$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בדרך למושלם: פיפ"א 20 מפצה על טעויות העבר

שיפורים משמעותיים במסירות ובהגנה, מצבי משחק חדשים, וכדורגל רחוב שמציג משחקיות מאתגרת

אבירן גרין
אבירן גרין  26.09.19 - 12:09

תגיות: פיפא 20

הנה באה התקופה הזאת בשנה. ריח של סתיו באוויר, החגים בפתח והניחוח המפתה ביותר שעולה בנחיריים הוא זה של פיפ"א חדש. כן, כמו בכל שנה, נקודת השיא של חודש ספטמבר עבור רבים היא הרגע בה הם פותחים לראשונה את הגרסה החדשה למשחק המצליח של EA, בונים מחדש קבוצה באולטימייט טים ועורכים את ההתמודדות הראשונה שלהם בה מתרגלים למשחקיות בה חוטפים 3:0 (או שזה רק אני?). עם הרבה הבטחות ומוד חדש-ישן פיפ"א 20 יצאה לשוק וזה בדיוק הזמן לבדוק האם הכותר החדש עומד בציפיות. מוכנים? קדימה.

נפתח עם כדורגל הרחוב - הלוא הוא הוולטה - שמהווה מעיין תחיה מחדש של פיפ"א סטריט הישן והאהוב. בדמו ששחררה EA בתחילת החודש היה ניתן לשחק עם ויניסיוס ג'וניר (שמאוד מחובר לכדורגל הרחוב מסתבר) עם כמה שחקנים רנדומליים בשיטה של שלושה על שלושה וכבר אז היה ניתן לראות שהסגנון של הכותר הישן מהווה השראה לוולטה. במשחק המלא, בדומה לפיפ"א סטריט עליו השלום, ניתן להשתתף בטורנירים בשלל מדינות ולשלוט בענף ברחבי העולם, אבל EA הצליחה לקחת זאת צעד אחד קדימה.

בהתחלה, השחקן בונה לעצמו דמות משלו אותה יכול לעצב ויזואלית כראות עיניו וחשוב יותר: לפתח את היכולות שלו ככל שמתקדם במשחק. הוא מצטרף לכמה חברים, בונה קבוצה שמתחרה בטורנירים (עם מגרש, סמל וכל החגיגה) השונים ומשדרג אותה עם הזמן. בכל טורניר אפשר לבחור את רמת הקושי, מה שמשפיע על ההתפתחות וכסף הוולטה שיקבל בכל משחק (שמשמש בעיקר לקניית אביזרים. חדשות טובות למעצבים שבכם). כל זכיה בטורניר פותחת ליגות וטורנירים אחרים ומפתחת את הדמויות בסגנון שדי מזכיר את ה-"Be a Pro".

 

עם כל הכבוד למסביב, בואו נדבר על המשחקיות המהנה של הוולטה עצמה. אם בעבר היה אפשר לעשות רצפי תרגילים שאף הגנה לא הייתה מצליחה לעצור, הפעם זה ממש לא מספיק. ההגנות חכמות בהרבה, טריקים לא בהכרח יעזרו כדי לעבור שחקנים, אלא הנעת כדור חכמה במטרה למצוא את השחקן הפנוי. עדיין אפשר להקפיץ כדורים, לכבוש במספרות ובעיטות מרהיבות מהאוויר, אבל הפעם זה דורש הרבה יותר, וזה נהדר, כי לחטוף גולים בגלל שמישהו חוגג על הסטיק הימני בשלט יכול להיות מאוד מרתיח.

ועם אותה מחשבה, שופרה המשחקיות גם במודים האחרים של פיפ"א. בשנה שעברה, אחוזי שבירות השלט בקרב המשתמשים עלו משמעותית עם משחק הלחץ, השערים הטיפשיים וההגנות הרכות להכעיס. נכון, זה עדיין לא שופר לכדי שלמות ועדיין יהיה "כיכובים" כאלה ואחרים שיגרמו לכם לתהות מה אתם עושים במשחק הזה בכלל, אבל יש התקדמות משמעותית. וזה חשוב מאוד. לצורך העניין, שחקן ההגנה מגיע לכדור במהירות רבה יותר אחרי שביצע תיקול מוצלח או עמד נכון כדי לחסום בעיטה, מה שמונע רצף התקפות בהן אתם חסרי אונים ורק מחכים לאיזו בעיטה קקיונית שתציל אתכם. גם משחק המסירות (שיטה שאני אישית מאוד אוהב) השתפר מאוד, כי נדרש יותר שכל כדי לבצע מסירה חכמה בהצלחה וברגע שאתה משלים אותה יהיה קשה יותר לחטוף את הכדור.

 

אז המשחקיות השתפרה, הוולטה כיפי ומה עם המוד המשוחק ביותר בפיפ"א – האולטימייט טים - אתם שואלים? ובכן, העסק עצמו נותר ללא שינויים מרחיקי לכת מתוך ההבנה של EA שמה שיש עכשיו עובד יפה ומניע אנשים להתקדם במשחק בשביל לקבל חבילות טובות (או פשוט לקנות, רחמנא ליצלן). ה-Squad Battles עדיין כאן, רק שהפעם יש שינוי מבורך שאפשר לשחק מול קבוצת השבוע וגם לעשות שאפל לקבוצות מבלי לחכות (מותר לעשות עד עשרה שאפלים לשבוע). גם ה-Division Rivals לא השתנה כלל וה-SBC עדיין גורם לאותה התלהבות ואתגר (ואפילו סידר לי אנדי רוברטסון! הידד!).

בכל זאת, EA הצליחה לחדש משהו באולטימייט טים: הוספת משחקי הידידות עם המודים החדשים והישנים. בניגוד לשנה שעברה בה המודים היו חלק נפרד מהאולטימייט, הפעם אפשר לשחק עם הסגל שבניתם במו ידיכם מול יריבים מבלי שזה ישפיע על החוזים או על עייפות השחקנים. לאפשרויות המשחק הקודמות הוספו כמה חדשות: ה-FUT Swaps, אליו לא ממש התחברתי, בו מוחלפים שלושה שחקנים שלכם עם אלה של היריב וכל שער שהם כובשים נגד קבוצתם לשעבר שווה שניים (רובן לופטוס צ'יק בגד בי יפה מאוד ואפילו חגג אחרי שערים); והמוד המגניב באמת: המיסטרי בול, בו בכל התקפה הכדור נותן בוסט רנדומלי אחר לקבוצה שמחזיקה בו (בעיטה טובה יותר, שיפור במסירות, בכדרור או בספרינט) וגם יכול להיות שווה יותר מגול אחד. הוא הופך את המשחק לדינמי ומופרע ונותן הרגשה של משחק כדורסל או כדוריד.

חידוש נוסף שהביא איתו האולטימייט הוא באתגרים. אם בשנים הקודמות הם היו מתחלפים בכל שבוע, הפעם האתגרים מחזיקים לתקופת זמן מסויימת ושווים בין היתר נקודות נסיון, שמעלות את השחקן רמות, כשבכל רמה מקבלים פרס אחר (שחקן בהשאלה, חבילת שחקנים וכו'). בכל חודש וחצי בערך, הרמות מתאפסות ופרסים חדשים נחשפים. לא רע.

לסיכום, אפשר להגיד ש-EA סיפקה לשחקנים יופי של פיצוי אחרי השנה שעברה מלאת התקלות המכעיסות. עם אתגרים, מודים חדשים ותהיו בטוחים שגם אינספור קלפים עם בוסטים כאלה ואחרים, פיפ"א 20 מסתמנת כאחת שתשאיר אתכם הרבה זמן על המסך. כי מי צריך חברים כשיש ניימאר TOTW?

עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של פיפ"א 20 בישראל.