עם מערכות בטיחות וסיוע לנהג לצד מערכות נוחות עם מערכת מולטימדיה שמאפשרת תפעול של ניווט, טלפון והאזנה לתוכן שכל אחד מאיתנו אוהב.

מערכת המנוע ותיבת ההילוכים היא אחד הבאנקרים של המכונית שלא מציגה משהו חדשני ומשוגע (וחבל שאין בה את מערכת השיוט שמצמצמת את פעולת הבוכנות) אבל עם יעילות ואמינות שבאה עם חיסכון בצידה ונסיעה של 17.5 ק”מ לליטר בתנאי נסיעה נטולת עומס משקל. כוח המנוע ובעיקר זמינותו מאפשרים חוויית נסיעה טובה כאשר תא הנהג בעיצובו ובאבזור שלו גורם להרגיש לעיתים שאנחנו במכונית אחרת וזה קונספט מאוד חביב שאפשר לראות אותו אפילו בדגמים גדולים יותר מתוך מחשבה של היצרנים לגרום לנהגים מינימום הבדלים במעבר ממכונית פרטית למכונית המסחרית.

באנקר נוסף הוא כמובן המיתוג והמעמד של הקאדי שמעולם לא היה רב מכר מול ירביו הצרפתים והאיטלקים ולאחרונה גם טויוטה ואופל שחזרו למגרש המסחרי הזה, אבל אמינותו של דגם הלך לפניו והיו שהסכימו לשלם את המחיר בקופה כי הוא מעולם לא היה זול בהשוואה למתחרים שלו.

בהשוואה לדור הקודם, קל לראות כי הפולקסוואגן קאדי החדש גדל במידותיו והפך לפונקציונאלי ומאובזר ואף בטוח יותר אם כי הוא לא ממצטייני הקטגוריה בתחום אזורי אחסון הפנימיים ומשקל העמסה מרבי למרות שדווקא יכולת הגרירה שלו נכבדת מאוד עם 1,500 ק”ג. כל מי שחיכה בציפייה ארוכה למכונית הזאת יודע כנראה מדוע, וחרף המחיר לפני תוספות שמגיע ל-198,000 שקלים כאשר תוספת צבע מטאלי וחיישנים מקוריים תגרום לו לחצות את רף 200,000 שקלים בלי למצמץ, המכונית עדיין תיחשב כשחקנית חשובה ובעיקר כמי שמעניקה מענה שימושי יומיומי כרכב נגיש ופחות לבעלי מקצוע שכבר מזמן עזבו את הטנדרונים לטובת האחים הגדולים יותר בדמות רכבי פיק אפ וגם שם יש לפולקסוואגן נציג מצוין שנקרא אמרוק אבל זה שייך לסיפור אחר.

פולקסוואגן קאדי מקסי לייף 2022

אורך: 4.853 מטרים
רוחב: 1.855 מטרים
גובה: 1.800 מטרים
בסיס גלגלים: 2.970 מטרים
משקל עצמי: 1,805 ק”ג
משקל מלא: 2,450 ק”ג
כושר העמסה: 645 ק”ג

מנוע: דיזל 2.0 ליטר
הספק: 122 כ”ס ב-2,750 סל”ד
מומנט: 32 קג”מ ב-1,600 סל”ד
הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומאטית כפולת מצמדים 7 מהירויות
צריכת דלק במבחן: 17.5 ק”מ לליטר

מחיר: 198,000 שקלים
ציון בטיחות: 6