$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פיג'ו מציינים עשור ל-i-cockpit

מאז שנת 2012, מערכת המולטימדיה המהפכנית של פיג'ו הותקנה ב-9 מיליון מכוניות

ניר בן טובים  29.12.22 - 08:40

תגיות: פיג'ו

מקונספט קצת לא מוערך, לציון דרך בהיסטוריה של סביבת העבודה והנדסת האנוש. ה-i-Cockpit של פיג'ו חוגג עשר שנים בכמה אזכורים קטנים בגלי הרשת בצרפת. מערכת המולטימדיה המשוכללת הוצגה על ידי פיג'ו בשנת 2010 באב-טיפוס SR1 והוצאה לשוק שנתיים לאחר מכן עם הגעת הדור הראשון של ה-208. מאז, מכרה החברה הצרפתית כ-9 מיליון רכבים המצוידים בבקרות אלה שהפכו למודל לחיקוי עבור רבים, אולם במקביל לכך גם למקור לחילוקי דעות ("ההגה מסתיר את לוח המחוונים", "הכול צריך לבצע דרך המסך הראשי" היו חלק מהביקורות שהושמעו כלפיה). 

מאז הופעתו, ה-i-Cockpit התפתח ללא הרף, אם כי בצורה מאוד מבוקרת, ביחס ישיר לקצב החשיפות של דגמי המותג תוך שמירה על המרכיבים העיקריים שלו: הגה קומפקטי וספורטיבי שנועד לחדד את חווית הנהיגה ויכולת תמרון משופרת. מעל לכל - לוח מחוונים מושקע, שהפך ל"גיליון דיגיטלי" ברזולוציה גבוהה מאז השקת ה-3008; מסך מגע בחדות עדכנית צורף אליו יחד עם סדרה של מתגים - מה שנקרא Toggle Switches - המדמים קלידים של פסנתר ומאפשרים גישה ישירה לפונקציות הנוחות העיקריות. 

הפלטפורמה משתמשת בחיבור בין שלושה מפלסים כדי להשיג ארגונומיה ייחודית. ראשית, הנתונים מופיעים ממש בשדה הראייה של הנהג, והוא לא צריך להוריד את העיניים מהכביש. הידיים גם הן חלק מהחוויה - החומרים נעימים למגע, האיחודים בין האלמנטים השונים נאים ומורכבים היטב, ובכלל כל המרקמים משדרים יוקרה בתוך שדה של קרוסאוברים די עממיים. עוד נכס של פיג'ו הוא שליטת Shift and Park by Wire של תיבת ההילוכים האוטומטית EAT8. לבסוף, תא הנוסעים מעוצב בצורה "ננעלת", עוטף את כל יושבי המכונית, והמושבים הקדמיים נחשבים לטובים מאוד בקבוצה זו. 

עם הגעת הדור הנוכחי של ה-208 ב-2019, תא הנוסעים של המותג הלך צעד אחד קדימה עם הופעתו של ה-i-Cockpit 3D, המקרין נתונים כמו הולוגרמה. התפריטים הם דינמיים, מובאים לעין על פי חשיבותם או דחיפות. בדרך זו, זמן התגובה מצטמצם בכחצי שנייה והיחסי הדעת מתפוגגים במעט - מביאים את הבטיחות לרמה גבוהה יותר.  במרכז לוח המחוונים ניתן להפעיל את מסך המגע הן באמצעות קיצורי מישוש לצד "מתגי המעבר" והן באמצעות מערכת קולית. עם הגעתם של ה-3008 וה-5008 החדשים, ה-i-Cockpit שילב גם מערך דיגיטלי חדש בגודל 12.3 אינץ', ניתן להתאמה אישית ומכויל במלואו, ועם טכנולוגיית "Normally Black", המציעה תמונות איכותיות. גם ה-308 החדש כבר מצויד בטכנולוגיה זו.

ומה הלאה? פיג'ו עתידים לחשוף רכב אב טיפוס חדש בשם Inception ב-5 בינואר במסגרת תערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס. ייתכן שזו תהיה הפעם הראשונה שבה נתוודע לטכנולוגיית תא הנוסעים החדשה של החברה הצרפתית, שעשויה לגרום ל-i-Cockpit להתבגר בין לילה. מדובר כמובן ברכב חשמלי, דור הבא על רצפת STLA של סטלנטיס, כנראה עם שני מנועים ורף עוצמה גבוה מאוד, עם חידושים רבים בתחום הבטיחות וטווח הנסיעה המרבי של הסוללות.