הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו: מבחן השוואתי קשוח – לנד קרוזר מול דיפנדר מול ברונקו

יצאנו למבחן השוואתי ששם דגש על השימושיות היום-יומית לצד יכולות שטח לטיולי משפחות מאתגרים. מי הצטיין באיזה סעיף ומי בסוף ענה לנו על כל הדרישות?

כפיר כשריאן ורן סגל   28.05.25 - 15:59
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום סטילס: רן סגל
צילום סטילס: רן סגל

רכבי שטח, כאלו עם הנעות כפולות שבאמת מסוגלים לעשות קצת יותר משבילים לבנים נשארו סגמנט מצומצם יחסית, אפילו סוזוקי ג'ימני, עז ההרים הקטנה, עזב אותנו עקב תקנות הזיהום האירופאיות. בצד הרך יחסית של הסקאלה עוד יש את סובארו XV, פורסטר, דאצ'יה דאסטר, אבל מנגד עומדים כמה ענקים עם מורשת ארוכת שנים.

למבחן שלנו התייצבו טויוטה לנד קרוזר 250 בגרסתו הבכירה "פירסט אדישן", ולנד רובר דיפנדר בגרסת הכניסה S200, ולצידם גם פורד ברונקו בגרסת "באדלנדס" מוכוונת השטח, כאשר טווחי המחירים ביניהם הלכו והתקרבו, בעיקר הלנד קרוזר שהתייקר והדיפנדר שקיבל גרסת בסיס. בוודאי תשאלו מה עם ג'יפ רנגלר רוביקון, אז נדגיש שהמבחן שם דגש לא על יכולות שטח מוחלטות כמו זה של ג'יפ, אלא מאחר ורובנו מבלים לא מעט בכבישים, בוודאי במשך השבוע, וזקוקים לרכב שימושי יותר מהרוביקון האגדי, שאיך נאמר בעדינות – נוחות ובידוד רעשים הם לא נקודות החוזק שלו.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב של כל אחד מהמתמודדים, בדרכו שלו, באווירת רטרו. תא הנוסעים האיכותי ביותר של הדיפנדר, הנדסת האנוש הטובה יותר בלנד קרוזר עם יתרון בדמות 7 מושבים.
איכות נסיעה ואבזור: הדיפנדר הצטיין בנוחות הנסיעה העירונית, הבין-עירונית ובשטח. הלנד קרוזר הוא המאובזר ביותר הן מבחינת אביזרי נוחות והן מבחינת מערכות בטיחות.
ביצועים והתנהגות: הברונקו הוא החזק ביותר בחבורה והוא כמובן בעל יכולות השטח הגבוהות ביותר, אך גם בזבזני בדלק. הלנד קרוזר חזק במעט מהדיפנדר, אך האחרון מציג התנהגות כביש טובה יותר, בעוד בשטח האסכולות מעט שונות – הטויוטה דורש יותר עבודת נהיגה בעוד הלנדרובר משחרר את הנהג להביט בנופים
הבחירה שלנו: את החבילה השלמה ביותר מציע הלנד קרוזר, והוא המנצח במבחן בזכות יכולות השטח המוכרות, רשימת האבזור הארוכה והשימושיות המשפחתית, לצד הקרבה מתקבלת בתחומי איכות הנסיעה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני של כל המתמודדים קורץ באופן מובהק לעבר, כל אחד בדרכו שלו. הברונקו נראה הכי קשוח, הלנד קרוזר מודרני יותר ואילו לדיפנדר מראה אלגנטי מאוד.

מבפנים, תא הנוסעים שמרגיש איכותי מכולם היה של הדיפנדר (למרות האבזור שהתכווץ בגרסת הבסיס), הלנד קרוזר החדש בהחלט משודרג מקודמו ומשלב בין קשיחות לרכות, ואילו הברונקו, כיאה למעמדו, מוכוון לעמידות מרבית ופחות לליטופים מפנקים.

הנדסת האנוש טובה מאוד בלנד קרוזר ובברונקו, עם המון כפתורים פיזיים, כשאלו של האמריקאי גדולים יחסית וגם מצופים גומי. את הפקדים בדיפנדר אהבנו פחות, מאחר ולחלקם כפל שימושים וגם המולטימדיה פחות אינטואיטיבית מהאחרים, אך לא מדובר במשהו שקשה להתרגל אליו.

עוד נושא חשוב בתא הנוסעים הוא המרווח – ראשית נציין כי כל גרסאות הלנד קרוזר מציעות 7 מושבים, ומדובר ביתרון גדול עבור לקוחות רבים. המרווח בשורה השנייה טוב מאוד גם בדיפנדר, ובברונקו מעט פחות, אך עדיין מרווח במרווח מספק מאוד. בקיפול השורה השלישית לטויוטה תא המטען הגדול ביותר (949 ל'), אך לא בפער משמעותי מגרסת 5 המושבים של הדיפנדר (916 ל'), על אחת כשניצלנו גם את ממד הגובה בכולם. תא המטען בברונקו שימושי מעט פחות, כשדלת תא מטען מפוצלת, מה שלא תמיד נוח בפתיחה וסגירה, אולי היה עדיף דלת שנפתחת לאחד הצדדים ועדיין הייתה יכולה לשאת את הגלגל התלוי.
איכות נסיעה ואבזור
בכל סעיפי הנוחות, העירונית, הבין-עירונית או אפילו בשבילי כורכר בנסיעה איטית או מהירה – הדיפנדר התעלה על כולם ובפער משמעותי, גם מבחינת התנהגות הכביש. השני היה הלנד קרוזר עם קשיחות מסוימת שטלטלה קלות את הנוסעים בשבילים המשובשים, ואילו הברונקו מוכוון השטח היה פחות שקט ונוח בכבישים, פער שהצטמצם מעט בשטח.

מבחינת אבזור וביחס לטווחי המחירים, הטויוטה הוא המאובזר מכולם, הן בתחום הפינוקים כמו חימום במושבים, גג פנורמי, תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת, והן בתחום מערכות הבטיחות המקיפות. הברונקו מאובזר בצורה טובה, בעוד הדיפנדר בגרסת הכניסה שלו הופשט מאבזור שקיים בגרסאותיו הבכירות יותר, כך למשל ממותג יוקרתי היינו מצפים למושבים מתכווננים חשמלית למשל. בכל מקרה בכולם נמצא מסכי מולטימדיה ("12.3 בטויוטה, "12 בפורד, "11.4 בלנד רובר), מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטית, חימום במושבים וכדומה.

בתחום הבטיחות, ללנד קרוזר ציון בטיחות משרד התחבורה 6 והוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת עם התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה והתרעת שכחת ילדים, לברונקו ציון 5, ולדיפנדר ציון 3 והוא גם נעדר התרעת רכב בשטח מת למשל, אך הוא היחיד שנבחן ב-Euro NCAP וקיבל ציון של 5 כוכבים (2019).
ביצועים והתנהגות
מנוע הבנזין של הברונקו הוא החזק מכולם, ולא רק על הנייר. לחיצה בריאה על דוושת ההאצה תעורר את 2.7 הליטרים וששת הצילינדרים שלו ו-330 הסוסים לוגמי הבנזין ישעטו קדימה עם נהמה רצינית. אחריו מתייצב הלנד קרוזר עם מנוע 2.8 הליטר, 4 צילינדרים ו-205 כ"ס, אך כאן הם מרווים את צימאונם בסולר, ולמרות נתון קג"מ גבוה יותר בברונקו (57.4 קג"מ), 51 הקג"מ של הטויוטה מגיעים כבר ב-1,600 סל"ד נמוכים (3,100 סל"ד בפורד). אחרון, אך ממש לא בפער גדול, מתייצב הדיפנדר עם מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים וסיוע מיקרו היברידי, ההספק נמוך מזה של הטויוטה רק ב-5 כ"ס וב-1 קג"מ, אך פעולתו נעימה וליניארית יותר והוא גם שקט יותר.

מהעבר השני של נתוני הביצועים, צריכת הדלק המצטיינת היא של הדיפנדר עם 11.2 ק"מ לליטר, שני בתור הלנד קרוזר עם 10.3 ק"מ לליטר ואחרון הוא הברונקו עם 8.1 ק"מ לליטר.
אחרי ימי השטח, הבזבזניים יותר מטבעם, הפערים נשמרו, עם 9.3 ק"מ לליטר בדיפנדר, 8.6 ק"מ לליטר בלנד קרוזר ו-5.5 ק"מ לליטר בברונקו.

יכולות שטח
נשים זאת על השולחן – הברונקו הגיע למבחן בידיעה גמורה שהוא המצטיין בשטח וישמש כאמת מידה לכך מול המתמודדים האחרים, כשברור שהוא תוכנן מראש לעמוד במשימה זו כפי שציינו בפתיח, לבטח בגרסת ה"באדלנדס" שכוללת נעילה מרכזית, אחורית וקדמית וגם ניתוק מוט מייצב לצד צמיגי שטח ייעודיים בגודל "33. הברונקו טוב יותר בסעיפי היום-יום מג'יפ רנגלר רוביקון ולכן זו סיבה נוספת שהוא הצטרף למבחן.

באמצע מתייצב הלנד קרוזר, שמצליח לשלב היטב בין ה"ברזלים" של פעם, עם שלדת הסולם, מהלכי מתלים טובים ותוספת ניתוק מוט מייצב (מגרסת ה"סהרה") שגם מגדיל את המהלך ב-10% מורגשים, לצד תוספת אלקטרוניקה תומכת. הלנד קרוזר זקוק לעיתים לכושר שכנוע

מהצד השני נמצא הדיפנדר, שאומנם מצויד בנעילה אחורית ומרכזית, וגם מצב Low שאפשר להפעיל באופן יזום, אך בגרסה זו, כמו חבריו, הוא בעל מתלי ברזל (מתלי אוויר רק מגרסת ה-SE) ופרט לבחירת מצבי שטח שתוכננו מראש, אין לנהג שום השפעה מה קורה שם מתחת. למרות שהדיפנדר הוא היחיד כאן ללא שלדת סולם (שלדה אחודה) נציין כי האלקטרוניקה שלו פועלת באופן מעורר הערכה, כשתוכלו לראות במסך המולטימדיה מה מצבי הנעילה של כל דיפרנציאל, אך במציאות לא תרגישו בכך כלל, על אחת בעת מעברים מאתגרים שונים, גם אם הוא יצליב וירים גלגל אל על, היושבים ברכב לא יבחינו בדרמה המתחוללת והוא ימשיך להתקדם בקצב עקבי אל המכשול הבא.
סיכום
לפני שנתחיל באמת את הסיכומים, פורד ברונקו ממוקם שלישי במבחן הזה, אבל הוא לא באמת אחרון – הוא מצטיין השטח ובפער גדול על השניים האחרים ובנוסף הוא גם עדיף על דעת רבים ביום-יום על פני ג'יפ רוביקון ולכן הוא "נדחף" למבחן הזה ושימש כאמת המידה ליכולות מחוץ לכביש הסלול. הוא נראה קשוח ומסובב ראשים, מרווח ומאובזר באופן טוב גם במערכות בטיחות מתקדמות.

את המקום השני תופס לנד רובר דיפנדר וקוטף את תואר חביב הקהל - הילדים ובנות הזוג העדיפו אותו באופן חד משמעי. הוא הציג את איכות הנסיעה הטובה ביותר במבחן, תא הנוסעים שלו נעים לשהייה למרות רשימת האבזור המצומצמת, בטח ביחס למותג יוקרה. הוא היה החסכוני במבחן וגם בשטח הוא הרשים מאוד, עם גישה שאומרת "תגיד/י לי מה את/ה רוצה, שגר ושכח", ולמרות נחיתות מסוימת ביכולות השטח על הנייר, הוא עבר את כל האתגרים באופן מעורר הערכה ובממלכתיות שכזו לעומת הלנד קרוזר – שאפו למהנדסי המערכות של לנד רובר.

המנצח במבחן הוא טויוטה לנד קרוזר. הוא אומנם לא נוח וחסכוני כמו הדיפנדר ולא מתקרב ליכולות השטח המרשימות של הברונקו, אבל הוא מציע חבילה שלמה מאוד עם ביצועים טובים, יכולות שטח מוכחות ומוכרות בדומה לדור הקודם, שאף שודרגו עם אפשרות לניתוק מוט מייצב (מגרסת הסהרה), התמורה למחיר טובה עם רשימת האבזור ומערכות הבטיחות הארוכה במבחן ואם לא תבחרו בגרסתו הבכירה, אלא "תסתפקו" ב"סהרה"/"סהרה סקיי", פער המחיר בינו לבין הדיפנדר יתהפך לטובת הטויוטה ב-23-33 אלף שקל, וזה עוד לפני שהזכרנו שיש לו 7 מושבים.

על הצד הטכני:
טויוטה לנד קרוזר
יחידת הנעה: דיזל 2.8 ל' / 205 כ"ס ו-51 קג"מ ב-1,600 סל"ד / אוט' 8 הילוכים
מידות (אורך / רוחב / גובה / בסיס גלגלים): 4.92 מ' / 1.98 מ' / 1.93 מ' / 2.85 מ'.
משקל עצמי וכושר גרירה: 2,370 ק"ג / 3,500 ק"ג
ציון בטיחות משרד התחבורה: 6
מחיר: מ-409,990 שקל ועד 559,990 שקל (רכב המבחן: 559,900 שקל)

לנדרובר דיפנדר
יחידת הנעה: דיזל מיקרו-היברידי 3.0 ליטר ל' / 200 כ"ס ו-50 קג"מ ב-1,250 סל"ד / אוט' 8 הילוכים
מידות (אורך / רוחב / גובה / בסיס גלגלים): 5.02 מ' / 2.00 מ' / 1.97 מ' / 3.02 מ'.
משקל עצמי וכושר גרירה: 2,396 ק"ג / 3,500 ק"ג
ציון בטיחות משרד התחבורה: 3 (ו-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, 2019)
מחיר: מ-546,800 שקל ועד 819,300 שקל (רכב המבחן: 546,800 שקל)

פורד ברונקו
יחידת הנעה: בנזין 2.7 ליטר / 330 כ"ס ו-57.4 קג"מ ב-3,100 סל"ד / אוט' 10 הילוכים
מידות (אורך / רוחב / גובה / בסיס גלגלים): 4.84 מ' / 1.94 מ' / 1.88 מ' / 2.95 מ'.
משקל עצמי וכושר גרירה: 2,408 ק"ג / 1,461 ק"ג
ציון בטיחות משרד התחבורה: 5
מחיר: מ-324,990 שקל ועד 775,000 שקל (רכב המבחן 473,900 שקל)