$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

F1 2020: חוויית המרוצים הטובה ביותר

הפער בין המשחק למציאות מעולם לא היה כה קטן. ביקורת משחק

בועז קורפל
בועז קורפל  19.08.20 - 09:00

תגיות: F1 2020

משבר הקורונה העולמי שפרץ בתחילת השנה הוא ללא ספק אחד המשברים העולמיים הגדולים בתולדות האנושות. ברוב המקרים בעולם, המשבר פגע בתחומים רבים וענפי הספורט ביניהם. אליפויות העולם בספורט המוטורי נכנסו להקפאה עד שהמדינות השונות תתאוששנה מהמכה הראשונה ויתגבשו תנאים מתאימים לקיום המירוצים עצמם.

אליפות העולם במירוצי פורמולה 1 אמורה הייתה להיות הגדולה, הארוכה והמיוחדת ביותר בכל הזמנים עם מסלולים חדשים בסבב והבולט שבהם הוא מסלול הרחובות בויאטנם בעיר הבירה האנוי סיטי. האליפות האמיתית נאלצה להיכנע לתנאי הקורונה והקבוצות, הנהגים והקהל העצום לא הגיע לשום מסלול עד חודש יולי ובכלל.

בחודשים הפנויים שחלפו מחודש מרץ ועד חודש יולי (מועד השקתו של משחק המחשב החדש) העולם התרכז בפעילות ספורטיבית וירטואלית כאשר מירוצי הפורמולה 1 היו גולת הכותרת עם שידורים חיים של אליפות ראווה עם גיימרים צעירים ועם סבב עולמי אמתי בהשתתפות נהגי פורמולה 1 בעבר ובהווה יחד עם אורחים ידוענים, סלבריטאים מתחומים שונים.

האליפות הוירטואלית שהתבססה על המשחק החדש היוותה חימום מצוין והעניקה מבט רחב לרמת הביצועים החדשים שהמשחק מציע. פרט לעובדה שהוא כולל את כל המסלולים שתוכננו להיות פעילים במציאות כולל ויאטנם והולנד, יש בו כמה דברים חדשים שמצעידים אותו יותר מאשר צעד אחד קדימה בהיבט הטכנולוגי והכוונה לרמת הריאליות של המכוניות, המסלולים, אפשרויות הכיוון של המכוניות, רמת הסיוע בנהיגה והכל באיכות גבוהה של גרפיקה ורזולוציה עוצרת נשימה.

לא אחת, אחרי שידור של מירוץ וירטואלי בטלוויזיה, קיבלתי תגובות חמות לאיכות המשחק והיו כאלה שלא מכירים את המשחק עצמו והיו משוכנעים שמדובר באירוע חי והם הרגישו שהאליפות האמתית התחילה בהפתעה מבלי שהם שמו לב.

אחת התכונות המדהימות שהשתדרגו במשחק החדש היא שינויי מזג האוויר וההשפעה על המכוניות. מי שמכיר את תחום המירוצים, יודע עד כמה משמעותי נושא מזג האוויר ויש לו השפעה ישירה ובלתי מתפשרת על רמת ביצועי המכונית ועל סגנון הנהיגה של השחקנים. הפעם הצליחו המפתחים להגיע לרמה כה גבוהה והפער בין המציאות לבין המציאות המדומה לא היה כה קטן מעולם.

פיצ’ר חדש שנוסף למשחק החדש נקרא My Team ובו השחקן בונה קבוצת מירוצים משלו עם אנשי צוות, תקציב ומעל לכל, מכונית בעיצוב וצביעה אישית. השחקן יכול להשתתף בעונה המלאה של המירוצים ולהגשים חלום שרק 20 נהגים אמתיים בעולם הגשימו ולהיות על המסלול יחד עם אלופי העולם והכוכבים הכי גדולים בספורט המוטורי כמו לואיס המילטון, מקס ורסטאפן, סבאסטיאן פטל ואחרים וגם להתמודד מול קבוצות המירוצים היוקרתיות כמו פרארי, מרצדס, מקלארן, רנו ורדבול.

חברת Code Masters יכולה להיות גאה בעצמה על הפיתוח הטוב ביותר בכל הזמנים של משחק הפורמולה 1 וצריך להחמיא להם גם החזרתו של המסך המפוצל בין המכונית של השחקן למכונית אחרת לפי בחירה. התכונה הזאת הייתה חלק חשוב במשחק בדורות הקודמים שלו ונעלמה עם השנים, אבל מישהו שם התעשת והחזיר את התכונה שבעיני היא שימושית מאוד.

לשחקנים חדשים שמצטרפים לעניין, מציעים מצב חדש שנקרא Casual עם סיוע והדרכה עד שהשחקן לומד את רזי תפעול המכונית ומרגיש מוכן לעבור לשלב הבא. שינוי טכני נוסף תמצאו במרחקי העצירה שהתקצרו והם דומים יותר למרחקים במציאות, מה שיוצר השוואה מסוימת בין המכוניות האמתיות למכוניות הוירטואליות.

גם מערכות טעינת האנרגיה החשמלית ERS תהיינה משוכללות יותר והקבוצה תוכל לטעון את המכונית באנריגה ולהודיע לנהג היכן ומתי הוא יוכל להשתמש באנרגיה הזאת.

אורך המירוצים הוא רק 50% מהמירוצים האמתיים, והעונה יכולה להיות עם 10, 16 או 22 מירוצים כמו שהיה מתוכנן לעונה המלאה האמתית. למרות שהמירוצים עצמם נמשכים מחצית מהמרחק של המירוצים האמתיים, כמות האנרגיה ולימוד המידע במירוץ שכזה היא עצומה ואפשר להרגיש את המעמסה בזמן המשחק על כל המשתמע מכך. שחקנים שאוהבים לשחק בסימולטור של ממש יעידו עד כמה המשחק פיזי באמת ולא באופן וירטואלי.

למי שרוצה להתחיל קריירה באליפות, מומלץ להתחיל עם הקטגוריה הקטנה יותר שזכתה לשדרוג נוסף במשחק החדש, הכוונה היא לקטגוריה פורמולה 2 שמציעה הפעם עונה מלאה של מירוצים בהשוואה לחצי עונה שהייתה במשחק הקודם.

חובבי המכוניות הקלאסיות ימצאו כאן 12 מכוניות קלאסיות מהעבר לבחירת השחקן שיוכל להשתמש בהן ולהתחרות איתן באליפות. עוד כדאי לציין כי למרות האפשרויות הרבות בהיבט הטכנולוגי שניתן לטפל במכונית החל בעיצוב ועד לבחירת מנועים, כיוונים והתאמות רבות, יש כאן הפעם גם רמות משחק שונות שבאמצעותן ניתן להיכנס למשחק ולהתקדם ברמות צעד אחר צעד לפי יכולת אישית ורמת המשחק של השחקן בעצמו.

לסיכום
פורמולה 1 2020 הוא משחק מצוין שלא רק ממשיך את הדור הקודם שלו שהושק לפני שנה. הפעם הוא זכה לעדנה גדולה בגלל “פגרת הקורונה” שהעולם נכנס אליה והשקת המשחק התרחשה יחד עם פתיחת עונת המירוצים אך האפשרויות שלו גדולות יותר מהמציאות עם המסלולים החדשים ועם האפשרות להשתתף בקבוצה אישית מול הקבוצות והנהגים האחרים באליפות.

בשונה ממשחקים אחרים, הפיתוח של פורמולה 1 2021 כבר התחיל וזה אומר שמדובר בפיתוח מתמשך כשבאופק גם השינויים באליפות עצמה עם חוקים טכניים מעודכנים, מסלולים ודמויות חדשות לצד כוכבי עבר ומכוניות איקוניות. היכולת לשחק בקונסולות ברשת במשחק און ליין מול עשרות שחקנים אחרים או להשתתף בליגה אמתית כפי שיש בישראל, ליגה שכול השחקנים משתמשים באותו משחק, אלה התכונות המיוחדות שמחברות את השחקנים לעומק המשחק ומצמצמות את הפערים בין המציאות לעולם הוירטואלי בצורה יותר משמעותית.

עותק הסקירה התקבל תודות ל"עדלי יונייטד" - המשווקת הרשמית של F1 2020 בישראל.