הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צ׳רי טיגו 8 פרו פלאג-אין במבחן: כמעט טוב מאוד

עוד ועוד דגמי PHEV סיניים נוחתים בישראל והפעם מתייצב למבחן הצ׳רי טיגו 8 בעל שבעת המושבים, שמציע לא מעט יתרונות ובנוסף גם מצליח להיות חסכוני - כל עוד תרצו בכך...

עמית מרצ'לי   04.05.25 - 18:42
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: עמית מרצ`לי
צילום: עמית מרצ`לי

הטיגו 8 פרו של צ׳רי נחת בישראל בשנת 2022 ועבר לאחרונה מתיחת פנים קלה, שהביאה להצטרפותה של גרסת פלאג-אין הייבריד להיצע המקומי. נתח נכבד ממכירות גרסת הבנזין הלך עד כה לשוק ציי הרכב, ציבור שלא נדרש לתת דין וחשבון על אופי נהיגתו וצריכת הדלק המתקבלת. לכן, משעשע לחשוב שדווקא הם אלה שיצטרכו מעתה לקבל לידיהם גרסה, שלפחות על-פי היצרן, יכולה לגמוע 90 ק״מ מרשימים מבלי לשרוף ליטר בנזין - אם דואגים להטעין אותה באופן תדיר.

ניסיון העבר מלמד שזה לא בהכרח מה שיקרה בשטח, אך חינוך שוק צריך להתחיל איפשהו - אז קציני רכב יקרים, הטו אוזן כי הרכב הזה צפוי להטיב מאוד עם עלויות הדלק החודשיות של החברה שלכם ועוד עם שבעה מושבים. והאם יש עוד בשורה? כן, זוהי רק ההתחלה של מבול דגמי פלאג-אין הייבריד ״נגישים״ שישטוף את כבישי ישראל.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: ההופעה החיצונית מכובדת עם שינויים קלים מגרסת הבנזין. החלל הפנימי מהדור החדש של צ׳רי נעים למראה ולשהייה, ואיכותו טובה לרוב. 
איכות נסיעה ואבזור: כיול המתלים הרך מצליח להתמודד עם מרבית השיבושים וכך גם בידוד הרעשים. רשימת האבזור ארוכה כבר מגרסת הכניסה וגם מפרט הבטיחות. 
ביצועים והתנהגות: ביצועי המנוע מעט עצלים בגלל תוספת המשקל ומותנים במצב הסוללה. היכולת הדינמית אינה מתעלה וגלגל ההגה חסר היזון חוזר.
למי מתאים: איש או אשת משפחה שצריכים מקום לכל הילדים וידעו לנצל את יכולות הסוללה. 
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-199,990 שקל (רכב המבחן 209,990 שקל)

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
ממדיו של טיגו 8 פלאג-אין דומים לגרסת הבנזין המוכרת, אורכו 4.72 מטר, רוחבו 1.86 מטר וגובהו 1.70 מטר. מרווח הגחון לעומתם, צלל מ-21 ס״מ ל-16 ס״מ ונתון המשקל קפץ ב-287 קילו לכמעט שני טון (בלי נוסעים). לשם השוואה, מידות אלה מתמקמות בין סקודה קודיאק בפסגה לבין ניסאן אקס טרייל. הקווים הכלליים מוכרים, כאשר עיקר השינוי מתמקד בחזית עם יחידות תאורה מעודכנות וצמד יציאות מפלט מאחור (לעומת ארבע בבנזין).
 
תא הנוסעים ברכב המבחן בגוון ״קפה״ ובשילוב פלסטיק דמוי עץ מעשירים את האווירה, והוא גם איכותי למגע עם רמת הרכבה טובה במרבית האזורים. במרכז התא מסך חדש בגודל ״15.6 המריץ ממשק הפעלה חדש ומוצלח בהשוואה לאלה שפגשנו בעבר. מהירות התגובה של הפקודות גבוהה והוא אינו סובל מהשתקפויות, אלא שכל תפריטי המכונית, לרבות מערכת האקלים, נשלטות דרכו בבלעדיות.

תנוחת נהיגה אידיאלית תמצאו בקלות בזכות ישיבה גבוהה וראות טובה מלפנים, והמושבים "כורסתיים" ומציעים שפע כוונונים. לסיום נציין שהראות מבעד לחלון האחורי כבר הרבה פחות מוצלחת. כניסה אל שורת המושבים השנייה חושפת מרווח טוב מאוד למשפחה, שני מבוגרים יחיו ברווחה וגם ילד קטן ישב ביניהם בלי תלונות. מרווחי הרגליים והראש טובים, וכך גם זווית הישיבה. עוד תמצאו מאחור גם פתחי יציאת מיזוג, חימום לצמד המושבים ויציאות טעינה. 

הכניסה אל שורת המושבים השלישית מסורבלת, וכצפוי הישיבה נמוכה ובסיס המושב צר מלהכיל אדם מבוגר לנסיעה ממושכת. בניגוד לגרסת הבנזין אגב, לא תמצא בשורה זאת פתחי יציאת מיזוג והעובדה שקיפול המושב והחזרתו דרשו הפעלת כוח של ממש - לא שיפרה את המצב עבור הטיגו 8.
 
נפח תא המטען הנקוב נותר ללא שינוי עם 193 ליטרים כשכל המושבים בשימוש ו-1,179 ליטרים כאשר הספסל השלישי מקופל. המפתח שמתקבל רחב, אך סף ההטענה גבוה יחסית, גלגל חלופי בולט בהיעדרו ובמקומו תמצאו ערכה לתיקון תקרים.
איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית של הטיגו 8 פלאג-אין טובה הודות לכיול מתלים רך, אשר מצליח להתמודד עם מרבית סוגי השיבושים הנפוצים, גם אם לא תמיד בצורה המרוסנת ביותר. מחוץ לעיר הנוחות נשמרת, כאשר רק שיבושים גדולים או מעברי כביש יפרו את השלווה ויובילו לנדנודים. בידוד רעשי הרוח טוב מאוד כתוצאה משימוש בשמשות כפולות מלפנים, אך רעשים מכיוון המתלים דווקא חודרים בכל המהירויות.
 
טיגו 8 PHEV מוצע בשתי רמות גימור, הראשונה NOBLE פונה בעיקר לציי הרכב וכוללת בין היתר: קיפול מראות חשמלי, חישוקי ״19, חיישני חנייה ומצלמות היקפיות, גג שמש חשמלי, מערכת שמע 8 רמקולים של SONY, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור סינטטי שחורים ותאורת אווירה. 

רמת הגימור הנבחנת, ULTIMATE, משדרגת עם דלת תא מטען חשמלית, מסילות גג, מערכת 12 רמקולים של SONY, חימום לגלגל ההגה, ריפודי עור סינטטי בצבע חום, תצוגה עילית, כוונון חשמלי למושב הנוסע, זיכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום למושבים הקדמיים ועיסוי למושב הנוסע בלבד (נשבעים לכם שזה כתוב ככה במפרט).
 
בסעיף הבטיחות רמת הגימור הראשונה מאובזרת ב-7 כריות אוויר והשנייה משדרגת עם 2 כריות אוויר נוספות. מערכות בטיחות מתקדמות יש בשפע ללא תלות ברמת הגימור הנבחרת, פעולתן חלקה לרוב, אך הן סובלות מהתרעות יתר קדחתניות ואין מנוס מלנטרל אותן בכל תחילת נסיעה. 
ביצועים והתנהגות
יחידת ההנעה עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו (143 כ״ס) יחד עם צמד מנועים חשמליים הניזונים מסוללת 18.3 קוט״ש (204 כ״ס) המגיעים להספק של 347 כ״ס ולמומנט של 52.5 קג״מ. הטיגו 8 הרגיש כבד וגמלוני כבר מהמטרים הראשונים ולראייה, למרות ההספק האסטרונומי, תאוצה ל-100 קמ״ש אורכת 9.1 שניות. אולי כדי למנוע ריקון מהיר של הסוללה, אבל ככה לא מרגישים 347 סוסים.

מערכות המכונית החכמות יעבירו את הכוח לגלגלים הקדמיים ויתעדפו נסיעה חשמלית גם במצב בו האנרגיה כמעט מרוקנת, אז תדע הסוללה לשמור לעצמה בערך 7 ק״מ עודפים. למעט במצב "ספורט", מנוע הבנזין יתעורר לחיים כגנרטור שמעביר כוח לצורך טעינת הסוללה ורק במקרים חריגים כגון טיפוס בעליות יפעל אקטיבית בהעברת כוח ישירות לגלגלים, אז גם רעשים יחדרו אל התא בטונים צורמים בניסיון לעמוד בקצב.

אופי הפעולה של המנוע החשמלי מצליח להזיז את הטיגו באופן מספק, ומאפשר לצלוח עקיפות כמעט ללא צורך בתכנון מוקדם. מנוע הבנזין כבר יתקשה יותר לעמוד בקצב ואפילו מצב הנהיגה הספורטיבי שמקשיח מעט את משקל ההגה, משמר את מצב הדברים הדי-עצל. בכביש המתעקל מרגישים מיד רכינה בולטת, אבל רמת האחיזה לא מאבדת את הראש כל כך מהר.

צ׳רי מצהירים על טווח נסיעה חשמלי של 90 ק״מ, שבתנאי אמת תורגמו לכ-70 ק״מ שימושיים מאוד כדי להתרחק מתחנות דלק ביום-יום. נתון זה אגב, עשוי להשתפר בנסיעה מחושבת יותר. גם צריכת הדלק הייתה טובה ביחס למידות המכונית עם כ-16 ק״מ לליטר (וזאת ללא טעינה נוספת בימי המבחן).
 
טיגו 8 פלאג-אין ידע לתקשר עם מטענים מהירים עד להספק 42.6 קילוואט, ובמציאות טעינה מלאה אורכת כ-45 דקות. טעינה בזרם AC כפי שסביר שתעשו בבית או במקום העבודה, תתאפשר עד להספק של 6.6 קילוואט ואורכת כ-3 שעות.
סיכום
מה היה לנו בעצם? טיגו 8 פלאג-אין מרשים למראה ועם סביבת נהג מהדור החדש של צ׳רי שמתקנת רבות מהמגרעות של דגמי העבר. איכות הנסיעה בו טובה לרוב והמרווח יספיק למשפחה הישראלית הממוצעת. גם טווח נסיעה חשמלי שמאפשר לגמוע 70 ק״מ לפי המבחן שלנו ולשמור על צריכת דלק טובה ביחס לקטגוריה נרשמים לזכותו, וכל זאת בעבור תג מחיר תחרותי יחסית.

נציין שבסתירה מוחלטת לנתונים היבשים הביצועים סבירים בלבד, הגישה אל השורה השלישית מוגבלת ועם גימיקים סיניים אופייניים תצטרכו ללמוד לחיות בשלום. ועדיין, מדובר במוצר ראוי, שעבורנו לפחות עדיף על גרסת הבנזין בכל פרמטר, ואפילו מצליח לנשוף בעורפן של ותיקות הקטגוריה ולהוות להן תחרות אמיתית.