טסלה תצייד את סייברטאק במצלמות של סאמסונג

הטנדר החשמלי של אילון מאסק יקבל סיוע טכנולוגי מענקית האלקטרוניקה הקוריאנית בשל משבר השבבים

ניר בן טובים  13.07.21 - 09:02

תגיות: טסלה

תחילת כתבה

ה- Cybertruck של טסלה, הטנדר החשמלי המוחצן פרי מוחו הקודח של אילון מאסק לוקח צעד גדול קדימה בדרך לבכורה העולמית. על פי מידע שפורסם ב-The Korea Economic Daily אשר לרוב מפיץ דיווחים מהמנים, עולה כי חברת סאמסונג הגיעה להסכם עם טסלה לייצור מצלמות היקפיות עבור הטנדר החשמלי מאמריקה. המשמעות המיידית היא שלפחות חלק מהחסמים הטכנולוגיים בדרך לייצור סדרתי הוסרו, והתכנית מקבלת תנופה משמעותית יותר.

על פי מקורבים למיזם, ההסכם בין טסלה לסאמסונג לה כבר מספר פרויקטים משותפים עם טסלה בתחום הסוללות נאמד ב-435.7 מיליון דולר והוא כולל בתוכו ייצור מודולים של מצלמה זעירה שאחראים על פונקציית המראה האחורית והמראות הצדדיות. במסגרת דיווחים אלה, מסתמן כי הדגם הסופי של טסלה אכן יגיע לכבישים ללא מראות צד מסורתיות, כפי שנחזה באב הטיפוס שהוצג בשנת 2019.

הקוריאנים אומרים כי סאמסונג תייצר את המצלמות במפעל טיאנג'ין בסין. הסיבה העיקרית להסכם שגובש נובע בקשיים הלוגיסטים שהציפה מגפת הקורונה אחרי שפגעה קשה בזמינותם של מוליכים ושבבים, והפכה את השותפות המורחבת של סאמסונג למסלול נגיש יותר שראוי לנצלו. כמו כן, אומרים הקוריאנים כי מהלך זה יאפשר לסמסונג לחזק את נוכחותה בתחום האוטו-טק; ויותר ויותר יצרני רכב מסתמכים על מצלמות שיציעו פונקציות שונות, החל מאפשרות בסיסית כמו מצלמת רוורס וכלה בהחלפת מראות הצד לטובת הקרנה פנימית של המתרחש בחגורת המותן של המרכב. בנוסף לטנדר של טסלה, אודי e-tron Sportback היא דוגמה נוספת לשימוש בשיטה זו.

אם הכל יתנהל כמתוכנן, ה- Cybertruck של טסלה, שיהיה זמין ב-3 קונפיגורציות (חד מנועי, דו-מנועי ותלת מנועי עם האצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 ש' וטווח נסיעה סביבות 400 ק"מ) יחל בשלב הייצור בחודשים האחרונים של השנה הנוכחית במספרים קטנים, בעוד ייצור בקנה מידה גדול ימתין עד תחילת 2022. ראוי לציין כי מתחם ה- Gigafactory בטקסס שיחנוך את פעילותו בקרוב יהיה המפעל בו יורכב ה- Cybertruck לצד דגם 3 ודגם Y. מחירו של הטנדר החשמלי בארה"ב יחל ב-40 אלף דולר, עבור ל-50 אלף דולר ועד 80 אלף דולר בגרסה הבכירה (כולל מערכת נהיגה אוטומטית בשווי 10,000 דולר, לכשתהיה חוקית לשימוש מלא).