פורד מציגה בושם בניחוח בנזין

למי שמתגעגע לריחות מנוע הבערה ברכב החשמלי וחושש לעשות את הקפיצה לסוללה על גלגלים

ניר בן טובים  20.07.21 - 10:12

תגיות: פורד

תחילת כתבה

בתוך הפשרות הכרוכות במעבר לרכב החשמלי, אנחנו ניצבים בפני נטרול חלק מהחושים הקדומים שמרכיבים את "חווית הנהיגה". אם תשאלו כל חובב רכב מצוי, הוא יתקשה לוותר על שני חושים מהותיים (לפחות) שרוקחים חלק בלתי נפרד מהחדווה הזו:  חוש הריח וחוש השמיעה. בפורד מנסים לפתור את הבעיה הראשונה במסגרת הקמפיין השיווקי של פורד מוסטנאג מאך E החשמלית ואילו את הסוגיה השניה מנסים יצרני הרכב לגבש באמצעי סאונד מלאכותיים.  

לדברי היצרן האמריקני, אחד מתוך חמישה נהגים ציינו שריח הבנזין הוא הרכיב שהכי יחסר להם בעולם של הרכב החשמלי דל הניחוחות והמזהמים, ולפחות 70% אומרים שהם יתגעגעו לריח הבנזין במידה מסוימת. האחרון כך הם מעירים אף "סווג גם כריח פופולרי יותר מאשר יין וגם גבינה, וכמעט באותה רמה כמו ריח של ספרים חדשים."

זוהי תוצאה של סקר פנימי-אסטרטגי שהוזמן על ידי פורד במהלך השקת המוסטנאג החשמלית. המותג יצר ניחוח 'פרימיום' למי שחפץ לחוות את הביצועים של המוסטנג מאך-איי GT החדשה ועדיין מקווה לשמר קרבה מסוימת אל חבית הנפט. יצרנית הרכב חשפה את הניחוח במהלך פסטיבל המהירות של גודווד בריטניה, אירוע שנתי שמושך אליו חובבי רכב מכל העולם. הבושם, שאינו זמין לרכישה הוא חלק מפרויקט שפורד מחזרים אחריו מספר שנים בכדי להפיג מיתוסים על מכוניות חשמליות - לשכנע את חובבי המכוניות המסורתיות באשר לפוטנציאל של אלטרנטיבה נטולת מנוע בערה.

ניחוח Mach-Eau נוצר בסינרגיה עם חברת Olfiction, עם רכיבים המביאים מאפיינים ייחודיים לדרך הפקת התמצית הריחנית. נקודת המוצא הייתה בחינת הכימיקלים הנפלטים מחללי פנים, מנועים ובנזין. מחקר זה חשף גם את ריח הבנזאלדהיד, בדומה לזה של שקדים הנובע מחלל הפנים של מכוניות ושל פרה-קרסול, חומר גלם ליצירת ריח גומי של צמיגים. אלה התערבבו עם מרכיבים כמו ג'ינג'ר כחול, לבנדר, גרניום ו-אלגום שהוסיפו לו עומק מתכתי, מעושן ו"לעיס" יותר. אלמנט שמזכיר את עולם החי, במיוחד עולם הרכיבה על סוסים, נכלל גם הוא כדי להדגיש את מורשת המוסטנג.

ג'י וורד, מנהל תקשורת פורד אירופה: "על פי ממצאי הסקר שערכנו, ריח הדלק המושך הוא משהו שנהגים רבים לא מעוניינים לוותר עליו. הניחוח המדובר עוצב במטרה לתת להם תחושה של ניחוח הדלק שהם עדיין משתוקקים לו. הוא אמור להמשיך מספיק זמן כדי שהספקות האחרים יתאדו גם הם."

המוסטאנג מאך E הוא SUV קומפקטי-חשמלי שנועד לתת מענה ישיר לדגמי טסלה. הוא עשוי להגיע לישראל במהלך 2021. בגרסתו החזקה ביותר הוא מפיק קרוב ל-500 כ"ס על הנעה כפולה ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.5 ש' בלבד, עם טווח נסיעה של 270 מייל בין טעינות, שהם כ-435 קילומטרים. המחיר המשוער שלו בישראל ינוע בגזרת ה-340-400 אלף שקלים, כך מעריכים בענף הרכב המקומי.