למידה בשלט רחוק: הפדרציה לגיימינג חינוכי

הארגון הישראלי ישים דגש על מינוף ופיתוח הענף שכבר הפך לנורמה בכל העולם

מתן בן ישי  29.06.20 - 18:42
אילוסטרציה
אילוסטרציה
תחילת כתבה

היום (שני) הכריזה הפדרציה לגיימינג חינוכי בישראל על תחילת פעילותה ברחבי הארץ. הארגון החדש הוקם ע"י אנשי מפתח בתחומי החינוך, הגיימינג והספורט האלקטרוני בישראל. מטרתו העיקרית של הארגון היא למנף את ההתעניינות העצומה של האוכלוסיה הצעירה במשחקי וידאו ופעילויות וירטואליות, על מנת לפתח ולהעצים מיומנויות הנרכשות בענף באופן שאותנטי ורלוונטי לחייהם.

אז למה דווקא גיימינג? כמדיום, הענף עקף מזמן את תעשיית הסרטים והמוזיקה, והתחום מהווה שער כניסה לתעשייה טכנולוגית שמתפתח עם השנים, ועדיין ממציאה תפקידים למשרות שטרם הומצאו. ההנאה מגיימינג סוחפת אחריה תלמידים אשר מתעניינים במגוון תחומים מגוונים, החל מטגנולוגיה, משחק מקצועי, הפקה, אדמניסטרציה, עיתונאות, ועוד מגוון רחב.

דווקא היום בעידן הקורונה, אשר דורשת פתרונות יצירתיים ללמידה מרחוק, ניצול הפוטנציאל של הגיימינג משמעותי מאי פעם. באמצעות משחק ניתן לייצר תהליכי למידה אימרסיביים, זאת ללא קשר למיקום הגאוגרפי של התלמידים בפועל.

עם הקמתו, הארגון כבר מוביל תלמידים ישראליים במסגרת פעילויות בינלאומית, כאשר הראשונה מהם תתחיל היום ותתעסק במשחק מיינקראפט, כאשר המטרה היא לארגן בהמשך השנה עונה תחרותית ראשונה מסוגה בישראל במסגרת ליגת גיימינג לבתי ספר.

הארגון נוסד בתמיכה בינלאומית ובשיתוף עם ה-NASEF, איגוד החינוך הצפון אמריקאי ל-eSports. האנשים שמאחורי הפרוייקט השאפתני הם גלעד רביד - יזם חינוכי-חברתי, האקר של למידה, מומחה לפדגוגיה חדשנית, בעל תואר שני ביישוב סכסוכים ובוגר תכנית חותם להוראה. גיא תומר - מאמן ומנהל קבוצות eSports בינלאומיות, איש חינוך טכנולוגי ודמות מפתח בתעשיית הספורט האלקטרוני הישראלית, ויואב סוכן - יזם ומומחה גיימינג/ספורט אלקטרוני, נחשב למייסדי הענף בישראל, מפיק אירועים ושידורים, וממייסדי מתחם הגיימינג HYPE GAMING.

מגלעד רביד נמסר בתגובה: " כאיש חינוך בחרתי להיות בחוד החנית של החברה הישראלית, כעת אני מתרגש להוביל עידן חדש בחינוך הטכנולוגי בארץ. פדרציית הגיימינג חינוכי תקדם למידה משמעותית בתחומי המדעים ותמצב את ישראל כמובילת חדשנות פדגוגית עולמית. רק השבוע אישר מנהל התרופות האמריקאי משחק וידאו כתרופה ל-ADHD, וממשלת פולין כללה משחק וידאו ברשימת קריאת החובה לבתי הספר. הקשר בין גיימינג וספורט אלקטרוני לתהליכי למידה הוכח כבר במחקרים רבים, זוהי פדגוגיה דיגיטלית של דור המחר".

ג'רלד סולומון, מייסד ה-NASEF אמר בתגובה: "תנועת הגיימינג החינוכי תופסת תאוצה ברחבי העולם משום שמחנכים רואים את החשיבות בחיבור הלמידה למשחקי הוידאו שהתלמידים אוהבים. מחקרים מדגימים שתלמידים בתכניות ההגיימינג של NASEF מבצעים שיפורים מהותיים בתחומי מקצוע ריאליים,  ופיתוח הסקרנות המדעית והמקצועית, בנוסף להתפתחות חברתית ורגשית. אנחנו נרגשים לעבוד עם הפדרציה לגיימינג חינוכי בישראל כדי למנף את התכניות האלו לטובת הצעירים בישראל".