$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תכירו את גיים האב, חממת גיימינג ראשונה לפיתוח משחקים

מיזם ישראלי מסקרן שיעזור לפתח משחקים בעלי ערך תרבותי ומסחרי

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  28.03.22 - 11:02
בניין שערי צדק הישן צילום דניאל חנוך
בניין שערי צדק הישן צילום דניאל חנוך

בצלאל - אקדמיה לעיצוב ואמנות ירושלים, בשיתוף פעולה עם בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוני' העברית, משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עמותת המרחב החברתי וחברת איירון סורס, ישיקו את החממה הראשונה ליצירה עצמאית של משחקים בישראל.

גיים האב הוא מיזם בלתי תלוי וללא כוונת רווח, שמטרתו לעזור ליוצרים.ות ולסטארטאפים מקומיים לפתח משחקים בעלי ערך תרבותי ומסחרי כאחד.  מחזור ההתנעה הראשון של החממה יחל את פעילותו ב-3 באפריל ויסתיים ב-30 ביוני 2022 בבניין שערי צדק הישן, בירושלים. הבניין הוא בניין לשימור ששופץ לאחרונה ומשמש כמרכז תרבות. 

דני ביקון, מנהל החממה וראש לימודי המשחקים בבצלאל ובאוני' העברית: ״המיזם הזה הוא בשורה ענקית לתעשיית המשחקים הישראלית. זה מספר שנים שאנחנו מפתחים בבצלאל מסלול אקדמי ראשון וייחודי בישראל ללימודי תחום המשחקים וכבר רואים הישגים ברמה עולמית. השנה נוסף שיתוף פעולה חסר תקדים עם התוכנית למדעי המחשב - משחקים באוניברסיטה העברית. החממה רותמת את מיטב היוצרים ומנחים מהאקדמיה והעולם, את המומחיות ומקצוענות של השותפים שלנו מהתעשייה, ומספקת לראשונה תשתיות ואפשרויות מימון בלתי תלויות  לתמיכה ביצירת משחקים עצמאית מקומית. הכישרון בישראל מדהים, אנחנו מודים לכל השותפים וגאים ומתרגשים לקראת הבאות.״

ממשרד ירושלים ומורשת נמסר: ״פיתוחה הכלכלי של ירושלים כולל גם השקעת משאבים ביצירת תחומי תעסוקה טכנולוגיים ומתקדמים, המביאים לבירה את החברות הגדולות ביותר בעולם. פתיחת חממת הגיים האב ביוזמת משרד ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין תאפשר לעיר להפוך למובילה בתחום במדינת ישראל. המשרד ימשיך לפתח את ירושלים ולייצר בה מקומות עבודה איכותיים״

חמש קבוצות יוצרים.ות יתקבלו למחזור הראשון וייהנו מתמיכה כספית, חלל עבודה משותף, ליווי וייעוץ של מנטורים ומנטוריות מובילים, הרצאות ומפגשים עם אנשי ונשות מפתח בתעשיית המשחקים, תמיכה ותשתיות לפיתוח עסקי ושיווקי בשוק המקומי והבינלאומי, חיבור למשקיעים, שיתופי פעולה ועוד. כחלק מהמחויבות של החממה לעודד הצלחה עסקית וחברתית של משתתפיה, לפחות אחת מהקבוצות שתבחר תייצג יוצרים.ות מפלח אוכלוסייה בייצוג חסר או תתחייב לפתח משחק בעל מטרה חברתית.

פרופ' שרה כהן, דיקנית ביה"ס להנדסה ומדעי המחשב, האוני' העברית: "לביה"ס להנדסה ומדעי המחשב ע"ש רחל וסלים בנין ולבצלאל מגוון פעילויות משותפות העוסקות בקשרים בין מדעי המחשב לבין תחומי עיצוב ואומנות. תחום משחקי המחשב, המוצע גם כחטיבת לימודים משלימים  לתלמידי מדעי המחשב, מייצג שילוב מובהק כזה ואנו שמחים על הקמתה של חממה שתאפשר קידום רעיונות יצירתיים בתחום."

תומר בר-זאב, מנכ״ל ושותף מייסד, איירון סורס: ״אנחנו שמחים לקחת חלק במיזם ראשון מסוגו בישראל,  המאפשר ליוצרות ויוצרים עצמאיים להפוך את הרעיונות שלהם למשחקים בעלי פוטנציאל מסחרי. המעבר ממשחקי קונסולה למשחקים במובייל  הפך את אפליקציות המשחקים לאחת הקטגוריות המובילות בשוק האפליקציות. רבות מחברות המשחקים המובילות בעולם עובדות על הפלטפורמה של איירונסורס וכחברה ישראלית אנו גאים בפריחת שוק הגיימינג המקומי. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם השותפים שלנו בגיים האב ועל ההזדמנות המיוחדת לתרום למפתחים ומפתחות בתחילת דרכם כלים מקצועיים, יכולות טכנולוגיות, ומנטורינג שיעזרו להם לקחת חלק במנוע הצמיחה הזה"