$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שווה לחכות: כל מה שצריך לדעת על פיפ"א 22

מועד שחרור, משחקיות, אולטימייט טים ועוד הרבה. עושים סדר

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  16.07.21 - 14:25
אם הכל יילך כמו שצריך, השנה הולכת להיות שנה מסקרנת עבור פיפ"א, לא רק שהמפתחת מקדמת חדשנות השנה, אלא שאנחנו גם הולכים לראות כמה שינויים מרכזיים במשחק שהשחקנים היו להוטים לראות במשך שנים.
קיליאן אמבפה יככב על עטיפת המשחק המציין את הפעם השנייה ברציפות. הבחירה בקיליאן לא מפתיעה, הכוכב נחשב כאחד השחקנים הגדולים בעולם והיחיד חוץ מליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו שמככב יותר מפעם אחת על עטיפת משחקי פיפ"א.

תאריך יציאה, פלטפורמות ומחיר
פיפ"א 22 אמור להשתחרר ב-1 באוקטובר עבור קונסולות הדור הקודם - הפלייסטיישן 4 והאקס בוקס וואן, לקונסולות הדור החדש - הפלייסטיישן 5 והאקס בוקס Series X\S, למחשב האישי ולנינטנדו סוויץ'

למשחק יהיו שתי גרסאות במחירים שונים, הגרסה הסטנדרטית תעלה כ-60$ על כל המערכות חוץ מהסוויץ' ששם יעלה העותק כ-45$.גרסת האולטימייט תעלה 90$ ותגיע עם מספר פיצ'רים כגון גישה למשחק ארבעה ימים לפני השחרור הרשמי, 4600 נקודות פיפ"א ושדרוג חינם לקונסולות הדור הבא, PS5, ואקס בוקס Series.

הנושא השנוי במחלוקת השנה הוא על הצורה בה המפיצה EA החליטה לאפשר או לא לאפשר שדרוג לדור הבא. הקונה לא יוכל לשדרג לגרסאות הדור הבא של פיפ"א 22 בחינם, לעומת הכותר הקודם, פיפ"א 21, שלכל שחקן הייתה את האפשרות לקנות כל גרסה של המשחק ולשדרג לדור הנוכחי.

נוסף על עניין זה גם נכנסה ההודעה שבה שחקני המחשב האישי יקבלו את גרסת המשחק של דור הקונסולות הקודם עקב הרצון של EA שהמשחק ישוחק על כמה שיותר מחשבים אישיים מבלי לפגוע בביצועי המשחק.  החלטה זו גרמה לכעס רב בקרב קהילות פיפ"א במחשב.
האמנם יש הגיון בחשיבת החברה, מחשבים אישיים בנויים מחלקים שונים עם ביצועיים שונים לעומת קונסולות שפיתוח המשחק בשבילן הרבה יותר זורם עקב חוסר הצורך בהתאמת המשחק על סוגים שונים של חומרה.

מה חדש בפיפ"א 22
פיפ"א  22 נחשבת לגרסה הראשונה של המשחק ששוחררה כראוי בשביל קונסולות הדור הבא (במקום רק לרוץ טוב יותר עליהן), וזה אומר ש-EA הצליחה לבצע כמה התאמות במערכות המשחק.

EA פיתחה מערכת בינה מלאכותית חדשה לשוערים במשחק אשר גורמת לעצירת שערים, פעולות שוערות והחלטות אמינות ומציאותיות. כמו כן לכל שוער יהיה את האופי שלו שיגרום לו להתנהג בצורה שונה אם זה לחץ או שאננות.

גם פיזיקת הכדורים טופלה, לפי גורם ב-EA "שיפור פרמטרים הכוללים מהירות, סטייה, גרירת אוויר, התנגדות אוויר, חיכוך קרקעי,  שכל מגע, מלכודת, ירייה, מטח, מעבר וכדרור ייראו, יזוזו ויעופו כמו הדבר האמיתי"

EA אישרה שטכנלוגית הדור הבא שתמומש בפיפ"א 22 נקראת הייפרמושן - Hypermotion, הקולטת את תנועות ומהלכי השחקנים בצורה הנאמנה ביותר למציאות ככל האפשר על מנת להעניק לשחקנים את חוויית המשחק הריאלסטית ביותר שניתן על המגרש הוירטואלי.

מערכת זו מנתחת את 22 השחקנים שנמצאים על המגרש ומצלמת בקצב של 8.7 מיליון פריימים בשנייה כדי להשיג את אנימציית הגוף האמיתית ביותר.

לפי דובר EA, הייפרמושן, "מופעל על ידי הטכנולוגיה שמשלבת לכידת התאמה של 11 נגד 11,  מתקדמת וטכנולוגיית למידת מכונה כדי לספק את חוויית הכדורגל הריאליסטית והזורמת עבור דור הקונסולות הבא".
עוד הוסיף כי "בין אם זה זריקה, מסירה או הצלבה, הטכנולוגיה משנה את האופן שבו שחקנים נעים על הכדור ומחוצה לו"

טכנולוגית תפיסת אנימציית הגוף אחראית על מספר לא קטן של פיצ'רים חדשים:

A.I טקטי - אינטליגנציה עמוקה יותר של שחקנים המונעת על ידי כוחן של קונסולות מהדור הבא מעניקה לכל אדם את היכולת להבין טוב יותר הן תצורות התקפיות והן תצורות הגנתיות ותנועה:

בהתקפה - היכולות לייצר פי 6 יותר החלטות פר שניה בין השחקנים ההתקפיים עם יותר מודעות לסביבתם המאפשרת להם לבצע ריצות חכמות יותר במשחק, ומאפשרת להם להגיב לכדורים אבודים מהר יותר.

בהגנה - בינה מלאכותית הגנתית מעניקה לצוותים את היכולת לפעול כיחידה טקטית, תוך שמירה על צורתם לנוע על פני המגרש ולכסות שטח פנוי.

קרבות אוויריים - טכנולוגיית אינטראקציה משופרת של שחקנים המסנכרנת אנימציות, ויוצרת ריאליזם ותגובות מהירות יותר כשהם נלחמים כדי להיות הראשונים לכדור.

שליטת כדור - אנימציות חדשות של מגע הופכות את השליטה בכדור לטבעית וזורמת יותר מאי פעם. לקחת את הכדורים האוויריים עם טכניקה יותר, לקבל זריזות יותר בעת לכידת כדורי קרקע ועוד.

שחקנים יותר אנושיים - אנימציות חדשות של שחקנים ללא כדור והתנהגות סביבתית העוזרת להפיח חיים בדמויות על המגרש.  היריבים מדברים, מצביעים ומכוונים זה את זה על סמך הפעולה, בעוד מערכת  מיוחדת מעדכנת ומתאמת את הדחיפות השחקנים על המגרש כדי להפוך את המשחק למציאותי וסוחף.

מערכת ספרינטים חדשה  (Explosive Sprints) - פיצ'ר משחק חדש שמשנה את הדינמיקה של מצבים אחד על אחד, ספרינט נפץ נותן לשחקן שליטה רבה יותר על תאוצה בעת כדרור או הגנה.

אולטימייט טים ומצב הקריירה
EA גם מבטיחה שינויים גדולים במצב הפופולרי ביותר בתוך זיכיון משחק הווידאו פיפ"א , האולטימייט טים. הנה מה שאנחנו יודעים עד כה.

פיפ"א 22 מעצב מחדש את ליגת היריבים ואת FUT Champions כדי ליצור דרך נגישה יותר לבחון את יכולות השחקן ואת התקדמותו מול שחקנים אחרים, כמו כן המשחק נותן דרכים נוספות להפוך את המועדון השחקן עם אפשרות התאמה אישית הן על המגרש והן מחוצה לו.

בנוסף מציג את המשחק את FUT Heroes עם חזרתם של כמה מהשחקנים הזכורים ביותר בכדורגל. בינתיים לפי EA שחקני העבר שמגיעים ל-FUT 22 הם: מאריו גומז, טים קאהיל, דיאגו מיליטו, חורחה קאמפוס, פרננדו מוריאנטס, רובי קין, אבדי פלה, סמי אל-ג'אבר וקלינט דמפסי.

מצב הקריירה בפיפ"א 22 לא השתנה על יתר מידה בשנים שעברו אך אצל EA מבטיחים הפעם כי "מצב הפרו קלאב מגיע עם אפשרויות התאמה אישית חדשות בשביל המועדון, האצטדיון והאוהדים. עוד מתווספת מערכת צמיחת שחקנים הנותנת לשחק את השליטה על פיתוחם."
למרות ש-EA לא נכנסה עמוק מספיק מבחינת פרטי המשחקיות אך נראה כי מספר דברים נשמעים טוב מאוד וכן יעזרו להגדיל את ההייפ ככל שנתקרב לשחרור המשחק.

פיפ"א 22 ישוחרר השנה ב-1 באוקטובר. שחקנים אשר יקנו את המשחק בהזמנה מוקדמת לפני ה-11 לאוגוסט יקבלו קלפי FUT Heroes שלא ניתנים להחלפה עם קלפים אחרים.
חברת הענק EA מתכוונת לחשוף עוד פרטים לגבי המשחק באירוע ה-EA Play שיתקיים ב-22 ליולי ובמהלכו נקבל עוד הצצה בלעדית למצבי המשחק, האולטימייט טים ועוד קטעי משחקיות שונים.