הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו: ג'ילי EX5 במבחן – השדרוג מובטח, והטווח?

הג'יפון הקומפקטי החדש של ג'ילי יחליף את הגיאומטרי C הוותיקה והפופולרית וכבר על הנייר הוא מציג קפיצת מדרגה, חוץ מטווח הנסיעה. האם הפער כזה משמעותי? ואיך הוא כרכב משפחתי?

כפיר כשריאן ורן סגל   22.05.25 - 18:26
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום סטילס: רן סגל
צילום סטילס: רן סגל

ג'ילי היא יצרנית ענק, כמה ענק, כזו שחולשת על מותגים כמו וולוו, לוטוס ופולסטאר האירופאיות, לינק & קו וזיקר הפרימיום הסיני, LEVC (המונית הלונדונית) וכמובן מותג ג'ילי העומד בפני עצמו וכולל לא מעט דגמים, אך אלינו הגיע בסוף 2021 רק דגם אחד, הגיאומטרי C שהינו גרסה חשמלית לג'ילי אמגרנד S מונע הבנזין.

בעוד הגיאומטרי C לא יוצר מראש כרכב חשמלי וגם לא נבחן במבחני הריסוק האירופאיים, הוא צבר בארצנו פופולריות מדהימה, ותוך כ-4 שנים וחצי עלו על כבישי ישראל כ-20 אלף יחידות. כעת, אחרי שנחשף בשנה שעברה באירופה, נוחת באולם התצוגה הג'יפון הקומפקטי החדש, ג'ילי EX5 שתוכנן מראש לשאת הנעה חשמלית ומציג, לפחות על הנייר, שיפור בכל הפרמטרים, למעט סוללה קטנה יותר וטווח נסיעה קצר יותר. האם זהו דיל-ברייקר?

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב, מבחוץ ומבפנים, די מוכר, מודרני אך אינו חדשני. תא הנוסעים מרווח ואיכותי, תא המטען שימושי, ורק הנדסת האנוש דורשת הסתגלות.
איכות נסיעה ואבזור: נוחות הנסיעה העירונית טובה, כושר התמרון מצוין, הנוחות הבין-עירונית טובה גם כן עם בידוד רעשים טוב. רשימת האבזור ומערכות הבטיחות עשירה.
ביצועים והתנהגות: הביצועים טובים מאוד, טווח הנסיעה הריאלי שימושי דיו והטעינה המהירה מספקת בהחלט. התנהגות הכביש ללא יומרות דינמיות כלשהן.
למי מתאים: למי שמחפש מכונית משפחתית, מרווחת ושימושית, מאובזרת ובטוחה, ולא נרתע מהטווח.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-161,990 שקל (רכב המבחן 167,990 שקל)

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני נאה, עם קווים אלגנטים, אך הוא ממש מזכיר את Seres 5 רק בקטן יותר, עם קו הפרופיל הכללי, הקימורים בפגוש הקדמי ופס התאורה מאחור. הסמל החדש של ג'ילי בסגנון מלבני במקום זה שהיה בצורת מגן. מבפנים העיצוב גנרי משהו, נקי, אך גנרי – לוח מחוונים צר מול הנהג ("10.2) ומסך מגע גדול במרכז ("15.4), קונסולת גשר בין המושבים עם משטח טעינה אלחוטית והגה קטום מעלה ומטה, לא משהו שלא פגשנו כבר בעבר. נציין לזכותה את אופציה לריפוד הלבן שמשדרגת מאוד את האווירה ואיכות החומרים וההרכבה טובה מאוד, עם תחושת פרימיום בחלק מהמקומות.

הנדסת אנוש טובה, אך לא מצטיינת. מסך המולטימדיה פועל חלק ומהר, אבל למסך הבית המון "נדל"ן" מבוזבז כשרק את החלק התחתון שלו אפשר לאפיין והשאר זו פשוט תמונה. אפשר גם לאפיין את ה"וילון" הנגלל מלמעלה ואפילו לגלגלת עוצמת השמע הענקית יש כפל שימושיות מוצלח כשבלחיצה עליה היא מאפשרת לשלוט בעוצמת המיזוג. מאידך, כדי להדליק אורות תדרשו לא רק להיכנס לתפריט התאורה, אלא שאחרי שבחרתם בהדלקת אורות הדרך למשל, תדרשו לאשר זאת ע"י הזזת פס גלילה (ולא, יש רק DRL בחזית ומאחור האורות לא דולקים, מה שעלול להוות בעיה בחורף והצורך בהדלקת אורות קבועים) - הלו ג'ילי, זה כולה להדליק אורות! אם התחרטתי, אוכל ללחוץ חזרה למעבר למצב אוטו' או כבוי, למה לעשות מזה סרט? גם אין שום כיתוב על הכפתורים שעל ההגה, אך זה משהו שאפשר להתרגל אליו (אלה אם יש לכם זיכרון ממש קצר).

הכניסה לרכב נוחה ומושב הנהג קצר יחסית, אך נוח גם לאורך שעות של נהיגה. שדה הראייה טוב לכל הכיוונים. הכניסה למושב האחורי קלה מאוד, עם מפתח רחב מאוד שמגלה לנו שפע של מקום בפנים. שלושה מבוגרים יוכלו להיכנס כאן, בזכות מושב יחסית שטוח, המון מרווח רגליים ומרווח ראש טוב למרות הגג הפנורמי, יחד עם רצפה שטוחה לגמרי. ליושבים מאחור פתחי מיזוג, אפשרות כוונן למשענות הגב ושני שקעי USB (רגיל ו-C), כשיש אפילו מגירה בנפח 14 ליטר מתחת למושב.

תא מטען בנפח 461 ליטר והוא שימושי מאוד. סף ההעמסה יחסית גבוה, אך המפתח רחב ומרובע, ישנה תאורת לד אחת ושני ווי תליה, לרצפה שני גבהים ותחתיה תא אחסון ענק. מצד שני, מקום יש בשפע, אבל אין גלגל ספייר.
איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית טובה מאוד, עם כושר תמרון מצוין והמצלמות ההיקפיות טובות מאוד. גם הנוחות הבין-עירונית שומרת על הקו הנוח עם בידוד רעשים טוב מאוד כשרק אוושות רוח נשמעות מכיוון הקורות הקדמיות ולעיתים נדירות נשמעו רעשי מתלים.

ה-EX5 מוצעת בשתי רמות גימור, כשגם גרסת הכניסה Pro מאובזרת היטב, וזו הבכירה Tech מוסיפה פריטים כמו גג פנורמי גדול ונפתח כולל וילון אטום - התפעול לא תמיד נוח מאחר וגם הוא מתבצע דרך מסך המולטימדיה ודורש כמה לחיצות, אך הזכוכית שלו מבודדת חום יחסית, לעומת חלונות הצד שפחות. יש גם מערכת שמע משודרגת של Flyme מבית Meizu (שבבעלות ג'ילי), עם 16 רמקולים, אבל היא לא "העיפה אותי", היא לא חדה כמו בנג & אולפסן או Bose, אבל היי, 16 רמקולים בסגמנט זה עניין נדיר מאוד. עוד נמצא בגרסה הבכירה מערכת עיסוי מצוינת במושבים הקדמיים

מערך בטיחות עשיר עם ציון 8 המרבי של משרד התחבורה וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, אך לא הכל ורוד. התרעת היסח דעת נהג לא ניתנת לכיבוי וכל מבט קצר למסך הראשי (שגם כך אחראי על הכל בערך) מוביל להתרעה מצפצפת שבעצמה מקפיצה גם הודעה על לוח המחוונים שמושכת גם היא מבט... מה הועילו חכמים בתקנתם? בקרת השיוט האדפטיבית בולמת בצורה הדרגתית יחסית בהתקרבות לרכב מלפנים, אך היא "נלחמת" בהגה כשעוברים נתיב למרות הפעלת איתות. אגב איתות, אי אפשר "להחזיק" את הידית ולהמשיך לאותות, היא תיתן את ה-3 הקבועים והאיתות יפסיק. גם לא פעם ישנו הבהוב אדום בלוח המחוונים, כאילו מתריע על משהו, אך הכל כרגיל. מוזר. מעבר לכך, התרעת השטח המת או התרעת התנועה חוצה מאחור (עם בלימה) פועלות הייטב. את בלימת החירום לפנים לא בחנו, בכל זאת, נאלץ לסמוך על ה-Euro NCAP.
ביצועים והתנהגות
לג'ילי EX5 מנוע קדמי בהספק של 214 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש שאורכת קצת פחות מ-7 שניות. במציאות התחושות אכן זריזות מאוד, אפילו במצב "אקו" אין שום בעיה להתנייד במהירות כביש 6 ולבצע תאוצות ביניים מהירות.

אגב מצבי נהיגה, ישנו בורר מצבים (שדורש כניסה לתפריט במסך המגע כמובן) - חסכוני, רגיל, ספורט - עם שינויים מדודים האחד מהשני בהתאם לאופי הנבחר. גם בחירה בין 3 עוצמות הרגנרציה דורשת עבודה מול המסך (מה רע בכפתור על ההגה או בקונסולה המרכזית, והס מלהזכיר מנופי שליטה מאחורי ההגה), עם הבדלים קלים ביניהן וללא אופציה לנהיגה בדוושה אחת. חבל.

הסוללה בקיבולת 60.22 קוט"ש (נטו) מבטיחה טווח של 410 ק"מ ברכב המבחן (עקב חישוקי "19, כשבגרסת הכניסה עם חישוקי "18 הטווח עומד על 430 ק"מ). את המבחן סיימנו עם צריכת חשמל של 15.6 קוט"ש ל-100 ק"מ שתאמו ל-385 ק"מ, אך במציאות כמובן שלא נרצה להגיע ל-0% כך שלבטח נטעין עוד לפני 50 הק"מ האחרונים, ונישאר עם 335 ק"מ ריאליים מאוד.

ורק כדי לסבר את האוזן, המשמעות היא נסיעה על קו ת"א-ב"ש-ת"א (כ-120 ק"מ), כפול 2, ועוד יישארו לכם כ-145 ק"מ להמשיך להסתובב עד שתיגשו לעמדת הטעינה. ואם זה לא מספיק, טעינת DC מהירה 100 קילוואט מבטיחה מילוי מ-30% ל-80% ב-20 דקות, בפועל עשינו את זה אפילו בדקה פחות.

התנהגות הכביש מקנה תחושה בטוחה טובה, אך לא מעבר לכך ואין כאן שום יומרות ספורטיביות. ישנה נטייה בולטת לתת היגוי ולא קשה להגיע למצב של חריקת צמיגים שכאמור תוביל לאיבוד אחיזה, בסוף לא משנה כמה מיקום הסוללה מוריד את מרכז הכובד, על המאסה קשה לעבוד (קצת יותר מ-1.7 טון). בנוסף הבלמים חסרי היזון חוזר מספק (גם במצב "ספורט"), ההגה אילם גם הוא וכך גם התקשורת מהשלדה.
סיכום
ג'ילי EX5 היא שדרוג משמעותי מאוד לגיאומטרי C אותה היא מחליפה באולם התצוגה. אין ספק כי כל לקוח של הגיאומטרי ירגיש מיד בשינוי. ה-EX5 מרווחת, שימושית למשפחה, נוחות הנסיעה טובה, היא מאובזרת היטב גם בגרסת הכניסה (שנהנית מעוד 20 ק"מ לטווח הנסיעה) ולעומת ה-C היא כן נבחנה במבחן הריסוק האירופאי וזכתה בציון של 5 כוכבים.

מאידך, התנהגות הכביש ללא יומרות דינמיות כלשהן, עם נטייה מורגשת לתת היגוי. הטווח לא יתאים לכולם (פסיכולוגית?), הנדסת האנוש דורשת הסתגלות ובהחלט דרושים עוד כמה עדכוני תוכנה ובוודאי השלמת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ואז נשאלת השאלה, למי ה-EX5 יתאים, ובכן למי שמחפש מכונית משפחתית, מרווחת ושימושית, מאובזרת ובטוחה, ולא נרתע מהטווח. גם ביחס למתחרים הוא נהנה ממחיר זול יותר. לדוגמה: ליפמוטור C10 החשמלי וג'אקו 7 בנזין עולים החל מ-169,900 שקל, BYD אטו 3 החל מ-171,500 שקל, טויוטה קורולה קרוס ההיברידית החל מ-179,990 שקל וקיה ספורטאז' החל מ-184,990 שקל. אין ספק שיש כאן עסקה מעניינת.